2020-10-06, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Du utan erfarenhet kommer (Om du har oro/ångest/rastlöshet) känna hur den helt släpper på en tablett. Du kommer nog även bli lite mysig och skön och möjligtvis trött.

Ingen baksmälla alls.

Tar väl en ~30 min innan den kickar in.

Och om man inte har oro/ångest/rastlöshet , utan bara vill liva upp en tisdagsafton för nöjjes skull ? Fortfarande 1tablett?

Omgivningen märker inget ?
Citera
2020-10-06, 18:49
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallesboll
Och om man inte har oro/ångest/rastlöshet , utan bara vill liva upp en tisdagsafton för nöjjes skull ? Fortfarande 1tablett?

Men nej sluta nojja ta en tablett herregud.
Citera
2020-10-07, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Men nej sluta nojja ta en tablett herregud.

Tog 1, väntade typ 45 min, kände nada... tog en till, väntade typ 30 min, kände nada... tog en 3:e, väntade typ 30 min.. nu började jag känna mig lite seg, hämtade en tallrik fil och slog på datorn... *poff* så vaknade jag i min säng av att jag hade försovit mig, gick ner i vardagsrummet och där låg tallriken med fil utspilld. Antar att det inte är en substans att knarka på haha, håller mig nog till cannabis framöver.
Citera
2020-10-07, 12:52
Medlem
Måste nog säga att Ksalol inte är något för mig. Får inga av de effekter jag får av opiater. Ingen upprymdhet och energi. Ingen vällust eller eufori. Ingen ökat socialt behov.

Kratom ger mig mer än Ksalol. Vad får er att gilla Ksalol?
Citera
2020-10-07, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AVART3N
Lämplig dos för någon utan större ångestproblematik som endast vill att vardagen ska flyta på lite smidigare? Tänker begränsa mig till till 2-3ggr/veckan. Omärkta Ksalol jag har.

Testade 1mg 12:00 och en 1mg 16:00 igår, med väldigt subtila effekter utan något direktrus. Typ som phenibut.
Imorse tog jag 2mg direkt, med liknande erfarenhet som igår. Är det någon mening med att ta 1mg efter lunch?

De ggr jag tagit benso tidigare har det varit ikto som slog hårdare och gav det rus jag önskade,bmen något som utomstående märkte ganska tydligt vilket jag helst vill undvika.

Vet att opiater egentligen är min grej men kan tyvärr inte hantera dessa på ett moget sätt. Så mitt hopp är att Ksalol kan fungera på liknande sätt, med ett ökat humör och iniativstagande utan att man ska se ut som en zombie och börja mumla.

Citat:
Blev 1mg till efter lunchen. Min summering kring dessa 2 dagar med 2mg+3mg är att jag knappt känt något. Är väl främst "mood booster" jag är ute efter, vilken uteblev. Dessa Ksalol gav mig endast ett litet lugn, vilket iofs nog är huvudtanken med substansen.
Tex Tramadol blir jag glad och utåtriktad, likadant med ikto även om dessa gjorde mig mer "bäng"!
Hur brukar och upplever ni andra ksalol? Vilka doser tar ni?

PS: dessa jag är blå utan märkning och kom lösa.

Citat:
Måste nog säga att Ksalol inte är något för mig. Får inga av de effekter jag får av opiater. Ingen upprymdhet och energi. Ingen vällust eller eufori. Ingen ökat socialt behov.

Ingen här som kan dela med sig av lite råd och erfarenheter? Är det så här Ksasol ska funka? Tar alla här alpra mot ångest, eller finns det inga som använder det för att sätta lite guldkant på vardagen?
Citera
2020-10-07, 22:43
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ingen här som kan dela med sig av lite råd och erfarenheter? Är det så här Ksasol ska funka? Tar alla här alpra mot ångest, eller finns det inga som använder det för att sätta lite guldkant på vardagen?

I och med att Ksalol kan variera ganska mycket i potens så skulle jag inte rekommendera dom till någon just nu. Ibland funkar dom, ibland inte. Och vad jag menar med funkar är att 1 tablett (1mg) ska fungera som att bara kunna glida runt soft och ångestfri, och vad jag menar med inte funka är att man måste ta 5-6 st för att få samma effekt.
Citera
2020-10-07, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
I och med att Ksalol kan variera ganska mycket i potens så skulle jag inte rekommendera dom till någon just nu. Ibland funkar dom, ibland inte. Och vad jag menar med funkar är att 1 tablett (1mg) ska fungera som att bara kunna glida runt soft och ångestfri, och vad jag menar med inte funka är att man måste ta 5-6 st för att få samma effekt.

Personen jag köpte av tror jag inte medvetet försöker lura mig, men när jag ställde frågan om hur mycket man egentligen ska behöva ta för att känna något så berättade han att han var uppe i 10-20mg per dag vilket känns orimligt om det nu skulle bara riktiga grejer han sitter på.

Sedan tror jag generellt att jag har en högre inre tolerans för GABA-preparat. Var lite liknande med Lyrica. Å andra sidan får jag ingen märkbar avtändning av GABA-preparat där jag kunde sluta tvärt efter 10 kartor 100mg på 2-3v. Opiater å andra sidan ger mig rastlöshet och myrkryp redan efter ett 2-3 dagars race.
Citera
2020-10-08, 07:08
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallesboll
Och om man inte har oro/ångest/rastlöshet , utan bara vill liva upp en tisdagsafton för nöjes skull ? Fortfarande 1tablett?

1 tablett är medicinsk dos, till och med 3 ggr om dagen på rekommendation.
kommer gå bra, gör det inte till en vana bara.
Citera
2020-10-08, 07:14
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Personen jag köpte av tror jag inte medvetet försöker lura mig, men när jag ställde frågan om hur mycket man egentligen ska behöva ta för att känna något så berättade han att han var uppe i 10-20mg per dag vilket känns orimligt om det nu skulle bara riktiga grejer han sitter på.

Sedan tror jag generellt att jag har en högre inre tolerans för GABA-preparat. Var lite liknande med Lyrica. Å andra sidan får jag ingen märkbar avtändning av GABA-preparat där jag kunde sluta tvärt efter 10 kartor 100mg på 2-3v. Opiater å andra sidan ger mig rastlöshet och myrkryp redan efter ett 2-3 dagars race.

Alla är olika men personen har givetvis bara hög tolerans.
Ta 1 då, vänta en timma och känn efter men ta inte 5-6 st. Kommer inte sluta bra.

Jag råkade ta 7 mg iktorivil när jag skulle ha ett stort föredrag för en hel sal med andra elever jag inte kände då vi var på besök på en annan folkhögskola. Detta gjorde ju mig mega nervös. Började med 3-4 mg men väntade för kort. Några timmar sedan så satt jag i aulan och sov...Blev väckt och konstigt nog fick jag berättat att jag gjorde mitt föredrag felfritt och allt var stenklart just då tydligen (hjärnan kanske fatta hur viktig situtationen var, vet ej). Gick sen tillbaka till min plats och somna om på 30 sekunder. Exempel på hur man inte ska göra.
Citera
2020-10-08, 07:22
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:

I början tog jag xanor exakt så, hade tråkigt helt enkelt och ville bli påverkad.
men nä 2mg är för lite. Xanor är tyvärr för svårt att dosera då 3 mg kan va för mycket och 4 mg utan tolerans göra en helt väck och förlora minnet.

Mycket mycket olika, men man måste känna av själv. Och ta en dag när du är själv. Det är svårt att märka att man varit påverkad förän dagen efter.
Xanor är nog mer lämpad för extrem panik ångest. Oftast räcker stesolid ca 10-20mg en gång då de är långtidsverkade. Xanor går över extremt fort ca 3-5 timmar max.
Vid tolerans känner man knappt av den 2 timmar ens. Värdelöst...

Blanda ej med alkohol. Brukar 99,9999999% av gångerna gå åt helvete, man gör bort sig, tappar saker är vanligt, får minnesluckor, dålig balans som fan.
Citera
2020-10-08, 07:26
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:

sorry för många inlägg. men svaret på detta är att det är helt olika rus än opiater.
nä det är inget du önskar isåfall, de är bra att sova på och förstärka alla andra sorters droger inklusive alkohol.

Är väl därför folk använder de mest. Eller så är de stressade och behöver softa ner, fan känns som halva samhället knarkar nu. Varenda människa man möter har erfarenhet av någon drog.
Citera
2020-10-09, 13:14
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
sorry för många inlägg. men svaret på detta är att det är helt olika rus än opiater.
nä det är inget du önskar isåfall, de är bra att sova på och förstärka alla andra sorters droger inklusive alkohol.

Är väl därför folk använder de mest. Eller så är de stressade och behöver softa ner, fan känns som halva samhället knarkar nu. Varenda människa man möter har erfarenhet av någon drog.

Verkligen, det är helt sinnessjukt faktiskt hur många det är som går på dessa "blå" här i Stockholm. Känns nästan lika accepterat som gräs nu för tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in