2003-09-13, 02:18
Medlem
bha*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Consiglieri
Var är idiotin i mitt inlägg? Vad är det som du inte förstår? Ta och plocka fram en stadskarta och försök hitta Solna resp. Sthlm.

1891 söndagen den 15 februari utmynnade en kapplöpning mellan bröderna Behrens och några andra pojkar i att de kom överens om att bilda en idrottsklubb. Inspirationen till kapplöpningen kom från skridskotävlingarna som bröderna deltagit i under dagen. Allmänna Idrottsklubben, AIK, bildades i bröderna Behrens hem på Biblioteksgatan 8 senare samma dag och Isidor Beherens blev AIK:s stiftare och första ordförande. Namnet valdes med tanke på att klubben främst skulle hålla på med allmän idrott (främst friidrott), men även för att klubben skulle vara öppen för alla.

källa AIK.se

Vad jag känner till så är AIK den enda Stockholmsklubben (av de tre stora) som är bildad innanför tullarna, DIF bildades på Alberget 4 på Djurgården och Haif bildades på den södra sidan av stan (där man höll till runt Hammarbysjön iform av en roddförening).
Citera
2003-09-14, 10:28
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bha*
1891 söndagen den 15 februari utmynnade en kapplöpning mellan bröderna Behrens och några andra pojkar i att de kom överens om att bilda en idrottsklubb. Inspirationen till kapplöpningen kom från skridskotävlingarna som bröderna deltagit i under dagen. Allmänna Idrottsklubben, AIK, bildades i bröderna Behrens hem på Biblioteksgatan 8 senare samma dag och Isidor Beherens blev AIK:s stiftare och första ordförande. Namnet valdes med tanke på att klubben främst skulle hålla på med allmän idrott (främst friidrott), men även för att klubben skulle vara öppen för alla.

källa AIK.se

Vad jag känner till så är AIK den enda Stockholmsklubben (av de tre stora) som är bildad innanför tullarna, DIF bildades på Alberget 4 på Djurgården och Haif bildades på den södra sidan av stan (där man höll till runt Hammarbysjön iform av en roddförening).
Precis, och Skåne tillhör Danmark.
Citera
2003-09-14, 10:47
Medlem
tattoosandbeers avatar
""Det ända som krävs av en bajenfans är väl att man är påtänd under matcherna?""

FY FAN vad du är tragisk mannen.....Vilka var det som tog TIFOT till Svergie??Vilka är det som har svergies största fan klubb(t.o.m NORDENS STÖRSTA)

Ta nu för fan och väx upp lite innan du skriver din idiot
Citera
2003-09-14, 10:49
Medlem
Undergroundmans avatar
Black Army är ett gäng småungar
Järnkaminerna ett gäng pagebögar
Bajen Fans ett gäng.. eh.. ja.. utslagna miffon.
Citera
2003-09-14, 15:01
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Vilka var det som tog TIFOT till Svergie??Vilka är det som har svergies största fan klubb(t.o.m NORDENS STÖRSTA)
Men glöm att ni är störst. Utan minsta bevis för påståendena hävdar ni år efter år att ni har 3,500 medlemmar. Dessutom är de FCK:s och Bröndbys supporterklubbar klart större.

Citat:
Ta nu för fan och väx upp lite innan du skriver din idiot
Säg hej till varning...?
Citera
2003-09-14, 15:11
Medlem
tattoosandbeers avatar
-->>Boogaloo

Du har ett stort fel där mannen,Vi HAR BEVIS, och vi är dom största,Men självklart så har Aftonbladet fel och du har rätt?Kolla bara på vårat medlems register bara....Jag har ganska god insyn i det hela och just ligger det på 3612 betalade medlemmar.

Och jag ska bli varnad?Bara för att jag försvarar mitt lag mot en liten snor unge som knappt satt sin fot på en match?Innan du kommer med anklagelser ta reda på att du har rätt först.
Citera
2003-09-14, 15:15
Medlem
Undergroundmans avatar
Ursäkta mig men... vem fan bryr sig om vem som har flest medlemmar? Och är det mäta penisstorlek som gäller så kan jag meddela att Bröndby Support har en bit över 10.000 medlemmar idag.
Citera
2003-09-14, 15:20
Medlem
Hylands avatar
Så tackar vi Bajenfans för trumman som gör att en fotbollsmatch känns som en rökig reggaekonsert.
Citera
2003-09-14, 15:27
Medlem
tattoosandbeers avatar
HAHAHAHA Hyland!!!

Den var bra och den bjuder vi på
Citera
2003-09-14, 15:39
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Du har ett stort fel där mannen,Vi HAR BEVIS, och vi är dom största,Men självklart så har Aftonbladet fel och du har rätt?Kolla bara på vårat medlems register bara....Jag har ganska god insyn i det hela och just ligger det på 3612 betalade medlemmar.
Det där tror jag inte en sekund på. Hur många hade ni förresten förra året? Och vad är det som gör er till Nordens största supporterklubb?

Citat:
Och jag ska bli varnad?Bara för att jag försvarar mitt lag mot en liten snor unge som knappt satt sin fot på en match?Innan du kommer med anklagelser ta reda på att du har rätt först.
Generellt satt anses inte att kalla folk för "idiot" som konstruktivt och drivande i debatter. Och vad har jag anklagat dig för?
Citera
2003-09-14, 15:41
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undergroundman
Ursäkta mig men... vem fan bryr sig om vem som har flest medlemmar? Och är det mäta penisstorlek som gäller så kan jag meddela att Bröndby Support har en bit över 10.000 medlemmar idag.
Jag bryr mig inte. Men jag kan heller inte stå handfallen när Bajen-lögnerna basuneras ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Så tackar vi Bajenfans för trumman som gör att en fotbollsmatch känns som en rökig reggaekonsert.
Kastrullorkestrar gör sig inte på fotboll.
Citera
2003-09-14, 15:52
Medlem
tattoosandbeers avatar
Jo jag skulle bli varnad sa du, Som jag sa att jag lackade ur på ***** som sa att det vara bara påtända i Bajen klacken.

Jag kan kolla hur många det vara förra året men åter kommer om detta.Norden största FRISTÅENDE supporter förening kom tidningarna fram till.

Och vad fan hör inte trummorna hemma på fotboll för?Har du varit på en match någongång eller är du ledsen för att din klack har samma tryck som Bajens?
Kolla på dom flesta spelarna i dagens allsvenska tycker att Söderstadion är den arena där det är mest tryck på i Svergie.

Men jag gissar att du vet allt så mycket bättre,Och kom inte och anklaga Bajen klacken för något då vi är som supportrar som följer vårt Bajen i motgång och framgång året runt år efter år,Vi ställer inte till något bråk likt AIK,DIF,IFK,m.m

Vi är INTE medgångs supportrar utan vi står och faller för Bajen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in