2007-11-04, 03:50
Bannlyst
Vad är det för program som uppladare använder när dom lägger in filmer? till exempel dom som lägger in Prison break eller Heroes..
Citera
2007-11-04, 04:37
Bannlyst
dom använder word, dom konverterar .avi filen till xhtml för att sedan encoda den med huffyv för att sedan göra om den till en .idiotfråga sen laddar dom upp själva filen med kazaa.. skicka pm ifall du vill ha länkar till dessa program
Citera
2007-11-04, 04:43
Medlem
Clit_Commanders avatar
vad menar du med lägger in filmer? i datorn? eller när någon laddar upp en torrent? du får allt förklara dig lite tycker jag
Citera
2007-11-04, 05:34
Bannlyst
ops dubbel kollade frågan och såg den ganska svår att tyda, hmm.. alltså hur dom tar upp serien från tvn? med någon kabel som för över ljud och bild eller?
Citera
2007-11-04, 11:00
Moderator
Ruskigbusss avatar
Vi ger frågan en chans i ett forum som är närmare.
*BGF>Win*
/Mod
Citera
2007-11-04, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupiid
ops dubbel kollade frågan och såg den ganska svår att tyda, hmm.. alltså hur dom tar upp serien från tvn? med någon kabel som för över ljud och bild eller?

Din grågeställning är fortfarande för sv¨år för att tyda... men jag förstår vad du menar... :-)

TV-källa > Tv-kort > encoder > hårddisk... :-)

Med tanke på att din frågeställning antydde att du egentligen inte kan så mycket så kommer ju mitt svar inte att verka glasklart i vilket fall som... så jag valde att ge dig ett 100% glasklart svar ändå...
Citera
2007-11-04, 13:42
Medlem
PyR0s avatar
Man köper ett tv-kort, stoppar in i datorn och spelar in därifrån. Sedan får man väl klippa till materialet med vdub och konvertera det till xvid med autogk eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in