• 2
  • 3
2011-12-23, 15:51
Medlem
Shaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civing
Bump!

Jag däckade igår, lite för mycket julmust antar jag!

Iaf, har spår av snus på tänder mm, kvalificerat antagande säger mig att jag antagligen hade en snus inne igår när jag lagt mig.

Det jag oroar mig mest över: Kan man råka svälja en snus i fel strupe? Dvs luftstrupen? (eller hamnar dessa saker alltid i magsäcken?)

Vore schysst med några lugnande rader!

Haha, hade du fått ner snus i fel strupe hade du garanterat känt utav det, har du någonsin fått ner vatten/mat i fel strupe? Om inte så hade du hostat rejält och haft det svårt att andas...
Citera
2011-12-23, 16:12
Medlem
Truffs avatar
Det värsta som händer när mna sväljer snus är att man mår lite tjyvis för stunden men det går över
Citera
2011-12-23, 16:22
Medlem
From.Scratchs avatar
Citat:
Bump!

Iaf, har spår av snus på tänder mm, kvalificerat antagande säger mig att jag antagligen hade en snus inne igår när jag lagt mig.

Det jag oroar mig mest över: Kan man råka svälja en snus i fel strupe? Dvs luftstrupen? (eller hamnar dessa saker alltid i magsäcken?)

Det hade du märk ganska fort, för du hade hostat lungorna ur dig. jag har av misstag fått ner några KORN ett par gånger, och det är ingen trevlig upplevelse
Citera
2011-12-23, 17:36
Medlem
HARDCORE1s avatar
Citat:
Bump!

Jag TROR att det är i princip omöjligt att något åker ner i luftstrupen om man inte blir dränkt eller liknande. Det hostas upp innan det ens hinner komma i kontakt med luftstrupen....
Citera
2014-12-04, 15:25
Medlem
Shadowcrafts avatar
Bump!

Jag svalde nyss en snus. Den slank ner med kebaben. Återkommer om jag börjar må illa eller dåligt.
Citera
2014-12-14, 00:20
Bannlyst
Jag trodde att alla åt upp sin snus för att motverka parasitinfektioner.
Citera
2014-12-18, 20:10
Medlem
Deadkidss avatar
Att svälja snus är väl knappast så farligt (om det inte sker för ofta). Kom ihåg att jag i skolan ofta sköljde ner snus med ett glas mjölk. Kompisarna blev både äcklade och förbryllade. Jag var kung i 5 sec.
Citera
2014-12-18, 21:16
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Tror inte det är farligt att svälja, kanske lite påfrestande för magen. När man snusar sväljer man ju ändå en massa saft. Brukade svälja snus förut ibland i högstadiet typ som någon tidigare postare sa, för att visa polarna. Sen klassikern att sitta och suga på en lössnus ett bra tag tills man inser att det inte är något kvar under läppen. Men har även hänt i ännu yngre ålder när jag varit nära på att bli påkommen av någon lärare eller liknande. Scenario: "Har du snus?" - Nääe, "Visa!" -
Citera
2016-09-19, 20:26
Bannlyst
Det har hänt under sömn att jag svalt lössnus, men ofta märker jag ingenting speciellt av det.
Kanske kommer i efterhand?

Däremot har jag som vana att svälja snuskorn till mindre bitar. Inte mycket, men jag kan tycka det är gott. Speciellt Grov Lös eller Göteborgs Rapé Lös.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in