2008-09-11, 01:19
Medlem
Night Stalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobeln1809
Nån som vet om det var han som låg på kyrkogården? Eller vem det annars skulle vara?

Jag undrade också över det så jag mailade Aftonbladet för en stund sedan med samma frågställning. Ber att få återkomma om det svarar.
Citera
2008-09-11, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Night Stalker
Jag undrade också över det så jag mailade Aftonbladet för en stund sedan med samma frågställning. Ber att få återkomma om det svarar.
Be dem svara här i tråden istället hehe
Citera
2008-09-11, 20:45
Medlem
vad jag hört så pratades det om att det var schyman.
men inget bekräftades
tror att det stod i Arvika Nyheter att det lades ner.
Jag kan förhöra mig med en som är släkt med Dan.
Återkommer.
Citera
2008-09-12, 08:17
Medlem
http://www.nwt.se/ArticlePages/200804/16/20080416201059_NWT735/20080416201059_NWT735.dbp.asp
Citera
2008-09-12, 12:37
Bannlyst
Eventuellt fel förpackad. Ja det kan man ju säga, plast istället för kista. Hur är egentligen begravningsrutinerna i Arvika?
Citera
2008-09-26, 12:51
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Reine Christiansson sitter fortfarande inlåst, dömd för mordet. Dan Schyman är det ingen normal, hederlig medborgare i Arvika som saknar. Schyman var en obehaglig narkoman/fyllgris av knivviftar typ som alltid dök upp där man minst anade det.
Citera
2008-09-27, 01:42
Medlem
Night Stalkers avatar
AB svarade med att de vidarebefodrade mitt mail till reportern, det är nu två veckor sedan och jag har fortfarande inte fått något svar...
Citera
2008-09-27, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Reine Christiansson sitter fortfarande inlåst, dömd för mordet. Dan Schyman är det ingen normal, hederlig medborgare i Arvika som saknar. Schyman var en obehaglig narkoman/fyllgris av knivviftar typ som alltid dök upp där man minst anade det.

Det gör ju inte ett ev justitiemord bättre ändå. Undrar vart liket är. Och varifrån kommer ryktena om syra?
Citera
2008-09-28, 21:40
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobeln1809
Det gör ju inte ett ev justitiemord bättre ändå. Undrar vart liket är. Och varifrån kommer ryktena om syra?
Det finns hundratals teorier bland befolkningen i Arvika. Alltifrån att han skulle ha lagts i cementkista och kastats från Skasåsbron, till att han blev levande bränd i skogen. Polisen var och letade i trakterna kring Glava med hundar men fann ingenting. Att rykten om syra har florerat är ju inte så konstigt då kroppen är spårlöst borta. Det är mycket svårt att gömma en kropp över lång tid och då framstår ju syra som ett bra alternativ.

Men det faktum att mordet inte var planerat så tror mer på att kroppen har bränts. Att skaffa fram syra på kort tid för att "smälta" ett lik tror jag inte på.
Att RC har utfört mordet finns det väl hellre inget större tvivel om. Han är/var en grov våldsbrottsling med koppling till 1% klubben Four Horsemen MC (Kongsvinger), samt langade narkotika.
Citera
2010-04-01, 20:24
Medlem
Vi glömmer Dig aldrig Dan. Hoppas Reine C ruttnar i helvetet.R.I.P
Citera
2010-04-01, 21:00
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Artikel om vittnet som fick Reine Christiansson fälld för mord:

http://www.nwt.se/mera/helg/article27469.ece
Citera
2010-04-02, 18:53
Medlem
Härligt att Nettan tog sig ur sitt missbruk. Hon är otroligt rakryggad som vittnade. Kan inte glömma att Dan fick ett sådant oerhört grymt slut på sitt olyckliga liv. Om dessa förbannade sönderpundade idioter tror att allmänheten skall glömma detta illdåd så tror dom fel. En dag skall sanningen fram, på ett eller annat sätt, tro mig. Vi är många som inte glömt Dan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in