Flashback bygger pepparkakshus!
2009-06-07, 17:19
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
"Södermannen" lyckades ta sig till Thailand. Det gjordes åtminstone ett större repotage om honom där. Han skröt över hur mycket tjejer han hade där samt att han mer eller mindre hånskrattade åt myndigheterna.

Om jag minns rätt så hade han tre (3) förnamn varav ett av dessa var Tord.

Var detta efter frigivningen?
Citera
2009-06-07, 17:34
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Var detta efter frigivningen?

Nej då. Han var på rymmen. Vet ej dock tidsmässigt exakt tyvärr?

Jag har ett urklipp men tyvärr finns bara halva kvar. Repotaget var över två helsidor med en forts. på sidan åtta (8). Den fanns publicerad i en av dessa s.k. herrtidningar.

Så här står det av det som jag har kvar: "Omgiven av prostituerade flickor lever "Södermannen" sitt nya liv." Enligt denna berättelse så "biktar han sig frivilligt för vår reporter."

Artikeln var skriven av Olof Lennart Praesto och Göran Blomquist fotade.

Den här mannen var, då iaf, ganska liten och spinkig och verkade "hal som en ål."

Utseende mässigt vid denna tid såg han ut på ungefär följande sätt: Mörkt självlockigt hår (nästan krulligt), bruna pigga ögon och en brun halvtunn mustasch.
Citera
2009-06-07, 17:39
Medlem
månss avatar
Citat:
Nej då. Han var på rymmen. Vet ej dock tidsmässigt exakt tyvärr?

Jag har ett urklipp men tyvärr finns bara halva kvar. Repotaget var över två helsidor med en forts. på sidan åtta (8). Den fanns publicerad i en av dessa s.k. herrtidningar.

Så här står det av det som jag har kvar: "Omgiven av prostituerade flickor lever "Södermannen" sitt nya liv." Enligt denna berättelse så "biktar han sig frivilligt för vår reporter."

Artikeln var skriven av Olof Lennart Praesto och Göran Blomquist fotade.

Den här mannen var, då iaf, ganska liten och spinkig och verkade "hal som en ål."

Utseende mässigt vid denna tid såg han ut på ungefär följande sätt: Mörkt självlockigt hår (nästan krulligt), bruna pigga ögon och en brun halvtunn mustasch.

Aha, tänkte väl det för i "Misstänkt" står det att han uppehöll sig i Asien i två år efter rymningen från Karsudden tills pengarna var slut.
S.k. herrtidningar har man stor nytta av ibland!
Har du tillgång till en scanner så får du hemskt gärna dela med dig
Citera
2009-06-07, 17:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Aha, tänkte väl det för i "Misstänkt" står det att han uppehöll sig i Asien i två år efter rymningen från Karsudden tills pengarna var slut.
S.k. herrtidningar har man stor nytta av ibland!
Har du tillgång till en scanner så får du hemskt gärna dela med dig

Ja han hamnade ju på Karsudden och där satt han inte alltför länge innan han stack iväg till Asien. Om jag nu minns helt rätt så uppehöll han sig inte enbart i just Thailand. Sedan kan man också fundera över hur han fick tag i så mycket pengar så att han kunde klara sig under hela två år där borta?

Troligtvis så rymde han omkring 1983-84 så han måste ha återvänt 1985-86.

Ja ibland kan man ha nytta av dessa s.k. herrtidningar.

Jag minns ej exakt födelsedata men han var född omkring 1948-49 och att han var infödd stockholmare.
Citera
2009-06-07, 18:10
Medlem
månss avatar
Citat:
Ja han hamnade ju på Karsudden och där satt han inte alltför länge innan han stack iväg till Asien. Om jag nu minns helt rätt så uppehöll han sig inte enbart i just Thailand. Sedan kan man också fundera över hur han fick tag i så mycket pengar så att han kunde klara sig under hela två år där borta?

Troligtvis så rymde han omkring 1983-84 så han måste ha återvänt 1985-86.

Ja ibland kan man ha nytta av dessa s.k. herrtidningar.

Jag minns ej exakt födelsedata men han var född omkring 1948-49 och att han var infödd stockholmare.

Artikeln i herrtidningen du refererar till nämns faktiskt i "Misstänkt"
Men är du säker på att han var infödd stockholmare? Södermannen gick under namnet Hagamannen(!) i Göteborg där han också höll på med diverse sexbrott i början av 70talet. Vid gripandet ska han ha varit 33 år. Efter att ha avsonat straffet för de brotten 1978 ska han ha flyttat till Stockholm efter en tripp till Indien där han studerat en massa flummerier
Som sagt, kan du ladda upp reportaget från herrtidningen så vore det kanon!
Citera
2009-06-07, 18:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
Göteborgare.

Citat:
Artikeln i herrtidningen du refererar till nämns faktiskt i "Misstänkt"
Men är du säker på att han var infödd stockholmare? Södermannen gick under namnet Hagamannen(!) i Göteborg där han också höll på med diverse sexbrott i början av 70talet. Vid gripandet ska han ha varit 33 år. Efter att ha avsonat straffet för de brotten 1978 ska han ha flyttat till Stockholm efter en tripp till Indien där han studerat en massa flummerier
Som sagt, kan du ladda upp reportaget från herrtidningen så vore det kanon!

Du har rätt Måns. Göteborgare var han i botten. Så var det. Minns nu när du skriver detta. Samt just det här med Indien och en massa flummerier där.

Ja då skall han ha varit född 1949 så då stämde iaf årtalet.

Är det säkert att det är samma artikel? Har för mig att han "biktade" sig i flera interjuver?

Nej tyvärr kan ladda upp den del av detta repotage som jag har kvar.
Citera
2009-06-07, 19:26
Medlem
Hälsans hus?

Jag såg denna här tråden för 2-3 månader sedan och skrev till Hälsans Hus för att höra vem som varit med och grundat detta men trots att jag inte nämnde Södermannen osade dom katt och svarade inte. Hälsans Hus finns fortfarande och har ynglat av sig över hela Sverige. Dom sysslar med alternativ medicin och ger husrum till allehanda praktiker, av vilka en del har klar kvack-varning, medan andra verkar ganska seriösa. En bra affärside verkar det och man kan ju fråga sig om denne äcklige Söderman verkligen kunde ha varit med om att ha grundat det?

Bra jobbat Skaraborg2 med att ha hittat herrtidningsartikeln. Vilken tidning var det och vilket år/nummer? Det är ju typiskt att han åkte till Thailand, de perversas paradis. Det verkar inte som om han behövde klättra in genom fönstren till 25-öresludrena där. Det skulle vara verkligt intressant att veta vad som hände honom sedan - namnbyte, flyttning och kanske nya sexövergrepp?
Citera
2009-06-07, 19:30
Medlem
månss avatar
Citat:
Ja då skall han ha varit född 1949 så då stämde iaf årtalet.

Nja han släpptes 1978 efter 4 års behandling. Alltså borde han gripits -73 eller -74 och eftersom han var 33 när han åkte fast borde han varit född 1940 eller 1941. Fast man vet ju aldrig exakt hur tidningar räknar
Det skulle inte förvåna mig om han bor någonstans i Asien igen
Står fallet med i NKK? Ingen som kan fixa fram domen?
Citera
2009-06-07, 19:46
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Södermannens" ålder.

Citat:
Nja han släpptes 1978 efter 4 års behandling. Alltså borde han gripits -73 eller -74 och eftersom han var 33 när han åkte fast borde han varit född 1940 eller 1941. Fast man vet ju aldrig exakt hur tidningar räknar
Det skulle inte förvåna mig om han bor någonstans i Asien igen
Står fallet med i NKK? Ingen som kan fixa fram domen?

Jag är ganska säker på att när han greps 1982 så var han ca 33 år.

Han var definitivt inte född så tidigt som 1940-41.
Citera
2009-06-07, 20:08
Medlem
månss avatar
Citat:
Jag är ganska säker på att när han greps 1982 så var han ca 33 år.

Han var definitivt inte född så tidigt som 1940-41.

Han flydde från Karsudden och hösten -83 blev han intervjuad av porrblaskan om våldtäkterna i Stockholm. Men eftersom han vid gripandet i början av 70-talet i Göteborg var 33 år så kan han inte vara född -49
Citera
2009-06-07, 20:15
Medlem
Caties avatar
finns det ingen bild?
Citera
2009-06-07, 20:36
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catie
finns det ingen bild?