2007-11-05, 18:28
Medlem
Sbs avatar
En vn till mig har ftt problem med sin dator som jag inte kan komma p vad det r.

Hans dator har i drygt 3 mnader varit skum vid uppstart, ibland nr han stngt av datorn och skall starta den igen s gr det inte. Han trycker p knappen men ingenting hnder, s d brukar han vnta cirka 10-20 minuter s gr det att starta den igen. Eller s precis nr han stngt av datorn och skall starta igen s kan han stnga av strmmen p nttagregatet bakom datorn i 10 sekunder och sen starta igen s funkar det att starta datorn.

Men nu idag s gr det inte alls att starta datorn, han har provat bda altenativen, tittat s att alla kablar sitter rtt.

Vad kan det vara fr fel?

Tack p frhand
Citera
2007-11-05, 18:30
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sääbää
En vn till mig har ftt problem med sin dator som jag inte kan komma p vad det r.

Hans dator har i drygt 3 mnader varit skum vid uppstart, ibland nr han stngt av datorn och skall starta den igen s gr det inte. Han trycker p knappen men ingenting hnder, s d brukar han vnta cirka 10-20 minuter s gr det att starta den igen. Eller s precis nr han stngt av datorn och skall starta igen s kan han stnga av strmmen p nttagregatet bakom datorn i 10 sekunder och sen starta igen s funkar det att starta datorn.

Men nu idag s gr det inte alls att starta datorn, han har provat bda altenativen, tittat s att alla kablar sitter rtt.

Vad kan det vara fr fel?

Tack p frhand

Har han installerat nytt grafikkort i burken?
Dom kan bli ganska varma. Kan datorn sledes vara verhettad?
Citera
2007-11-05, 18:33
Medlem
Sbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Har han installerat nytt grafikkort i burken?
Dom kan bli ganska varma. Kan datorn sledes vara verhettad?

Han har samma grafikkort som han alltid haft.
Nr han vl har p datorn s kan den st hur lnge som helst, s d borde det vl inte vara vrme eller?
Citera
2007-11-05, 18:35
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sääbää
Han har samma grafikkort som han alltid haft.
Nr han vl har p datorn s kan den st hur lnge som helst, s d borde det vl inte vara vrme eller?

N, det kan det ju inte grna vara. Kollade bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in