2007-11-03, 02:28
Medlem
Min frsta trd p detta forum d^^

Jag r ingen storrkare, men jag skulle nog sga att det har blivit en del p sistonde. Hursomhelst s har jag under sommaren och hsten haft kontakt med en riktigt schysst kran och handlat en del av honom. Det jag har kpt av honom har varit brunt rka. Eftersom han sjlv knappt rker nmner han oftast inte ngon kvalitet p rkat, jag kper bara en femma av han och hoppas p det bsta. Vad jag kan sga av rkat jag ftt r att det oftast sett likadant ut (rtt s mrkt, hrt, luktar bra). I brjan rkte jag endast i form av joints och det var inget vidare, knnde helt klart av det men jag var knappast imponerad. Men nu p senare tid har jag infrskaffat en bong och ruset jag fr d jag rker i den knns fruktansvrt sknt och bra p alla stt och vis. En femma rckte helt pltsligt hela mnaden.

Min frgestllning r om det verkligen r shr? Om jag skulle f tag p ngot dunderrka som folk blir megabenga p i joint och tryckte ner det i min bong skulle jag bara somna eller? Fr i mitt tycke knns jointen helt meningsls.
2007-11-03, 02:35
Medlem
diversions avatar
Jointen handlar inte om att bli s bng som mjligt. Men det r ett jvligt soft stt att rka. Vill man bli s bng som mjligt kan man hoppa ver till gravitybong direkt s fr man i sig en koppfull p ett bloss.
2007-11-03, 02:55
Medlem
Mr Drs avatar
Tja... mnga cannabisanvndare rker nog inte fr att bli s hga som mjligt, utan ser det mer som en trevlig sysselsttning att frgylla situationen med. Om du jmfr med en person som kper en flaska vin s blir denna klart mer pverkad om han sveper hela flaskan sjlv, men att det blir mer trevligt att kanske dela p den i vnners umgnge.

Med en bong maximerar du oftast intaget s att du i ett och samma bloss fr i dig vad som annars skulle varit flera bloss. En joint, som brinner mycket lngsammare, passar bttre in i sociala sammanhang d man under lngre tid kan skicka denna vidare till nsta person.

Det r nog en smaksak. Vill du bli stenad p snabbast mjliga stt, med minst frlust av rka, r nog bong sttet fr dig. Vill du ta det lugnt och dra ut p det trevliga r joint ett trevligt alternativ.

Och sjlvklart kan man bli rejlt pverkad ven ifall man rker joint. Det handlar mest om hur mycket man rker.
2007-11-03, 03:09
Medlem
Tord_Ywels avatar
Som tidigare sagt s r joint/blunt ett mer socialt stt att rka, och rker nstan bara bong om jag r ensam hemma och bara vill bli hg.
2007-11-03, 11:33
Medlem
Tuggumis avatar
Instmmer med resten, det r hela knslan med spliffen, passa den runt och chilla. Bongen r mycket kraftfullare men det beror vll lite p "lget" om man ska rulla en fet eller tnda en bong.
2007-11-03, 11:54
Medlem
anothermembers avatar
vill bara rcka upp handen och sga att jag r en sucker fr knslor, och knslan av att ta sig en spliff r helt fantastisk!

drar paralleller med folk i centralstimulanta-forat som p olika stt kkar sitt tjack, eller bombar, istllet fr att f genomfra det underbara hackandet och att dra upp sin lina i snoken ifrn toalettstolen p krogtoalett - knslan!

sen s tnkte jag p att om man inte vill ha spliffs s kan man tminstone kra pipa. det r ju ngot man kan sitta och passa runt lnge och bara chilla - ven om ens vnner r tobaksmotstndare.

[edit]
glmde sga att din avatar r skitintressant frresten Tuggumi, satt och stirrade p den aslnge.
2007-11-03, 12:14
Bannlyst
Det knns som om jag redan lst ett par sdana hr trdar?
2007-11-03, 13:44
Medlem
Jag tar bong fre joint alla gnger!
Fr det frsta r det mycket sparsammare.
Fr det andra gr det fan s mycket snabbare!
Och fr det tredje blir man jvligt mycket mer bng.
Det strsta anledningen till att jag inte gillar joint r dock att jag inte kan rulla
2007-11-03, 15:26
Bannlyst
Jag rker aldrig joint, inte igen s lnge jag inte rker rent grs i den och ngot riktigt bra. Join r det smsta skiten jag puffat p, har man fr mycket hasch i jointarna "klibbar" dom igen och skiten gr inte rka. Man blir inte nmvrt beng heller. Blir s jvla frbannad nr jag tnker p hur dliga dom r. Man blir inte beng heller
2007-11-03, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prescov
Jag rker aldrig joint, inte igen s lnge jag inte rker rent grs i den och ngot riktigt bra. Join r det smsta skiten jag puffat p, har man fr mycket hasch i jointarna "klibbar" dom igen och skiten gr inte rka. Man blir inte nmvrt beng heller. Blir s jvla frbannad nr jag tnker p hur dliga dom r. Man blir inte beng heller

du mste rulla vldigt dliga spliffs om du inte blir bng p dem
2007-11-03, 16:46
Medlem
Megalomanias avatar
Sdana hr trdar har vi sett nog av tidigare. Sk r du vnlig.

Trd lst.

/ Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in