• 1
  • 2
2007-11-06, 18:11
Medlem
ostz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boobie Gibson
Schtorschtan. Grön linje mot Hässelby, ungefär 15 minuter på tuben från centralen.

uppfattat
Citera
2007-11-06, 19:30
Medlem
Ph0nys avatar
Alltså, är du där efter 17.00 så är Sjöpaviljongen eller Konsumtionsföreningen (En bit in mot Äppelviken, Alviksvägen) de alternativen som finns.

Jag slår nog ett slag för KF då de har trevligast atmosfär, mat och framförallt PERSONAL. Men kom ihåg, öppnar 17.00.

Får lägga till Thailändaren vid Alléparken. Dock, varning, väldigt ojämn och inte speciellt hög standard. Nästan så att du ska undvika. Rättigheter dock.
Citera
2007-11-07, 10:50
Medlem
Boobie Gibsons avatar
Summa sumarum är faktiskt att det blir mycket bättre att åka in lite mot stan. Matutbudet i Alvik är inte särskilt bra. På relativt gångavstånd så kan man traska till Stockholms bästa indier i Sumpan, men då får man ha en taxi/bil väntandes så man kan äta ...vart som helst som inte är där.
Citera
2007-11-07, 11:13
Medlem
andfrekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
....italienare lite langre ut som heter Svedala. En klassiker, med bra mat, lite udda service, och sa stora och manga portioner att man nastan baxnar..

Ny ägare och nytt namn (Il Lipini tror jag). Mer som ett pizza/pasta-ställe nu. Dock väldigt bra.
Tar nog 15-20 minuter att gå från alvik.
Citera
2007-11-07, 14:18
Medlem
barkeepers avatar
Vad synd....

Citat:
Ursprungligen postat av andfreka
Ny ägare och nytt namn (Il Lipini tror jag). Mer som ett pizza/pasta-ställe nu. Dock väldigt bra.
Tar nog 15-20 minuter att gå från alvik.
...Don Svedala var ju en karaktar av stora matt. Frun slavade i koket, och han skallde ut kunder som valde fel vin till maten. Och sa hade an ett litet "private stash" med Barolos och Brunellos vill jag minnas, som man kunde fa dricka om man kom pa bra fot med honom. Kungen hade varit dar en massa ganger.
Citera
2007-11-08, 09:39
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Summa sumarum är faktiskt att det blir mycket bättre att åka in lite mot stan. Matutbudet i Alvik är inte särskilt bra. På relativt gångavstånd så kan man traska till Stockholms bästa indier i Sumpan, men då får man ha en taxi/bil väntandes så man kan äta ...vart som helst som inte är där.

Med risk för att uppfattas som en handikappad latmask: Är det inte rätt långt att gå från Alvik till Sumpan? Verkar roligare att gå in till stan om man vill ut och promenera. Annars har Sumpan iof ett bra restaurangutbud, om jag inte minns fel. Bättre än Alvik i alla fall...
Citera
2007-11-08, 12:57
Medlem
Frank Shamrocks avatar
Citat:

Vilken indier är det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in