2007-11-01, 19:24
A) Vad händer ifall du får veta att du inte kan bli utsänd igen? Vad skulle du göra idag om du hade vetskapen om att du inte kan komma tillbaks från "andra sidan"?
Ja du, vad skulle jag hitta på?
Troligtvis fortsätta på det viset som jag levt mitt liv till dags dato.
Ta dagen som den kommer och lösa problemen när dom kommer och inte bekymra mig.
Göra det bästa jag kan, inte alltid nog kanske. Men alla kan inte vara bäst
Om jag inte blir tillbaka skickad.
Då skulle jag nog ifrågasätta intelegensen hos St Per
B) Du säger att du inte strävar hit eller dit men: Om du satsar på nerfrysning, kan man då säga att du strävar mot odödlighet? Om Ja, kan man säga att detta val beror på en undermedveten osäkerhet som vilar hos dig (angående existensen av helvete och paradis och ens egen lämplighet för endera destination)?
Osäkerhet?
Snarare nyfikenhet faktiskt.
Undrar väl hur det skulle vara att bli upptinad om sådär 3-400 år.
Skulle världen ha gått under av kärnvapen, eller skulle folk äntligen kommit på att dom inget har att vinna på att kriga mot varandra.
Vilken typ av fordon skulle finnas då? Hur ser våra bostäder ut? skulle det finnas något kvar av våra regnskogar och vanliga skogar? Hur skulle luften vara? Vattnet skulle det fortfarande gå att dricka? Eller skulle vi livnära oss på konstgjorda produkter?
Tur är väl att man inte lär uppleva det i verkligheten.
Tvivlar på människans kapacitet att bevara det som en gång var bra.
Ja du, vad skulle jag hitta på?
Troligtvis fortsätta på det viset som jag levt mitt liv till dags dato.
Ta dagen som den kommer och lösa problemen när dom kommer och inte bekymra mig.
Göra det bästa jag kan, inte alltid nog kanske. Men alla kan inte vara bäst

Om jag inte blir tillbaka skickad.
Då skulle jag nog ifrågasätta intelegensen hos St Per
B) Du säger att du inte strävar hit eller dit men: Om du satsar på nerfrysning, kan man då säga att du strävar mot odödlighet? Om Ja, kan man säga att detta val beror på en undermedveten osäkerhet som vilar hos dig (angående existensen av helvete och paradis och ens egen lämplighet för endera destination)?
Osäkerhet?
Snarare nyfikenhet faktiskt.
Undrar väl hur det skulle vara att bli upptinad om sådär 3-400 år.
Skulle världen ha gått under av kärnvapen, eller skulle folk äntligen kommit på att dom inget har att vinna på att kriga mot varandra.
Vilken typ av fordon skulle finnas då? Hur ser våra bostäder ut? skulle det finnas något kvar av våra regnskogar och vanliga skogar? Hur skulle luften vara? Vattnet skulle det fortfarande gå att dricka? Eller skulle vi livnära oss på konstgjorda produkter?
Tur är väl att man inte lär uppleva det i verkligheten.
Tvivlar på människans kapacitet att bevara det som en gång var bra.