Här kommer en förmodad skitlätt fråga, men jag får fasen inte kläm på det..
Om man vill klippa ut ett huvud på en person och sätta det huvudet på en annan bild och få det bra. Hur gör man för att får rätt storlek på huvudet förutom att gisa och ändra bildstorleken innan man klistar på huvudet??
Hoppas ni fattar. Det är säkert fel forum att fråga, eftersom det säkert är lite för lätt..=) Nåja ge bara en liten hint... gärna utan sarkastiska inslag=)
använder du photoshop?
gör tvålager. Klipp ut med magiskmarkerare huvudet och deleta. Lägg det nya huvudet i lagret bakom. Ändra storlek och flytta tills det passar. Vidare pill överlåter jag till experterna...
Du kan ju klistra in den i originalstorlek först sedan skalar du ner den med hjälp av Edit->Transform->Scale, håll inne shift så det blir rätt proportioner. Stanna där du tycker det ser bra ut.
Här kommer en förmodad skitlätt fråga, men jag får fasen inte kläm på det..
Om man vill klippa ut ett huvud på en person och sätta det huvudet på en annan bild och få det bra. Hur gör man för att får rätt storlek på huvudet förutom att gisa och ändra bildstorleken innan man klistar på huvudet??
Hoppas ni fattar. Det är säkert fel forum att fråga, eftersom det säkert är lite för lätt..=) Nåja ge bara en liten hint... gärna utan sarkastiska inslag=)
Jobba med lager och masker. Lägg skärpa eller oskärpa samt lek med ljus och färg för att matcha de två bilderna som skall sammanfogas. I fogarna kan du använda raderingsgummit eller möjligtvis klonverktyget.
Jobba med lager och masker. Lägg skärpa eller oskärpa samt lek med ljus och färg för att matcha de två bilderna som skall sammanfogas. I fogarna kan du använda raderingsgummit eller möjligtvis klonverktyget.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!