Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
Hej alla!
Tack för era tips, men jag söker i första hand sol och värme! Det är alltså vad jag avser med att slippa vinterdeppen.
@ Kid dynamite: Har du själv vart i Sevilla eller Granada? Kollade upp det lite och dessa verkar rätt fina, helt klart ett alternativ. Dock så står det följande ang. Granada: "Solen är inte ovanlig i staden men temperaturerna under vintern är väldigt låga jämfört med resten av Andalusien och snöfall är vardagsmat i december - januari. Å andra sidan är sommaren otroligt varm och torr, ett typiskt Spanskt inlandsklimat."
jo, har varit i båda städerna en dryg vecka. Jag var där i början på mars o då var det riktigt fint. Det du säger om Granada kan mycket väl stämma. Det ligger ju en bergskedja bredvid där man kan åka skidor på vintern så det kanske inte är så varmt. Tänkte inte på det, sorry. Däremot finns det ett par schyssta städer längs kusten. Malaga ska tydligen vara fint har jag hört, dock ej sett med egna ögon. Hoppas du hittar nåt passande resmål. Om du väljer att leta vidare kan jag slå ett slag för Lissabon. Väl värt ett besök.