2007-11-05, 12:04
Medlem
Flärps avatar
Hej hej.

Blåste om farsans burk då den var slö som fan. Tog backup på allt så det är inga problem, dock glömde jag ju bort alla hans mail som låg i Inkorgen i Outlook

Installerade Outlook på den nya installationen av XP och fixade alla konton osv som det var på det förra i hopp om att alla mail automatiskt skulle följa med, vilket de inte gjorde.

Min fråga är då, kan man på något sätt få tillbaka alla mail som han hade på sin förra installation? Man tycker ju att mailen borde ligga någonstans på Telias server och att man bara kan fiska tillbaka dem på nåt sätt, hur? Eller är det så jävligt att det sparas lokalt på datorn?

Hoppas på svar.
Citera
2007-11-05, 12:10
Medlem
kimdah2002s avatar
logga in på web mailen o se om dom finns kvar där...
Citera
2007-11-05, 13:01
Medlem
Flärps avatar
Fanns inget där
Då är det kört alltså?
Citera
2007-11-05, 16:54
Medlem
kimdah2002s avatar
Skulle tro att det är ganska kört efterosm du installerat saker på disken du formaterade. Ju mer man lagt på den destå mindre chans...

Men du kan ju alltid testa o köra GetDataBack eller något liknande program o se vad den hittar, bered dig på att det tar lång tid >24 timmar
Citera
2007-11-05, 18:36
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Skulle tro att det är ganska kört efterosm du installerat saker på disken du formaterade. Ju mer man lagt på den destå mindre chans...

Men du kan ju alltid testa o köra GetDataBack eller något liknande program o se vad den hittar, bered dig på att det tar lång tid >24 timmar

Så mailhelvetena sparas alltså lokalt? Telia använder ju sig av POP3, så de borde väl finnas på deras server?

Kanske lika bra man ringer och kollar med dem via telefon. Som tur är så sa farsan att det inte är hela världen idag, så nu sitter iaf mitt huvud säkert
Citera
2007-11-05, 18:58
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Så mailhelvetena sparas alltså lokalt? Telia använder ju sig av POP3, så de borde väl finnas på deras server?

Kanske lika bra man ringer och kollar med dem via telefon. Som tur är så sa farsan att det inte är hela världen idag, så nu sitter iaf mitt huvud säkert
Om telia skulle lagra alla mail skulle det bli tio tusentals terrabyte och skulle dom även ha backup på allt skulle det bli mångdubbelt mer. Du har ett utrymme på servern ofta 10Mb upp till 1Gb beroende på din ISP och du kan sedan välja i ditt mailprogram att ta hem mailen eller lämna kvar en kopia. I Outlook express är det default att hämta hem mailen till din lokala dator och läsa den där men det går att ändra med ett kryss i inställningarna.

Innan man formaterar om en dator bör man köra guiden "Överför filer och inställningar" så sparas allt. Man kan sedan köra samma guide och återställa allt på den nya datorn. Alla mail, bilder och dokument som finns under Mina dokument återställs då... Enkelt...
Citera
2007-11-05, 19:00
Medlem
Flärps avatar
Det är sant, har jag ju aldrig tänkt på.

Och jag brukar alltid vara nogrann med backups när jag formaterar, men nu glömde jag helt bara av alla hans mail. Men han påminde mig ju aldrig om det så han får väl skylla sig lite själv.

Nåväl, tack för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in