2010-02-06, 12:59
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JusticeTonight
Tänker jag fan inte göra..

Men ett tiotal citodon och några mg Xanor borde väl vara lugnt?.. plus att jag ville veta lite mer om erfarenheter..hur nice kombo, vad kan manb ytterligare blanda in i leken osv...

Opiater/opioder + benso är en klassiskt kombo, även en av de blandningarna en hel del faller av pinnen på. Det är väldigt svårt att svara på vad som är lugnt och inte då alla har olika tolerans. Det bästa är att lära känna sin egen, ta det lugnt och öka dosen mer och mer istället för att bara hälla i sig massor.

Om du käkat Citodon och Xanor en del tidigare så bör det vara lugnt. Om du vill blanda in något mer så rekommenderas jag lite bra röka, funkar otroligt bra i kombo med ovan. Sen bör du ju inte smälla i dig så pass stora mängder av Citodon ofta då det faktiskt blir väldigt mycket paracetamol. Varför slita på levern i onödan.
Citera
2010-02-06, 13:30
Medlem
Reds avatar
Citat:
Enligt de flesta verkar en enstaka misshandel av levern då och då inte direkt innebära någon akut fara ocxh med tanke på att folk käkar betydligt större mängder dagligen utan att kollapsa borde det vara lugnt.. Enligt läkaren ska jag ta 8 om dagen i två veckor och han borde väl veta tycker man..

Och vem fan kallar sig Himmler?... bara på FB...

En moderator som vet vad han pratar om...
Citera
2010-02-06, 13:39
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Enligt de flesta verkar en enstaka misshandel av levern då och då inte direkt innebära någon akut fara ocxh med tanke på att folk käkar betydligt större mängder dagligen utan att kollapsa borde det vara lugnt.. Enligt läkaren ska jag ta 8 om dagen i två veckor och han borde väl veta tycker man..

Och vem fan kallar sig Himmler?... bara på FB...

Jag kan inte annat än att hålla med Himmler på den punkten, din lever tar sån jävla stryk av höga doser paracetamol. Visst, det är ingenting som märks akut, även om du skulle dra i dig 40g paracetamol på en gång så kan det ta flera veckor innan du märker nåt. Men levern är inget du vill leka med alldeles för mycket om du är en festprisse eller pillertrillare rent allmänt.
Citera
2010-02-06, 15:54
Bannlyst
Fick ett paket från drogshoppen.webs.com i fredags, innehöll Xanor Ksalol och Rivotril
Citera
2010-02-06, 15:58
Medlem
Red: Åsna! du är inte tillfrågad och hade inget att komma med så håll bara tyst, tack. Er andra tackar jag ödmjukast för råd och och för er oro om min stackars lever..=)

Men en grej ni verkar ha missat är: Jag fick 4 ggr 25 citodon utskrivet och råddes att äta åtta om dagen om behov fanns, bara där snackar vi ju feta mängder paracetamol(4g), och det borde rimligen läkaren som sa att jag kunde hålla dessa doser i upp till två veckor veta också?! Blir ju fan lack! Elller tror ni läkaren är ute efter att långsamt ta kål på min lever?

Jag betackar mig också för eventuella idiotförklaringar då jag är närmare 30 bast, har en ganska diger erfarenhet av droger i allmänhet och inte behöver daddas till att inte knarka ihjäl mig eller paja organ. Tack.
Citera
2010-02-06, 16:02
Medlem
Phiber: Tack för sakligt ch trevligt inlägg, tyvärr kan jag inte slå på en fet (Gud vet att att jag vill) då jag sen en månad lagt ner ett tioårigt haschrökande...
Citera
2010-02-06, 18:08
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Red: Åsna! du är inte tillfrågad och hade inget att komma med så håll bara tyst, tack. Er andra tackar jag ödmjukast för råd och och för er oro om min stackars lever..=)

Men en grej ni verkar ha missat är: Jag fick 4 ggr 25 citodon utskrivet och råddes att äta åtta om dagen om behov fanns, bara där snackar vi ju feta mängder paracetamol(4g), och det borde rimligen läkaren som sa att jag kunde hålla dessa doser i upp till två veckor veta också?! Blir ju fan lack! Elller tror ni läkaren är ute efter att långsamt ta kål på min lever?

Jag betackar mig också för eventuella idiotförklaringar då jag är närmare 30 bast, har en ganska diger erfarenhet av droger i allmänhet och inte behöver daddas till att inte knarka ihjäl mig eller paja organ. Tack.

4 gram paracetamol vilket 8 Citodon innehåller är dygnsmaxdosen. Du bör däremot inte slänga i dig allihop på en gång utan dela upp det i 2 tabletter per dos. Allt som överskrider maxdosen kan leda till leverskador, vilket i värsta fall dödar dig väldigt långsamt och väldigt smärtsamt. Någon enstaka överdos är inte hela världen om du har en frisk lever, men återkommande överdoser är extremt farliga. Och mitt nick kan vi diskutera någon annanstans.
Citera
2010-02-06, 19:42
Medlem
Men om man bara tar två i taget blir man ju inte flummig på det? Hur länge emellan ska man vänta är det tänkt? Och hur länge sitter effekten i egentligen?
Citera
2010-02-06, 21:08
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Men om man bara tar två i taget blir man ju inte flummig på det? Hur länge emellan ska man vänta är det tänkt? Och hur länge sitter effekten i egentligen?

1-4 gånger per dygn, så ungefär var 6:e timme om du skall följa läkarens ordination.
Citera
2010-02-07, 01:18
Medlem
knoxahs avatar
Citat:

Citodon i en Xanortråd känns ju fel, men fråga din läkare? Han/hon vet nog bäst hur du ska ta din medicin.
Citera
2010-02-07, 02:25
Medlem
Är medveten om att detta är fel forum men det handlade om kombos från början så helt snett ute är jag inte..hursom helst, ska dra nu men hela idén om att följa läkarens order går ju emot idén att bli flummig på skiten eftersom det är det sista dom vil att man blir.. men trodde inte inte moralismen härskade på FB av alla ställen..
Citera
2010-02-07, 05:03
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Är medveten om att detta är fel forum men det handlade om kombos från början så helt snett ute är jag inte..hursom helst, ska dra nu men hela idén om att följa läkarens order går ju emot idén att bli flummig på skiten eftersom det är det sista dom vil att man blir.. men trodde inte inte moralismen härskade på FB av alla ställen..

Det handlar nog inte om moralism. Detta handlar förmodligen om folk som varit igenom en hel del med piller och säger hur det kan gå eller personer som tar benso som man ska ta det egentligen .
Senast redigerad av Astronomic 2010-02-07 kl. 05:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in