2010-04-02, 20:44
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullbengt
Härligt att Nettan tog sig ur sitt missbruk. Hon är otroligt rakryggad som vittnade. Kan inte glömma att Dan fick ett sådant oerhört grymt slut på sitt olyckliga liv. Om dessa förbannade sönderpundade idioter tror att allmänheten skall glömma detta illdåd så tror dom fel. En dag skall sanningen fram, på ett eller annat sätt, tro mig. Vi är många som inte glömt Dan.
Jag kan inte påstå att majoriteten av befolkningen i Arvika saknar denne alkis/knivviftarpundare. Ett saneringsmord skulle jag vilja säga.
Citera
2010-04-03, 20:11
Medlem
Ue*Arvika*s avatar
Enligt mycket trovärdiga källor så blev han förd till en grisfarm i norge.... grisarna fick tydligen sig ett riktigt skrovmål
Citera
2010-04-04, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Jag kan inte påstå att majoriteten av befolkningen i Arvika saknar denne alkis/knivviftarpundare. Ett saneringsmord skulle jag vilja säga.
Glöm inte att han hade barn. Och dessutom så hade han ju inte gjort kvinnan någonting direkt utan bara ringt på när han var full och mumlat. För detta fick han lite stryk och så kunde saken varit ur världen men Reine och 3 till återkom dagen efter och bröt sig in. Så onödigt men gärningsmännen använde narkotika och visste inte riktigt vad de gjorde är en förklaring.
Citera
2010-04-04, 21:56
Medlem
Ue*Arvika*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosmonaut1000
Glöm inte att han hade barn. Och dessutom så hade han ju inte gjort kvinnan någonting direkt utan bara ringt på när han var full och mumlat. För detta fick han lite stryk och så kunde saken varit ur världen men Reine och 3 till återkom dagen efter och bröt sig in. Så onödigt men gärningsmännen använde narkotika och visste inte riktigt vad de gjorde är en förklaring.

Haha Reine ja, han är ju moralen och de godas ryttare och förespråkare menar jag
Citera
2010-04-05, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ue*Arvika*
Haha Reine ja, han är ju moralen och de godas ryttare och förespråkare menar jag
Det hävdade jag inte! Tvärtom
Citera
2010-05-31, 18:27
Medlem
Bagdads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine

Instämmer med dig till 100%. De enda som saknade Dan var ju "vännerna", nä Dan klarar sig folk bättre utan, ett jävla svin var han.
Citera
2010-07-27, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bagdad
Instämmer med dig till 100%. De enda som saknade Dan var ju "vännerna", nä Dan klarar sig folk bättre utan, ett jävla svin var han.
Någon som vet vad hans son(som då var 10) gör idag?
Citera
2010-07-27, 23:38
Medlem
Reine skriver
http://kakbladet.com/arkiv/kb_pdf/kb6_05.pdf
Citera
2010-08-02, 14:00
Medlem
Bagdads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosmonaut1000
Någon som vet vad hans son(som då var 10) gör idag?

Ingen aning, och ser inte hur det kan vara utav intresse? lämna grabben ifred, han har nog lidit tillräckligt med tanke på vem far hans var.
Citera
2010-08-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bagdad
Ingen aning, och ser inte hur det kan vara utav intresse? lämna grabben ifred, han har nog lidit tillräckligt med tanke på vem far hans var.
Ville inte strö salt i hans sår eller så, hoppas bara att det gått bra fö honom trots att han inte fick växa upp med sin pappa. Men Dan kanske inte var den bästa pappen heller...
Citera
2011-10-05, 08:15
Medlem
sWeePerrs avatar
Tydligen har mördaren erkänt nu:

Schymans mördare har erkänt och vill ut

http://www.nwt.se/arvika/article980110.ece

Bättre sent än aldrig, och nu kanske vi får reda på vad som hände.
Citera
2011-10-05, 10:51
Medlem
Quoters avatar
Text från länken ovan.

Citat:
Julen 2000 försvann Arvikabon Dan Schyman. Kroppen har aldrig återfunnits men hans mördare har erkänt i fängelset och ansöker nu om att få livstidsstraffet tidsbestämt.

Nu var det ett bra tag sedan jag läste om fallet men jag vill minnas att dådet var ett av de värre, med flera gärningsmän och ett utdraget händelseförlopp. Figuren har bara avtjänat cirka 10 år hittills och han har inte kommit med uppgifter om vad som hände med kroppen. Han har varit föremål för diverse incidenter under sin tid på anstalten vilket gör att det är först nu som permissioner på egen hand kommer på tal. Till på köpet så har han fortfarande (i vart fall i somras) vissa band till organiserad brottslighet.

Slutsats: hans ansökan om att få straffet tidsbestämt kommer att avslås av Örebro tingsrätt, sina studier till trots.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in