2010-01-28, 14:03
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ughen
Hej , klämmer in en fråga här som jag lagt i en annan tråd men inte fått svar , du verkar veta en hel del om detta så prövar med o ställa frågan här

Jag tar mina Xanor 1 mg tre gånger dagligen p.g.a mina symptom (Social fobi) samt (Panikångest)
Och det jag skulle vilja ha svar på är om jag kan bibehålla denna dos med Xanoren utan att behöva öka den så småningom vilket jag misstänker att jag kommer få göra?
Eller vore det bättre att byta till ett Benz med längre halveringstid t.ex ikto , med tanke på toleransen och om den nås lika snabbt , långsammare eller snabbare jämfört med Xanor?

Xanoren funkar alldeles utmärkt , är bara orolig över om o hur länge dom kommer hjälpa med samma dos , för vill ju inte behöva höja o höja för att uppnå samma verkan.
Så vore ett byte till benzo med längre halveringstid en bra ide , eller en dålig ide ?

Vill oxå tillägga att jag absolut inte är ute efter flum utan bara välmående

Alla svar uppskattas enormt mycket

Har pass svår är din ångest/sociala fobi? Du vill inte falla ner i benso träsket om du inte verkligen behöver det och du inte ser någon annan utväg.
Citera
2010-01-28, 14:32
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Hej , klämmer in en fråga här som jag lagt i en annan tråd men inte fått svar , du verkar veta en hel del om detta så prövar med o ställa frågan här

Jag tar mina Xanor 1 mg tre gånger dagligen p.g.a mina symptom (Social fobi) samt (Panikångest)
Och det jag skulle vilja ha svar på är om jag kan bibehålla denna dos med Xanoren utan att behöva öka den så småningom vilket jag misstänker att jag kommer få göra?
Eller vore det bättre att byta till ett Benz med längre halveringstid t.ex ikto , med tanke på toleransen och om den nås lika snabbt , långsammare eller snabbare jämfört med Xanor?

Xanoren funkar alldeles utmärkt , är bara orolig över om o hur länge dom kommer hjälpa med samma dos , för vill ju inte behöva höja o höja för att uppnå samma verkan.
Så vore ett byte till benzo med längre halveringstid en bra ide , eller en dålig ide ?

Vill oxå tillägga att jag absolut inte är ute efter flum utan bara välmående

Alla svar uppskattas enormt mycket

För benso med längre halveringstid så öker toleransen snabbare eftersom det byggs upp mer i kroppen över tid. Så därför skulle det inte funka bättre om du bytte benso, xanor är även den benso som ska funka bäst mot socialfobi/panikångest och det är ju därför du äter dem. Så jag ser ingen anledning till att byta.

Men om du käkar benso regelbundet, oavsett vilken sort det är så kommer din tolerans att öka och du blir tvungen att höja dosen. Det går inte att undvika. Det är inte meningen att man ska käka benso längre perioder, utan 1-3 månader brukar det vara sen ska man sluta med dem. Jag har en hatkärlek till just benso då de funkar något fruktansvärt bra, men faktiskt gör mer skada än nytta. Lycka till!
Citera
2010-01-28, 14:53
Medlem
FizzyWhomacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FizzyWhomack
BP¨s xanor hur är dom?
Bump
Citera
2010-01-28, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomic
Har pass svår är din ångest/sociala fobi? Du vill inte falla ner i benso träsket om du inte verkligen behöver det och du inte ser någon annan utväg.

Den e så pass svår att mitt liv blir till ett isolerat liv utan nån som helst kontakt med omvärlden och benzo botar detta så har förstått att de nåt jag måste äta!
Men vilken funkar bäst i längden ?
Citera
2010-01-28, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FizzyWhomack
Bump
verkar variera ganska så kraftigt
Citera
2010-01-28, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phiber
För benso med längre halveringstid så öker toleransen snabbare eftersom det byggs upp mer i kroppen över tid. Så därför skulle det inte funka bättre om du bytte benso, xanor är även den benso som ska funka bäst mot socialfobi/panikångest och det är ju därför du äter dem. Så jag ser ingen anledning till att byta.

Men om du käkar benso regelbundet, oavsett vilken sort det är så kommer din tolerans att öka och du blir tvungen att höja dosen. Det går inte att undvika. Det är inte meningen att man ska käka benso längre perioder, utan 1-3 månader brukar det vara sen ska man sluta med dem. Jag har en hatkärlek till just benso då de funkar något fruktansvärt bra, men faktiskt gör mer skada än nytta. Lycka till!

Tack ! Tack ! Detta är svaret jag har försökt o nå och tar även den seriöst då jag sätt dina tidigare inlägg o märkt att du verkligen vet vad du pratar om

1-3 Månader o sen sluta?
Visst om detta vore möjligt för min del , lider utav Kraftig Socialfobi som botas nästan helt utav xanoren , utan den så skulle jag med största sannolikhet inte ens kunna kliva ut genom min portdörr och detta har framför allt skapats efter Långa isoleringstider på häkten o anstalter , o varje gång jag kommer ut till gemensamheten så är det tillbaka på ruta 1 igen (helvetet)..
Så för min del kommer det nog bli benzo så länge som möjligt gemensamt med någon SSRI och förhoppningsvis hjälper det sistnämnda så att jag någon vacker dag kan vara XanorFRI???

Tusen tack igen !!
Citera
2010-01-28, 19:27
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Den e så pass svår att mitt liv blir till ett isolerat liv utan nån som helst kontakt med omvärlden och benzo botar detta så har förstått att de nåt jag måste äta!
Men vilken funkar bäst i längden ?

Xanor är den absolut bästa men samtidigt den värsta när man ska sluta osv. Extremt beroendeframkallande. Valium (Diazepam) tycker jag är ett bra alternativ om de skulle funka, längre halveringstid vilket gör det lättare att sluta på dessa. Ska du fortsätta med xanor rekommenderar jag dig att ha lite valium hemma ändå om det skulle bli torka på xanor, valium är bra att trappa ner med och sitter i väldigt länge.
Citera
2010-01-28, 19:38
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Tack ! Tack ! Detta är svaret jag har försökt o nå och tar även den seriöst då jag sätt dina tidigare inlägg o märkt att du verkligen vet vad du pratar om

1-3 Månader o sen sluta?
Visst om detta vore möjligt för min del , lider utav Kraftig Socialfobi som botas nästan helt utav xanoren , utan den så skulle jag med största sannolikhet inte ens kunna kliva ut genom min portdörr och detta har framför allt skapats efter Långa isoleringstider på häkten o anstalter , o varje gång jag kommer ut till gemensamheten så är det tillbaka på ruta 1 igen (helvetet)..
Så för min del kommer det nog bli benzo så länge som möjligt gemensamt med någon SSRI och förhoppningsvis hjälper det sistnämnda så att jag någon vacker dag kan vara XanorFRI???

Tusen tack igen !!

Mm jag har gjort precis som dig, började med xanor för socialfobi/ångest och körde på det i ett år. Insåg sen hur förstörd man blir i skallen av benso och blev även torka ett par gånger då jag fick känna på ATn, kändes som man var påväg att dö ungefär. Bestämde mig sen för att sluta osv men du har säkert läst om det i någon av mina andra poster.

Vet att du antagligen måste komma fram till detta själv men det finns inga genvägar med piller, i slutet kommer det vara värre än när man började. Jag skulle rekommendera dig att försöka käka benso bara ibland och ibland försöka utan eller minska dosen ibland när du ska ut osv. Tycker även du ska kolla upp beta-blockare, lyrica och kava kava vilket kan funka som bra alternativ till xanoren ibland för dina problem. Beteende terapi och liknande rekommenderas också för du vill ju i slutändan bli av med din fobi/ångest och kunna leva utan piller.

Lycka till och det är bara att skicka PM om du vill snacka vidare
Citera
2010-02-01, 21:36
Bannlyst
http://pici.se/pictures/lGahvzAtD.jpg

Är dessa något att ha?

De blå är märkta "intas" på ena sidan och "Z7" på ena (kanske 27, det är inte helt tydligt om det är Z eller 2). De vita är omärkta. De blå heter "Zolax 1" och de vita "Tranax-1". Intas är tillverkaren av de blå, och Cipla de vita. På båda står det att det innehåller Alprazolam IP 1mg. Varför "IP"? Vad innebär det?

Men det räcker om ni svarar på om ni har testat dessa, och om det är skräp eller ej.
Citera
2010-02-01, 21:38
Medlem
henke1984s avatar
Dom funkar precis som dom ska!

Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
http://pici.se/pictures/lGahvzAtD.jpg

Är dessa något att ha?

De blå är märkta "intas" på ena sidan och "Z7" på ena (kanske 27, det är inte helt tydligt om det är Z eller 2). De vita är omärkta. De blå heter "Zolax 1" och de vita "Tranax-1". Intas är tillverkaren av de blå, och Cipla de vita. På båda står det att det innehåller Alprazolam IP 1mg. Varför "IP"? Vad innebär det?

Men det räcker om ni svarar på om ni har testat dessa, och om det är skräp eller ej.
Citera
2010-02-01, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henke1984
Dom funkar precis som dom ska!
Tyckte de fungerade lite sämre än svenska och de där serbiska Ksalol. Någon annan som har erfarenhet av dessa jag skrev om och la upp bild på i tidigare inlägget?
Citera
2010-02-01, 22:33
Medlem
MicrograMs avatar
Både Ciplas och Intas Alprazolam fungerar men inte samma kick som upjohn90.

Fungerar gör dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in