2007-11-02, 15:57
Bannlyst
Miss Midja som tydligen är en ny krönikör på Dagens Media levererar idag endel nytt skvaller om journalister

http://www.dagensmedia.se/mallar/dag...version=132101

Att vara Miss Midja
Detta är mitt första inlägg på "Att vara Miss Midja". Bli inte arga nu. Jag ska förklara.

Min sista tid som skvallerfotograf har varit en mycket annorlunda resa. Jag blev inte känd utan bara baktalad då jag försökte bli en kändisfotograf. Mina kollegor, Poppe Linge, Nicola Chessa, Jonas Hessman skrattade rått, HA HA HA.

I början kände jag stor kärlek till jobbet. Idag konstaterar jag att det finns något skevt och ganska obehagligt i kändisbranschen. Jag har hängt utanför trebarnsmamman och TV4-profilen Jenny Östergrens lägenhet på Brännkyrkagatan där Calle Schulman har flyttat in.

Jag har stått på Dalagatan och funderat på hur mycket en bild på det nyinflyttade paret Otto Sjöberg och Louise Dozzi skulle vara värd. Jag har inte skytt några medel i jakten på en millimeter rumpa som ramlar ur kjol på något av Bindans mingelpartyn.

Ju hårdare, kallare, hjärtlösare mina fotografier har varit, desto större har publikens förtjusning varit. Så har det känts på sistone.

Jobbet som kändisfotograf blev ett monster och jag orkade inte ta hand om det längre, det fick mig ofta att må väldigt dåligt. Som mest dåligt mådde jag när Jimmy Wixtröm fick bilden på och Anders Pihlblads tunga i Ulrica Schenström.

Jag som just hade misslyckats med att få autofokus på festerna ute hos Björn Borg på Ingarö och hans två gäster Mikael Persbrandt och Frank Andersson.

Jag övervägde att försöka fånga TV4s nya reporter Niklas Svensson i parlek med miljöpartiets framträdande politiker Zaida Catalán. Det kunde ju vara ett scoop, i släpet av Schenström-Pihlblad-affären. Ja, vad skulle TV4-cheferna säga om de fick ytterligare ett bråk på lilla halsen?

Jag funderar på vad jag har gjort och äcklas av mig själv.

Just nu sitter jag på Anglais med min Laptop. Jag arbetar fram en ny idé om hur jag på ett annat sätt kan livnära mig. Jag kommer att bli kändisbloggare. Jag kan inte säga exakt när ni kommer att få ta del av det. Men jag kan garantera att ni inte kommer att missa det när det händer. Och jag tror att ni kommer att gilla det.

Alltså. Jag återkommer ganska snart.
Miss Midja
Citera
2007-11-02, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Miss Midja som tydligen är en ny krönikör på Dagens Media levererar idag endel nytt skvaller om journalister

http://www.dagensmedia.se/mallar/dag...version=132101

Att vara Miss Midja
Detta är mitt första inlägg på "Att vara Miss Midja". Bli inte arga nu. Jag ska förklara.

Min sista tid som skvallerfotograf har varit en mycket annorlunda resa. Jag blev inte känd utan bara baktalad då jag försökte bli en kändisfotograf. Mina kollegor, Poppe Linge, Nicola Chessa, Jonas Hessman skrattade rått, HA HA HA.

I början kände jag stor kärlek till jobbet. Idag konstaterar jag att det finns något skevt och ganska obehagligt i kändisbranschen. Jag har hängt utanför trebarnsmamman och TV4-profilen Jenny Östergrens lägenhet på Brännkyrkagatan där Calle Schulman har flyttat in.

Jag har stått på Dalagatan och funderat på hur mycket en bild på det nyinflyttade paret Otto Sjöberg och Louise Dozzi skulle vara värd. Jag har inte skytt några medel i jakten på en millimeter rumpa som ramlar ur kjol på något av Bindans mingelpartyn.

Ju hårdare, kallare, hjärtlösare mina fotografier har varit, desto större har publikens förtjusning varit. Så har det känts på sistone.

Jobbet som kändisfotograf blev ett monster och jag orkade inte ta hand om det längre, det fick mig ofta att må väldigt dåligt. Som mest dåligt mådde jag när Jimmy Wixtröm fick bilden på och Anders Pihlblads tunga i Ulrica Schenström.

Jag som just hade misslyckats med att få autofokus på festerna ute hos Björn Borg på Ingarö och hans två gäster Mikael Persbrandt och Frank Andersson.

Jag övervägde att försöka fånga TV4s nya reporter Niklas Svensson i parlek med miljöpartiets framträdande politiker Zaida Catalán. Det kunde ju vara ett scoop, i släpet av Schenström-Pihlblad-affären. Ja, vad skulle TV4-cheferna säga om de fick ytterligare ett bråk på lilla halsen?

Jag funderar på vad jag har gjort och äcklas av mig själv.

Just nu sitter jag på Anglais med min Laptop. Jag arbetar fram en ny idé om hur jag på ett annat sätt kan livnära mig. Jag kommer att bli kändisbloggare. Jag kan inte säga exakt när ni kommer att få ta del av det. Men jag kan garantera att ni inte kommer att missa det när det händer. Och jag tror att ni kommer att gilla det.

Alltså. Jag återkommer ganska snart.
Miss Midja

Detta börjar mycket bra. Är det någon i Schulman-familjen som är ute och låtsas vara fotograf månstro?

Edit: Precis när jag postat så ser jag att någon på dagensmedia har exakt samma idé. Kul.
Citera
2007-11-02, 16:02
Bannlyst
Låter mest som om Cecilia Beckroth har hittat en ny karriär där hon sitta och blogga på caféer och få betalt för att tokrippa skvaller från Flashback.
Citera
2007-11-02, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hammerspace
Låter mest som om Cecilia Beckroth har hittat en ny karriär där hon sitta och blogga på caféer och få betalt för att tokrippa skvaller från Flashback.

Det tror jag absolut inte. Schulman! Sanna mina ord!
Citera
2007-11-02, 16:06
Bannlyst
Knappast Beckroth, ser man vilka fler texter som Miss Midja tidigare har skrivit så
är det flera stycken och lång tid tillbaka ända till 2004.
http://www.dagensmedia.se/skribentar...asp?person=211

FLER TEXTER SKRIVNA AV MISS MIDJA
2007-11-02 13:59 Att vara Miss Midja
2006-08-25 18:00 Nakenkonsult hos Bråken Anna och Göran Persson viger Jenny o Kalle
2006-05-15 14:00 Cykelkungen fick förlagsdrottningen, suck den passionen
2006-01-18 17:19 Börjar ana att det finns liv efter Daniel Nyhlén
2005-09-23 17:05 Snacket går hett om Mattias och Jenny
2005-08-23 15:00 Ivan sålde Olinda för 15.000 kronor
2005-08-05 10:19 Mattias förevigar Niclas och Amanda och (snyft) Thomas flyttar
2005-05-27 16:24 Bara Poppe har basker
2005-05-20 16:24 Skvallersverige är fantastiskt
2005-04-25 01:03 Jag får en impuls att slicka Bindefelds skalle
2005-04-15 13:20 Klarade inte Leijonhufvud Cavlings kortaffärer?
2005-04-02 15:37 Sluta vara dumma mot min Jesper
2005-03-11 16:21 Vi tassar för Virtanen som på allvar diskuterar Shirley Clamps tuttar
2005-02-11 18:04 Bland singlar och par bland skvallerfolket
2005-01-28 16:10 Kaggen på Guldbaggen
2005-01-21 17:00 Lilla jag på Rockbjörnens äckliga spett
2005-01-14 19:00 Tofsen alla snackar om
2004-12-10 13:00 Aftonbladet lägger mer på Jennifer Lopez än på valvakan
2004-11-26 10:21 Johan T på avklätt i Vegas & Dominika häller sand utanför Arizona
2004-11-12 13:21 Bara Johan T höll fred på Finlandsbåten
2004-10-29 14:32 Shimoda, Nyhlén och Lindwall och lilla jag
Citera
2007-11-02, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Knappast Beckroth, ser man vilka fler texter som Miss Midja tidigare har skrivit så
är det flera stycken och lång tid tillbaka ända till 2004.
http://www.dagensmedia.se/skribentar...asp?person=211

FLER TEXTER SKRIVNA AV MISS MIDJA
2007-11-02 13:59 Att vara Miss Midja
2006-08-25 18:00 Nakenkonsult hos Bråken Anna och Göran Persson viger Jenny o Kalle
2006-05-15 14:00 Cykelkungen fick förlagsdrottningen, suck den passionen
2006-01-18 17:19 Börjar ana att det finns liv efter Daniel Nyhlén
2005-09-23 17:05 Snacket går hett om Mattias och Jenny
2005-08-23 15:00 Ivan sålde Olinda för 15.000 kronor
2005-08-05 10:19 Mattias förevigar Niclas och Amanda och (snyft) Thomas flyttar
2005-05-27 16:24 Bara Poppe har basker
2005-05-20 16:24 Skvallersverige är fantastiskt
2005-04-25 01:03 Jag får en impuls att slicka Bindefelds skalle
2005-04-15 13:20 Klarade inte Leijonhufvud Cavlings kortaffärer?
2005-04-02 15:37 Sluta vara dumma mot min Jesper
2005-03-11 16:21 Vi tassar för Virtanen som på allvar diskuterar Shirley Clamps tuttar
2005-02-11 18:04 Bland singlar och par bland skvallerfolket
2005-01-28 16:10 Kaggen på Guldbaggen
2005-01-21 17:00 Lilla jag på Rockbjörnens äckliga spett
2005-01-14 19:00 Tofsen alla snackar om
2004-12-10 13:00 Aftonbladet lägger mer på Jennifer Lopez än på valvakan
2004-11-26 10:21 Johan T på avklätt i Vegas & Dominika häller sand utanför Arizona
2004-11-12 13:21 Bara Johan T höll fred på Finlandsbåten
2004-10-29 14:32 Shimoda, Nyhlén och Lindwall och lilla jag

Jag ångrade mig. Det är Schulman.

Löjligt många av Miss Midjas inlägg nämner denne man. Dessutom att fetstila alla namn går helt i Alex linje.

Skrivsättet är även likt. Och bägge jobbar från Anglais.

Någon som presenterar sig som Alex kollega skriver i ett inlägg redan från 2005 att Miss Midja är Schulman:

Citat:
ALEXANDERS KOLLEGA., fredag 27 maj 2005:

Alexander Schulman som är Miss Midja och brodern Carl är duktiga yrkesmän. Alex har en utmärkt penna. Bröderna är trevliga ute i Vimlet. Miss Midja är kul för oss att läsa som jobbar på kändistillställningar. Lite taskig då och då - främst mot Jenny och Hasse. Förstår dock inte att det kan vara någon intressant läsning för er andra, typ ni i reklambranchen. Skvallerjournalister är inga hemska människor. Se Dolce Vita's program om kändisjournalister till hösten, (som spelas in just nu). Där följer Emma Andersson Hasse, Daniel och Jesper "en dag på jobbet". Även Fotografen Thomas Engström intervjuas. Jag är övertygad om att vi ser slutet på Miss Midja's krönikor. Alex skrev på samma sätt åt TV4's Internetsajt efter att ha jobbat kort i Los Angeles åt Se & Hör. Där var han också tjej. Den krönikan försvann utan att göra några större väsen av sig. Ni som läser Miss Midja och tror att det är några scoop som levereras ska veta att vi alla har mycket roligare att berätta om varandra än vad Alex lyckas skrapa ihop ryktesvägen. Eller från hans kollegor på stureplan.se som skvallrar om "dom stora skvallerskribenterna" dom själva skulle vilja vara. I de närmaste kretsarna kring Alex är numera Miss Midja en trött gäspning. Alex är som sagt inte mycket ute på tillställningar för tillfället. Senast var han på Big Brother-finalen. Men där fanns inga skvallertidningsjournalister så det var inte mycket att skriva om. Istället kom ovanstående Krönika. Kanske den minst läsvärda på länge. Om ett tag är taskiga påhopp glömda och Alex kommer gå vidare i livet. Han kommer bli en ännu duktigare stilist. Inte många har Alex skrivklåda och jag kan bara beundra honom för alla roliga texter och inslag på mingel.se där han var senast. Dock kommer han att ångra lite att han varit ojust mot sina kollegor. Det är ändå vi som ska jobba sida vid sida med honom dom närmaste 20 åren, om inte längre. Han är inte på lilla stureplan.se för att stanna. . .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in