Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-03, 02:15
Medlem
Aloeveras avatar
Som ateist, hoppas jag bara att det finns nånting efter döden. Så tråden är av, över till himmelen.
Citera
2008-04-06, 16:34
Bannlyst
Om spädbarn som inte är döpta eller tillhör någon annan religion än kristendomen hamnar i helvetet, hur fan ska då jag kunna komma in i himlen?
Citera
2008-04-06, 16:44
Medlem
Så som jag har förstått det så måste man vara kristen för att få komma till himmelen så jag hade inte kvalat in dit. Men jag har nog inte gjort tillräckligt hemska saker för att komma till helvetet. Så jag hade antagligen plankat in i helvetet (verkar vara ett mycket roligare ställe).
Citera
2008-04-06, 19:12
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloevera
Som ateist, hoppas jag bara att det finns nånting efter döden. Så tråden är av, över till himmelen.

Citat:
Ursprungligen postat av dunkadunka
Om spädbarn som inte är döpta eller tillhör någon annan religion än kristendomen hamnar i helvetet, hur fan ska då jag kunna komma in i himlen?

Vad gör ni två ens i filosofiforumet ? Vet ni vad filosofera betyder? Eller är ni inte riktigt läskunniga?

Citat:
Ursprungligen postat av Amemno
Så som jag har förstått det så måste man vara kristen för att få komma till himmelen så jag hade inte kvalat in dit. Men jag har nog inte gjort tillräckligt hemska saker för att komma till helvetet. Så jag hade antagligen plankat in i helvetet (verkar vara ett mycket roligare ställe).

Det är ju metaforiskt, vilket innebär att helvetet är ett "rent helvete" dvs att man blir evigt plågad för sina synder. Och himlen bör väl vara allt lyx man kan önska sig eller en evig orgasm eller något..
Citera
2008-04-06, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Vad gör ni två ens i filosofiforumet ? Vet ni vad filosofera betyder? Eller är ni inte riktigt läskunniga?

Du kan ju dra åt helvete...

Du säger att du inte är troende, men ändå undrar du om du skulle hamna i himlen? Det finns redan ett forum som behandlar såna här frågor... En filosof, som du påstår att du är, sitter inte och funderar på om han/hon kommer att hamna i himlen - det gör däremot troende..
Citera
2008-04-06, 20:20
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunkadunka
Du kan ju dra åt helvete...

Du säger att du inte är troende, men ändå undrar du om du skulle hamna i himlen? Det finns redan ett forum som behandlar såna här frågor... En filosof, som du påstår att du är, sitter inte och funderar på om han/hon kommer att hamna i himlen - det gör däremot troende..

Du måste allvarligt ha missupfattat meningen med denna tråd.

Det var därför jag frågade om ni inte var läskunniga, eftersom jag klart och tydligt förklarade att det handlade om man anser sig vara "god" eller "ond" och tänka på om man skulle komma till himlen om den existerade så som i t. ex. bibeln. Har du varit övervägande snäll eller elak i livet?
Skulle "karman" skicka dig till himlen eller helvetet?

Om man inte kan fundera över hura saker kunde varit eller skulle kunna vara och istället utgår från hur saker är enligt naturens lagar så har man inte så mycket i ett filosofiforum att göra. Du verkar ju ha noll fantasi..
Senast redigerad av marcus90_kung 2008-04-06 kl. 21:14.
Citera
2008-04-06, 20:52
Medlem
Enligt Dante kommer jag till nivå 5 av helvetet.
http://www.4degreez.com/misc/dante-inferno-test.mv

Citera
2008-04-06, 20:57
Medlem
Bäckahästs avatar
Jag? Himlen? Nej, jag är totalt körd. Sån jävla hög standard dom ska ha.
Citera
2008-04-06, 20:57
Medlem
Förbannads avatar
Såvida inte dörrvakten tar emot mutor så kommer jag dessvärre inte in. Baserat på att jag inte tror på religioner för fem öre. Sen har jag väl inte skött mig helt exemplariskt här nere på jorden. Inte så att jag gjort något nämnvärt ofog, men det torde räcka att man tycker gud är en fjant för att bli nerkastad i helvetes varma men ack så sköna eldar?
Citera
2008-04-06, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Det är ju metaforiskt, vilket innebär att helvetet är ett "rent helvete" dvs att man blir evigt plågad för sina synder. Och himlen bör väl vara allt lyx man kan önska sig eller en evig orgasm eller något..

Jag tror inte på kristendomen så jag tar inte den seriöst alls. Min syn på helvetet är den som Lars Winnerbäck sjunger om i "Alla vägar har sitt pris".
Citera
2008-04-06, 23:34
Medlem
MorbrorStuarts avatar
Jag tror jag kommer till himlen, men klart man har syndat men jag är en omtänksam person och har aldrig skadat någon annan så jag tror skulle komma till himlen.
Citera
2008-04-07, 17:06
Medlem
Grumbledocks avatar
Beror på hur stränga de är men hoppas iaf jag tar mig in. Det borde inte vara helt omöjligt i alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in