Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-11-04, 23:13
Medlem
Ska dit i helgen som kommer. Vart kan man gå för att få hyfsad mat.Vill kunna dricka vin till maten.
Citera
2007-11-05, 10:15
Medlem
barkeepers avatar
Det finns en...

....italienare lite langre ut som heter Svedala. En klassiker, med bra mat, lite udda service, och sa stora och manga portioner att man nastan baxnar..
Citera
2007-11-05, 13:56
Medlem
Boobie Gibsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmn
Ska dit i helgen som kommer. Vart kan man gå för att få hyfsad mat.Vill kunna dricka vin till maten.

Just i Alvik finns det väldigt lite att välja på som håller någon egentlig kvalitet. Ligger en schysst pizzeria uppe vid macken, men ingen resturang direkt. Tror du gör bättre i att sätta dig på tunnelbanan och åker in mot stan istället.
Citera
2007-11-05, 15:55
Medlem
padrons avatar
Dåligt utbud av bra restauranger, jag jobbade där i ett par år.

Men envisas du med att äta i Alvik gör både Sjöpaviljongen (fin utsikt men lite overpriced) och Konsumtionsföreningen (Alviksvägen mot Äppelviken) anständigt käk. I alla fall senast jag var där.

Se fanns det ett ställe längs vattnet ett par hundra meter söder om Sjöpaviljongen som var helt OK, vet inte om det finns kvar.
Citera
2007-11-05, 16:31
Medlem
barkeepers avatar
Sjopaviljongen...

Citat:
Ursprungligen postat av padron
Dåligt utbud av bra restauranger, jag jobbade där i ett par år.

Men envisas du med att äta i Alvik gör både Sjöpaviljongen (fin utsikt men lite overpriced) och Konsumtionsföreningen (Alviksvägen mot Äppelviken) anständigt käk. I alla fall senast jag var där.

Se fanns det ett ställe längs vattnet ett par hundra meter söder om Sjöpaviljongen som var helt OK, vet inte om det finns kvar.

...har tyvarr tappat lite pa sistone.At dar en par ganger i veckan i nastan 3 ar, sen flyttade jag utomlands. Kom tillbaks och testade i somras, och det hade verkligen tappat sin "lyster". Vet inte vilken restaurang du menar nagra hundra meter soder om pavven?
Citera
2007-11-05, 17:38
Medlem
Hörde talas om en restaurang, Al Caminetto, någon som känner till den?
Citera
2007-11-05, 18:17
Medlem
rayraviolis avatar
För ett par år sen brukade jag åka dit och köpa stenugnsbakad pizza som var värd att åka lite extra för. Kommer inte ihåg namnet på krogen, tyvärr. Men du kanske vill ha nåt mer fancy än pizza
Citera
2007-11-05, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
För ett par år sen brukade jag åka dit och köpa stenugnsbakad pizza som var värd att åka lite extra för. Kommer inte ihåg namnet på krogen, tyvärr. Men du kanske vill ha nåt mer fancy än pizza
Pizza är alltid gott.
Citera
2007-11-05, 18:51
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmn
Pizza är alltid gott.

Ja visst är det Jag hittade restaurangen. Tycks tyvärr sakna rättigheter.

http://www.pizzeria-vedugnenialvik.se/index.htm
Citera
2007-11-05, 22:48
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
...har tyvarr tappat lite pa sistone.At dar en par ganger i veckan i nastan 3 ar, sen flyttade jag utomlands. Kom tillbaks och testade i somras, och det hade verkligen tappat sin "lyster". Vet inte vilken restaurang du menar nagra hundra meter soder om pavven?

Jag har inte varit i Alvik på ett par år så jag vet inte ens om den finns kvar. Men den ligger längs vattnet. Kommer du från torget så passera sjöpaviljongen på vänster sida så kommer du dit efter ett par minuter. Mitt bland kontoren. Inte värt att åka över hela stan för att ta sig dit men är man i området så duger den.
Citera
2007-11-05, 23:47
Medlem
ostz0rs avatar
varfan ligger alvik?
Citera
2007-11-06, 09:55
Medlem
Boobie Gibsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostz0r
varfan ligger alvik?

Schtorschtan. Grön linje mot Hässelby, ungefär 15 minuter på tuben från centralen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in