2013-10-21, 22:17
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setfri
Har precis gått över från xanax till ksalol och får hicka ett tag efter intag. Hade aldrig detta "problem" med xanax. Har aldrig hört om hicka som biverkning men kan inte se någon annan anledning till att jag skulle hicka. Så min fråga är alltså om det är en möjlig biverkning?

Det är inte omöjligt. Jag får hicka ibland på zopiklon, som i och för sig är en z-analog och inte har några extrema likheter med alpra, men kan man få det av z lär man kunna få det av benso.
Citera
2013-10-21, 22:54
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Har precis gått över från xanax till ksalol och får hicka ett tag efter intag. Hade aldrig detta "problem" med xanax. Har aldrig hört om hicka som biverkning men kan inte se någon annan anledning till att jag skulle hicka. Så min fråga är alltså om det är en möjlig biverkning?
Ja, det är en av biverkningarna på bens.
Citera
2013-10-22, 09:46
Medlem
PowerDaltons avatar
Citat:
Hittar du en benzo du mår bra på så håll dig till den det e värdelöst o mixa med olika.
Finns olika bindnings ämnen o ämnen för att kroppen skall ta upp dem snabbare trots att mängden benzo är den samma i olika märken.
Tex i Thailand så knapra jag marzolam "alprazolam 1mg" som popcorn fick en jäkla huvudvärk av dem till o med frugan om hon tog en för o somna så fick hon huvudvärk.
Kan vara något ämne din mage inte gillar försök undvika o äta dom och skaffa sådana som du redan vet fungerar för dig.
Man skall ju inte må dåligt av lugnande
Citera
2013-10-25, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PowerDalton
Självklart
Men proppar du i dig mer en du tål kan du räkna med o bli duktigt trög trött och ev somna
1-2mg och man blir hur lugn o go som helst

Låter hur bra som helst! Måste prova!
Citera
2013-10-25, 11:46
Medlem
cmc.88s avatar
Ni som läser detta och INTE äter benzo i medicinsyfte, snälla håll er borta från detta jävla rävgift, speciellt, xanor, detta är så fruktansvärt beroendeframkallande, och för er som är nyfikna att testa, snälla gör det inte! jag skulle och KAN faktiskt ta och jämföra xanor, just alprazolam, med heroin! AT:n är förjävlig, du vill dö asså! och du blir allmänt dum i huvedet, och så fruktansvärt personlighetsförändrad av benzo!!

har du ångest mår dåligt eller vill knarka!, prata av dig, med en nära vän, KBT, familj, flickvän/pojkvän, men för allt i världen, börja inte ta dessa mediciner, om inte du behöver det!

jag satt i skiten själv och jag lovar er, det är de sista ni vill,
Citera
2013-10-26, 20:16
Medlem
-xanor-s avatar
alprazolam är guld värt
Citera
2013-10-27, 02:53
Medlem
Eftersom ingen svarade på min fråga tidigare i tråden vill jag bara säga att.. Xanor fungerar helt okej.
20-30mg sobril gjorde i princip ingen skillnad, men 1-2mg xanor så var ångesten som bortblåst.
Drack även när jag käkade både sobril och xanor, men den stora skillnaden var egentligen att jag inte drack för att bli av med min ångest, vilket i sin tur gjorde att jag faktiskt drack måttligt istället för att bli asfull som jag brukar kunna bli. Käkade 1-2mg Xanor om dagen i en vecka, ingen abstinens. Men antar att man måste äta dom dagligen för att bli beroende. Åt dom bara under period av ca en vecka när jag kände att jag behövde dom. Fast, man blir jäkligt trött av dom när man väl slappnar av.
Är man uppe i varv så och tar xanor blir man ju bara lagom lugn... men tar man lite för mycket så verkar man nodda till så fort man slappnar av .
Och, har alkoholtolerans något med mängden benso att göra? Ju mer alkohol man behöver för att bli ångestfri, desto mer benso verkar behövas för att uppnå samma effekt? Verkar så i mitt fall!?
Senast redigerad av DinMama 2013-10-27 kl. 02:05. Anledning: Korrigering
Citera
2013-10-27, 22:30
Medlem
någon som kan jämföra ksalol o blotters?

mvh
Citera
2013-10-27, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B4ne
någon som kan jämföra ksalol o blotters?

mvh

Same shit bara att i tabbar så är det olika bindningsmedel. Därav vissa apotes xanax är sämre än andra från apotek.

Finns inget bättre märke än ksalol enligt mig, svenska stavar funkar bra med.

Sen hade jag aldrig köpt blotters om jag inte fick dom väldigt billigt och litade på säljaren till 99% för det kan ju lika gärna vara 1.2mgare istället för 2mg. Jag chansar på att du kollat en säljares tråd på HB.
Citera
2013-10-29, 22:56
Medlem
Är 0,5mg en bra första dos? Är inte ute efter att flöddra.
Citera
2013-10-29, 23:05
Medlem
redbullcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyonzolam
Är 0,5mg en bra första dos? Är inte ute efter att flöddra.

Perfekt
Citera
2013-10-30, 19:30
Bannlyst
Råd och hjälp

Ska sluta med xanax efter ett snart 3 årigt missbruk. Är otroligt trött på skiten samtidigt som jag älskar det. Men jag känner inte att jag behöver det psykiskt längre, endast ibland. Men jag klarar inte att sova utan minst 2mg.

Tog precis 4mg, har 6mg kvar och vet inte om jag ska börja trappa av och ta 1mg per natt eller om jag gör som sist och äter upp skiten och lägger av helt. Blir det för jobbigt så kan jag köpa när som helst, men jag vill testa min viljestyrka.

Jag vill få ut det jävla giftet ut kroppen, har ju tollerans mot stilnoct eftersom jag käkat xanax så det kommer inte hjälpa mig. Så det jag funderar över är dom första nätterna, dom som är värst. Sist låg jag vaken 1a natten, trotts flera timmar träning dag 1 och 2, dag 2 sov jag 3-4 timmar, varje natt åt jag 30-60mg stilnoct utan resultat.

Vad har ni för råd ?

Det jag själv har kommit fram till det är att söka läkare och få tag på theralen och söva ner mig dom första nätterna, sedan köpa röka och röka innan jag lägger mig och sedan ta 20mg stilnoct. Sova på röka endast kommer inte funka då det ger mig ångest att röka utan pix.

Tacksam för hjälp !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in