Citat:
Ursprungligen postat av Superganja
Hejsan.
Lustgas har ju sin verkan, man blir som man blir med det. Men kolsyra, kan det ge någon slags verkan?
Enda jag märkt är vid öppning en en typ halvtom flaska (läsk) som öppnad försiktigt så blir det ju kvar gas i den och om man andas in det så typ hostar man till lite.
När jag var mindre gjorde jag ofta så för jag tyckte det var kul, då började jag i alla fall skratta av det. Kan det ha varit just för kolsyregasen eller var det bara jag?
Som med lustgas så kör man ju på med flera andetag, av kolsyra får man ju bara et från flaskan, men med en sodastreamer så går det ju att fylla en påse. Skulle det kunna ge någon effekt på det sättet?
mvh.
Kolsyra = koldioxid, dvs du får samma "effekt" om du håller andan. Det enda som händer är att du efter ett tag börjar känna att du måste andas, och att du reflexmässigt kommer att ta ett par andetag. Skulle du kunna hålla andan ännu längre ändå så får du syrebrist och blir lite snurrig.
Inget att rekommendera.
Edit: Kolsyra är inte koldioxid, men kolsyrepatroner innehåller koldioxid. Kolsyra kan endast existera i vatten, ej i luft.