2020-10-09, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AVART3N
Personen jag köpte av tror jag inte medvetet försöker lura mig, men när jag ställde frågan om hur mycket man egentligen ska behöva ta för att känna något så berättade han att han var uppe i 10-20mg per dag vilket känns orimligt om det nu skulle bara riktiga grejer han sitter på.

Sedan tror jag generellt att jag har en högre inre tolerans för GABA-preparat. Var lite liknande med Lyrica. Å andra sidan får jag ingen märkbar avtändning av GABA-preparat där jag kunde sluta tvärt efter 10 kartor 100mg på 2-3v. Opiater å andra sidan ger mig rastlöshet och myrkryp redan efter ett 2-3 dagars race.
Fast Benzo går huvudsakligen inte på GABA. Alltså det är inte den primary receptorn som blir aktiverad.

Benzo aktiverar bzd receptorer, vilket indirekt gör GABA receptorerna mer känsliga. Det är iallafall så jah uppfattar det som efter 20tal studies jag har läst om ämnet. Farmakodynamiken alltså
Citera
2020-10-09, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Verkligen, det är helt sinnessjukt faktiskt hur många det är som går på dessa "blå" här i Stockholm. Känns nästan lika accepterat som gräs nu för tiden.
Exakt! Aplrazolam och Tramadol är lika vanligt som gräs.
Citera
2020-10-09, 17:09
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqwsaq
Exakt! Aplrazolam och Tramadol är lika vanligt som gräs.

Ja. Så var det inte när jag växte upp. Idag går varenda unge på Tram, Xanor och röka. Helt sjukt hur vanligt det blivit.
Citera
2020-10-10, 14:19
Medlem
KringExs avatar
Både Alprazolam Krka d.d. och Alprazolam Orion är ju direktverkande. Hur tycker ni att dessa generiska produkter står sig mot Xanor? Det var så fruktansvärt länge sedan jag åt en Xanor så jag minns t ex inte hur snabbverkande dom är osv.

Och tycker ni att det är någon skillnad på Alprazolam Krka d.d. och Alprazolam Orion? Jag upplever iaf att det tar mycket längre tid för Krka d.d. att börja verka.
Senast redigerad av KringEx 2020-10-10 kl. 14:23.
Citera
2020-10-11, 02:15
Medlem
Får börja med att be om ursäkt för alla mina likartade inlägg i tråden. Men jag har så så svårt att få ett grepp om denna substans och behöver skriva av mig lite.

Idag tog jag 2mg Ksalol vid lunch, utan någon egentlig märkbar effekt. Blev möjligen något mer rofylld. Till kvällen tänkte jag sätta lite guldkant på tillvaron så jag tog 4mg till i kombination med kratom. Det enda jag känner nu är en ökad ångest och en likgiltighet, vilket känns som rena motsatsen mot vad jag borde känna. Vad är det med denna substans?

Har nu under veckan tagit ca 22mg utspritt på 6 dagar, och måste säga att jag är väldigt besviken. Hur upplever ni andra Ksalol? Hur brukar ni den, och i vilket syfte?
De gånger jag tagit ikto har jag blivit euforisk, social och känt en ökad energi. Hur kan det skilja sig så markant mellan olika Benzos?

PS: Ksalol påminner lite om phenibut,går dessa att kombinera för någon typ av synergi?
Citera
2020-10-11, 03:41
Medlem
KringExs avatar
Jag har just tagit 1 mg Alprazolam.... och druckit lite starköl. Hehe man mår ruskigt bra då eller hur grabbar och tjejer?
Citera
2020-10-11, 08:39
Medlem
Xanor funkar bäst om du her verklig ånget. Som all annan Benzo.

Trycka i sig en kväll för att bli soft så kommer du behöva
mycket. Du kommer inte känna dig mer påverkad än att du inte kan stava på mobilen och glömmer allt under rusets gång..(du märker inte det men din omgivning hur)

NEJ benzo är till om du har riktig ångesst/sömnproblem eller an avtändning.

I dem situationerna är det ett mirakelpreparat( det räxker med 1mg) jag kan inte förstår dem som tuggar det som socker. Zombies.. det värsta är att dem ser så märkbart påverkade ut. Så dem kan inte behålla jobb o grejee.
Citera
2020-10-11, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaee

mycket. Du kommer inte känna dig mer påverkad än att du inte kan stava på mobilen och glömmer allt under rusets gång..(du märker inte det men din omgivning hur)

I dem situationerna är det ett mirakelpreparat( det räxker med 1mg) jag kan inte förstår dem som tuggar det som socker. Zombies.. det värsta är att dem ser så märkbart påverkade ut. Så dem kan inte behålla jobb o grejee.

Förstår, är väl det jag måste förstå. Jag väl lite bakomliggande ångestproblematik, men mitt problem är jag mest är likgiltig av mig. Har ett bra liv med arbete,sambo, vänner och fysisk aktivitet. Men jag tycker livet känns väldigt slentrianmässigt varav jag sällan känner en ren genuin glädje. Därav att jag söker mig till olika substanser för att få lite toppar i vardagen.

Men de 30st ksalol jag har kvar ska gömma undan tills den dagen ångesten är olidlig och då ta låga doser. Tack för svar!
Citera
2020-10-11, 10:09
Medlem
Citat:
Förstår, är väl det jag måste förstå. Jag väl lite bakomliggande ångestproblematik, men mitt problem är jag mest är likgiltig av mig. Har ett bra liv med arbete,sambo, vänner och fysisk aktivitet. Men jag tycker livet känns väldigt slentrianmässigt varav jag sällan känner en ren genuin glädje. Därav att jag söker mig till olika substanser för att få lite toppar i vardagen.

Men de 30st ksalol jag har kvar ska gömma undan tills den dagen ångesten är olidlig och då ta låga doser. Tack för svar!

Lider man av en generell ångest så är det en helt annan disskution att ha. Mediciner kan vara bra för dem som inte har beroendeegenskaper.

Men för att flumma på finns det myyycket skönare grejer.

Må väl min vän
Citera
2020-10-11, 14:49
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Får börja med att be om ursäkt för alla mina likartade inlägg i tråden. Men jag har så så svårt att få ett grepp om denna substans och behöver skriva av mig lite.

Idag tog jag 2mg Ksalol vid lunch, utan någon egentlig märkbar effekt. Blev möjligen något mer rofylld. Till kvällen tänkte jag sätta lite guldkant på tillvaron så jag tog 4mg till i kombination med kratom. Det enda jag känner nu är en ökad ångest och en likgiltighet, vilket känns som rena motsatsen mot vad jag borde känna. Vad är det med denna substans?

Har nu under veckan tagit ca 22mg utspritt på 6 dagar, och måste säga att jag är väldigt besviken. Hur upplever ni andra Ksalol? Hur brukar ni den, och i vilket syfte?
De gånger jag tagit ikto har jag blivit euforisk, social och känt en ökad energi. Hur kan det skilja sig så markant mellan olika Benzos?

PS: Ksalol påminner lite om phenibut,går dessa att kombinera för någon typ av synergi?

Har du testat äta några andra alprazolamtabletter än Ksalol? I princip alla Ksalol (även i blister) är fake så man vet aldrig hur hög dos Alprazolam man får. Om man har en jävla tur så kanske man råkar springa på en karta där varje tablett innehåller 1 mg men för det mesta så är dom så underdoserade att man blir förbannad.

Det kan ju vara så enkelt också att Alprazolam inte är något för dig. Du skriver t ex att av Iktorivil så blir du på väldigt bra humör osv. För mig är det precis tvärt om. Iktorivil ger mig absolut ingenting (förutom att jag blir slapp i kroppen och lite mindre ångest om jag har det) medans ett gäng Ksalol gör att jag mår väldigt bra, även om jag inte har ångest.
Ett annat exempel är Lorazepam som jag personligen tycker är en skitbenso (skulle hellre äta sobril) medans dom flesta andra tycker att Lorazepam är en underbar benso.

Så du kanske ska gå tillbaka till Iktorivil som du verkar gilla?

Citat:
Ursprungligen postat av Allaee

Jo så är det ju, Alprazolam funkar bäst om man har ångest men det är klart att man kan ta 0,5 - 2mg och ändå bli soft. Gärna tillsammans med en öl eller två. Fast det är få personer som kan håller sig till den nivån... det blir lätt att man tar tablett efter tablett efter tablett och sen slutar det med att man vaknar upp i arresten/fyllecellen.
Senast redigerad av KringEx 2020-10-11 kl. 14:52.
Citera
2020-10-14, 15:12
Medlem
Robbadobbs avatar
Hur fort brukar utsättningssymtom komma på alprazolam? Är rädd att jag käkat in mej på det. Om jag inte märker nått på typ 4 dagar borde det vara lugnt va?
Citera
2020-10-15, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Hur fort brukar utsättningssymtom komma på alprazolam? Är rädd att jag käkat in mej på det. Om jag inte märker nått på typ 4 dagar borde det vara lugnt va?

Om du inte känner något efter 4 dagar utan så är du ganska clear.. Det är annars 4 horribla dagar och nu även ett halvår senare pissar på en men varje dag utan dom blå är en vinst men längtar tills man blir ”normal” igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in