2010-01-26, 14:47
Medlem
pillerkrilles avatar
You got to love em
Citera
2010-01-26, 17:21
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillerkrille
You got to love em

I do
Den här tråden har blivit så stor nu att jag inte hittar halveringstiderna. När förväntas en 1mg Xanor vanlig Pfizer från apoteket vara ute ur kroppen?
Citera
2010-01-26, 17:24
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eagles
I do
Den här tråden har blivit så stor nu att jag inte hittar halveringstiderna. När förväntas en 1mg Xanor vanlig Pfizer från apoteket vara ute ur kroppen?

2-3 dagar ungefär.
Citera
2010-01-26, 17:37
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phiber
2-3 dagar ungefär.

Tack Phiber!

Jag skall ta en 0,5a "vid behov" och ligger runt tre, fyra i veckan. Men en snubbe som tar en 1,0a om dan. Vad händer där? Han måste ju "lagra upp" - i brist på bättre ord - en massa.

Är inte hans läkare aningen vårdslös!?
Har iofs inte sett själv vad doktorn skrivit utan bara lyssnat på liraren men om det är sant...
Citera
2010-01-27, 11:10
Medlem
malmömannens avatar
Och i Malmö är det också torrt på Xanoren :-(
Citera
2010-01-27, 12:08
Medlem
En snabb fråga bara. Hur lång är halveringstiden på Alprazolam 1.0mg's (thai-versionen). Om man tar 2-3st.

Tänkte gå till sängs tidigt idag och vill vara klar i skallen tills träningen imorn bitti. Mvh
Citera
2010-01-28, 07:37
Medlem
fan oxo nu e man uppe i 12-15 1mg xanor depot om dan
kanske de e dax att trappa ner
Citera
2010-01-28, 12:20
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasip
fan oxo nu e man uppe i 12-15 1mg xanor depot om dan
kanske de e dax att trappa ner

Du kommer få en härligt AT sen som ett brev på posten. Lycka till!
Citera
2010-01-28, 12:22
Medlem
FizzyWhomacks avatar
BP¨s xanor hur är dom?
Citera
2010-01-28, 12:22
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polsk5an
En snabb fråga bara. Hur lång är halveringstiden på Alprazolam 1.0mg's (thai-versionen). Om man tar 2-3st.

Tänkte gå till sängs tidigt idag och vill vara klar i skallen tills träningen imorn bitti. Mvh

Halveringstiden på all Alpra är 6-12 timmar. Men de ger inte effekt så länge utan själva effekten brukar bara hålla sig 4-6 timmar, så du kan lugnt ta det för att sova på och sen vakna pigg.
Citera
2010-01-28, 12:25
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eagles
Tack Phiber!

Jag skall ta en 0,5a "vid behov" och ligger runt tre, fyra i veckan. Men en snubbe som tar en 1,0a om dan. Vad händer där? Han måste ju "lagra upp" - i brist på bättre ord - en massa.

Är inte hans läkare aningen vårdslös!?
Har iofs inte sett själv vad doktorn skrivit utan bara lyssnat på liraren men om det är sant...

Han bygger på sig tolerans mycket snabbare än vad du gör ja. En del behöver ju äta det varje dag så det är inte ovanligt att man får det utskriver så. Eller så får man det vid behov som du har fått.
Citera
2010-01-28, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phiber
Han bygger på sig tolerans mycket snabbare än vad du gör ja. En del behöver ju äta det varje dag så det är inte ovanligt att man får det utskriver så. Eller så får man det vid behov som du har fått.

Hej , klämmer in en fråga här som jag lagt i en annan tråd men inte fått svar , du verkar veta en hel del om detta så prövar med o ställa frågan här

Jag tar mina Xanor 1 mg tre gånger dagligen p.g.a mina symptom (Social fobi) samt (Panikångest)
Och det jag skulle vilja ha svar på är om jag kan bibehålla denna dos med Xanoren utan att behöva öka den så småningom vilket jag misstänker att jag kommer få göra?
Eller vore det bättre att byta till ett Benz med längre halveringstid t.ex ikto , med tanke på toleransen och om den nås lika snabbt , långsammare eller snabbare jämfört med Xanor?

Xanoren funkar alldeles utmärkt , är bara orolig över om o hur länge dom kommer hjälpa med samma dos , för vill ju inte behöva höja o höja för att uppnå samma verkan.
Så vore ett byte till benzo med längre halveringstid en bra ide , eller en dålig ide ?

Vill oxå tillägga att jag absolut inte är ute efter flum utan bara välmående

Alla svar uppskattas enormt mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in