Citat:
Ursprungligen postat av Ughen
Tack ! Tack ! Detta är svaret jag har försökt o nå och tar även den seriöst då jag sätt dina tidigare inlägg o märkt att du verkligen vet vad du pratar om
1-3 Månader o sen sluta?
Visst om detta vore möjligt för min del , lider utav Kraftig Socialfobi som botas nästan helt utav xanoren , utan den så skulle jag med största sannolikhet inte ens kunna kliva ut genom min portdörr och detta har framför allt skapats efter Långa isoleringstider på häkten o anstalter , o varje gång jag kommer ut till gemensamheten så är det tillbaka på ruta 1 igen (helvetet)..
Så för min del kommer det nog bli benzo så länge som möjligt gemensamt med någon SSRI och förhoppningsvis hjälper det sistnämnda så att jag någon vacker dag kan vara XanorFRI???
Tusen tack igen !!
Mm jag har gjort precis som dig, började med xanor för socialfobi/ångest och körde på det i ett år. Insåg sen hur förstörd man blir i skallen av benso och blev även torka ett par gånger då jag fick känna på ATn, kändes som man var påväg att dö ungefär. Bestämde mig sen för att sluta osv men du har säkert läst om det i någon av mina andra poster.
Vet att du antagligen måste komma fram till detta själv men det finns inga genvägar med piller, i slutet kommer det vara värre än när man började. Jag skulle rekommendera dig att försöka käka benso bara ibland och ibland försöka utan eller minska dosen ibland när du ska ut osv. Tycker även du ska kolla upp beta-blockare, lyrica och kava kava vilket kan funka som bra alternativ till xanoren ibland för dina problem. Beteende terapi och liknande rekommenderas också för du vill ju i slutändan bli av med din fobi/ångest och kunna leva utan piller.
Lycka till och det är bara att skicka PM om du vill snacka vidare