Citat:
Ursprungligen postat av leifip
Min läkare på VC är helt bränd dessutom, när jag började gå dit ist för privat klinik och visade att jag haft Xanor samt flun i över 1 års tid så skrev han båda direkt, fast han skippa depot tabletterna. Och han skrev direkt 2*2 mg om dagen. Sen när han börjar läsa fass, då säger han " Du vet att dom är ganska starka va, dom finns ju i 0,25 mg." Varpå jag svarade att det bara va 2orna som funka, och det var inget problem. Samt att han sagt att jag bara behöver ringa om jag behöver mer medicin innan nästa tid jag har inbokad..

haha, lyckost! gratis knark! det e bra det
men, men allt har sin baksida
jag kan få tag i ALLT, men nu handlar det om att saaaakta och stabilt gå ber från minidoser till mikrodoser
tänk de stackarna som går till samma BK som jag gjorde, de får på sin höjd atarax och propavan nu
Förr kunde de skriva ut stesolid, Lyrica och Imovane. Men nu spelar det ingen roll om folk kommer ditt sjuka som f-n, skakiga och helt bleka. Det enda de säger är att de kan få avgiftning om några dar.
Jag fattar inte riktigt vilken patientgrupp min gamla BK egentligen vänder sig till? Jag blev ju utsparkad därifrån p g a sidomissbruk. Det är ju inte de som är mest i behov av vård iaf.
Som tur har jag en läkare som förbarmade sig över mig på VC och jag sa sanningen, nästan hela. Inte att jag gick på sub svart. Men han skriver ut 10mg oxy (formellt p g a en annan skada) så jag överlever iaf säger han vid sidan av de andra medicinerna. Ganska otroligt, faktiskt, och modigt.
Okej, det e inte mycket, men ändå 70mg i veckan, och eftersom jag går på sub så kan jag ändå inte använda dem. Förrän jag är drogfri....då. Då, ska jag en gång i månaden droga. Få se om det funkar.
Men vad jag vill säga är att man aldrig ska underskatta sanningen (eller delar av den iaf) och vanliga läkare på VC. De kan variera väldigt mycket, och vissa mer eller mindre vara rent av regelvidriga i sin utövning. Jag är väldigt nöjd med allt nu. Men jag har en liten bit kvar.