2007-11-05, 18:28
Medlem
Sääbääs avatar
En vän till mig har fått problem med sin dator som jag inte kan komma på vad det är.

Hans dator har i drygt 3 månader varit skum vid uppstart, ibland när han stängt av datorn och skall starta den igen så går det inte. Han trycker på knappen men ingenting händer, så då brukar han vänta cirka 10-20 minuter så går det att starta den igen. Eller så precis när han stängt av datorn och skall starta igen så kan han stänga av strömmen på nättagregatet bakom datorn i 10 sekunder och sen starta igen så funkar det att starta datorn.

Men nu idag så går det inte alls att starta datorn, han har provat båda altenativen, tittat så att alla kablar sitter rätt.

Vad kan det vara för fel?

Tack på förhand
Citera
2007-11-05, 18:30
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sääbää
En vän till mig har fått problem med sin dator som jag inte kan komma på vad det är.

Hans dator har i drygt 3 månader varit skum vid uppstart, ibland när han stängt av datorn och skall starta den igen så går det inte. Han trycker på knappen men ingenting händer, så då brukar han vänta cirka 10-20 minuter så går det att starta den igen. Eller så precis när han stängt av datorn och skall starta igen så kan han stänga av strömmen på nättagregatet bakom datorn i 10 sekunder och sen starta igen så funkar det att starta datorn.

Men nu idag så går det inte alls att starta datorn, han har provat båda altenativen, tittat så att alla kablar sitter rätt.

Vad kan det vara för fel?

Tack på förhand

Har han installerat nytt grafikkort i burken?
Dom kan bli ganska varma. Kan datorn således vara överhettad?
Citera
2007-11-05, 18:33
Medlem
Sääbääs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Har han installerat nytt grafikkort i burken?
Dom kan bli ganska varma. Kan datorn således vara överhettad?

Han har samma grafikkort som han alltid haft.
När han väl har på datorn så kan den stå hur länge som helst, så då borde det väl inte vara värme eller?
Citera
2007-11-05, 18:35
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sääbää
Han har samma grafikkort som han alltid haft.
När han väl har på datorn så kan den stå hur länge som helst, så då borde det väl inte vara värme eller?

Nä, det kan det ju inte gärna vara. Kollade bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in