2010-04-19, 21:20
Medlem
Naken-Jannes avatar
Behöver tips på hur man kan lägga fram att 0.25mg xanor vid behov är en fruktansvärt löjligt dos mot min ångest utan att låta som jag fiskar efter något jag inte har behov av..

Läkaren är verkigen bra och vill hjälpa mig med den oro/ ångest problematik jag lider kraftigt av, därav vill jag inte få denne att tro jag är nån medicin fiskare och bryta förtroendet vi byggt upp.

För ev. tvivlare kan påpekas att jag har fog för mitt mående då jag varit utsatt för ett brutalt överfall med inslag av kraftigt våld i form av knivstick å dylikt vilket, bland annat, skapat en s.k post dramatisk stress syndrom (ptsd).

Tidigare, innan jag var stark nog att söka hjälp, har jag själv medicinaret med b.l.a xanor mot nämnda besvär och vet därav att jag minst behöver 1mg xanor för att ens våga mig ut för att köpa snus utan att darra som ett asplöv vid minsta stress moment.
Citera
2010-04-19, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naken-Janne
Behöver tips på hur man kan lägga fram att 0.25mg xanor vid behov är en fruktansvärt löjligt dos mot min ångest utan att låta som jag fiskar efter något jag inte har behov av..

Läkaren är verkigen bra och vill hjälpa mig med den oro/ ångest problematik jag lider kraftigt av, därav vill jag inte få denne att tro jag är nån medicin fiskare och bryta förtroendet vi byggt upp.

För ev. tvivlare kan påpekas att jag har fog för mitt mående då jag varit utsatt för ett brutalt överfall med inslag av kraftigt våld i form av knivstick å dylikt vilket, bland annat, skapat en s.k post dramatisk stress syndrom (ptsd).

Tidigare, innan jag var stark nog att söka hjälp, har jag själv medicinaret med b.l.a xanor mot nämnda besvär och vet därav att jag minst behöver 1mg xanor för att ens våga mig ut för att köpa snus utan att darra som ett asplöv vid minsta stress moment.

Säg sanningen till läkaren. Om det är en bra läkare så förstår han/hon. Föklara hur du mår.
Citera
2010-04-19, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
Säg sanningen till läkaren. Om det är en bra läkare så förstår han/hon. Föklara hur du mår.
+1

Det handlar ju endå trotts allt om DIG inte läkaren!
Citera
2010-04-19, 22:52
Medlem
glockengolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naken-Janne
en s.k post dramatisk stress syndrom (ptsd).

Det är inte ett post-traumatiskt stresssyndrom du har råkat ut för då?

I vilket fall som helst håller jag med ovanstående om att du ska vara ärlig mot läkaren. Säg dock inte att du självmedicinerat med 1mg själv, och säg inte att du vill ha just 1mg. utan säg att det känns som att doseringen ligger lite i underkant jämfört med hur du upplever dina ångest/ptsd-symptom. Och om det kanske inte är aktuellt med att eventuellt testa en något högre dosering för att känna efter.

Hoppas det löser sig för dig, och jag kan verkligen känna med dig.

må väl!
Citera
2010-04-20, 07:50
Medlem
Naken-Jannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockengold

I vilket fall som helst håller jag med ovanstående om att du ska vara ärlig mot läkaren. Säg dock inte att du självmedicinerat med 1mg själv, och säg inte att du vill ha just 1mg. utan säg att det känns som att doseringen ligger lite i underkant jämfört med hur du upplever dina ångest/ptsd-symptom. Och om det kanske inte är aktuellt med att eventuellt testa en något högre dosering för att känna efter.

må väl!

Jo visst är det så det heter /stavas. My bad.
Tack för tipsen såväl som medkänslan, -till dig samt övriga lik väl!
Citera
2010-04-20, 10:01
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Någon som stött på en dålig alternativt sämre batch av dom serbiska Xanoren?(...)

alprazolam smakar hemskt. Svårt att missa liksom
Citera
2010-04-20, 10:28
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockengold

må väl!
Jag håller med! Väl talat!
Att enbart berätta hur dåligt man mår, samt lägga fram att den lugnande medicinen inte ger önskad effekt; är precis vad man bör göra i det här fallet.
Citera
2010-04-20, 10:52
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eagles

Det smakar inte hemskt. Det smakar gott. Det är en indikation om vad som komma skall.
Citera
2010-04-20, 11:14
Medlem
eddiepeddies avatar
Ja, dom smakar lika illa som dom alltid gör, men misstänker att kvalitén är sämre än vad den ska vara.
Var lite det jag syftade på. Är rädd att det börjat tillverkas sämre kopior eftersom dom blivit rätt populära bland folk. Många föredrar dom före andra xanor som sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av eagles
Citera
2010-04-20, 11:23
Medlem
L.A.M.Fs avatar
inte för att jag käkar alpra, men man har ju märkt att det försvunnit helt från stan nu, värsta torkan, minns förr så krängde ju varenda tjackkran ksaloler... minns den gamla goda tiden då man köpte ett tusenpack för femtusen...å utskrivet fick man rikligt...jaja håller inte på med skiten så det är väl lika bra, trist bara att folk går ner sig på tradolan och sub å skit istället, kan väl inte vart bara jag som märkt av detta fenomen? så med detta inlägg kan väl folk sluta skicka pm om jag har xanor att sälja/fixa?
Citera
2010-04-20, 15:26
Bannlyst
Xanor stavar är enligt mig dom bästa benzo man kan ta. Blir inte så knäpp o all ångest försvinner för stunden. Jag har än jävla tur som inte har några problem med tillgången. Fast just nu får jag vänta lite, men jag klara mig tills dess.
Citera
2010-04-20, 17:35
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
Det smakar inte hemskt. Det smakar gott. Det är en indikation om vad som komma skall.

word. Som roche's blåvalar. en lite söt smak som garanterar äktheten. Tål man inte smaken finns ju alltid fruxo och zoo i tablettaskar i COOP och ICA's butiker.

fan va xanor slår alla andra benso på fingrarna förresten. ingen snabb toleransökning, inga galna grejer om man inte tok-överdoserar och kör groggar som tillbehör, man kan helt enkelt medicinera normalt på dom och fungera som en sköning, även om man i vanliga fall är i upplösningstillstånd.
Senast redigerad av guggliano 2010-04-20 kl. 17:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in