2007-11-04, 16:00
Medlem
Någon som kan tipsa om den billigaste hemförsäkringen? är under 26 så blir la klassad som ungdom?!
Citera
2007-11-04, 16:39
Medlem
tjaboooos avatar
Frågan går inte svara på då det är så mycke som spelar in utan fråga dom olika bolagen efter offert.

Kolla om du kan få aktsam, dom är mycket billiga(1000kr med allrisk) men ställer större krav än andra bolag på att man är aktsam samt att dom förbehåller sej rätten att sänka eller helt ta bort ersättning om man varit oaktsam.

Tänk också på att priset inte säger nånting om hur bra bolaget är eller vilka regler bolaget tillämpa.r
Citera
2007-11-04, 16:47
Medlem
Flytande_argots avatar
Om du studerar så har Länsförsäkringar en studentförsäkring med bra vilkor för 56 kr i månaden.
Citera
2007-11-04, 18:18
Medlem
-jOE!s avatar
Kolla med Insplanet som jämför och skräddarsyr försäkringar för dig. Annars så har Trygg Hansa startat ett lågprisvarumärke inriktat mot ungdomar, verkar vara bra priser!

www.insplanet.com
www.atava.se
Citera
2007-11-05, 01:16
Medlem
Schnyggves avatar
Är du med i facket så kan man få förmånliga försäkringar hos dem har jag hört! värt att kolla upp, dock så är jag inte insatt i sak.
Citera
2007-11-05, 01:24
Medlem
dessvärre är ju inte fackavgiften direkt förmånlig
Citera
2007-11-24, 19:00
Medlem
capzyLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddan83
dessvärre är ju inte fackavgiften direkt förmånlig

Beror ju på vilket fack
Jobbar inom försäkringsbranschen och min avgift för facket + inkomstförsäkring + akassa är lägre än jag betalade för endast alfakassan tidigare.

Trygg hansas lågprisalternativ är just Aktsam.
Jag vet sedan tidigare att aktsam iaf är väldigt konkurrenskraftiga på personbilar. Hur det ser ut på hemförsäkringar är jag mindre kunnig om.
Citera
2007-11-25, 09:06
Medlem
nazipoliss avatar
Finns ett Danskt bolag som Nordea använder sig av bland annat som har förmånliga priser.

Vesta
http://www.vesta.se/
Tel. 077-575 01 00
Citera
2011-11-29, 22:31
Medlem
bump (vet att tråden är "gammal")
Citera
2011-11-30, 09:42
Medlem
woofers avatar
Stirra dig inte bara blind på priset, mindre utländska bolag kan vara billiga och med bra vilkor men det avspeglar sig också i den service man får från dem om något händer.

Råkade ut för en lägenhetsbrand för några år sedan och hadde moderna försäkringar som bolag som var billigast vid tillfället. Visst dom betalade ut ersättning efter ett visst förhandlande om storleken på detta men det var i princip det enda dom bidrog med, annars var beskedet att lös din egen situation så tar vi det i beaktande när vi betalar ut ersättning till dig. Andra i samma hus hadde större mer välkända bolag och dom blev bättre omhändertagna från dag ett och försäkringsbolag löste boendeproblem och liknande för sina drabbade kunder och verkade ha en bättre servicenivå under hela processen. Hur de stora bolagen står sig när det gäller utbetalning för skada kan jag dock inte bedömma.

Jag har kvar moderna, mest av lathet, dom är inte billigast längre och personlig service är väl inte deras paradgren men de har och andra sidan funnits fördelar också, det har aldrig varit problem med andra mindre försäkringsärenden typ stulna cyklar och liknande, bara att fylla i ett online formulär och några dagar senare fanns pengar på kontot men jag har bestämmt mig för att se över och ev byta bolag jag ska ha när nuvarnade avtal löper ut om ett par månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in