2007-11-02, 20:16
Medlem
tfvbhy9,82s avatar
Våra röda pollysar var också slut, fastän det i systemet stod att vi skulle ha ett dussintal hemma. Stod inget om att de skulle vara restade eller så. Jag tror att det är rymdvarelser som beamat upp dem.
Citera
2007-11-02, 20:25
Medlem
AngryDwarfs avatar
Vadfalls? Är det skillnad på blåa och röda? Jag har då inte känt några skillnader...

Förmodar att det är ljus och mörk choklad det rör sig om? men procentskillnaden kan ju inte vara särskillt stor.
Citera
2007-11-02, 20:37
Medlem
AkdoV_TulosbAs avatar
Jag har då fan inte sett röda polly på bra länge, bara dom där black white eller vad det nu är och dom blåa, hade glömt att det fanns röda
Citera
2007-11-02, 20:40
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngryDwarf
Vadfalls? Är det skillnad på blåa och röda? Jag har då inte känt några skillnader...

Förmodar att det är ljus och mörk choklad det rör sig om? men procentskillnaden kan ju inte vara särskillt stor.

Ja, skillnaden är att den röda pollypåsen endast innehåller ljusa Polly. Den blå innerhåller även mörka Polly. Men annars är det ingen större skillnad!

Men å andra sidan fanns det heller inga blå pollypåsar när jag tittade. Det fanns bara den nya styggelsen i brun påsen (en sort med Vit choklad och en annan med kaffesmak tror jag den innehåller)
Citera
2007-11-02, 20:48
Medlem
Djungelvråls avatar
Fortfarande inga röda polly här .

Något annat förvånande mötte mig dock när jag gick in på cloettas hemsida och såg att den röda polly-påsen innehåller två smaker. Båda ljusa. Choklad & arrak var en smak och choklad & smörkola den andra. Har aldrig märkt någon skillnad?
Citera
2007-11-02, 20:55
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelvrål
Fortfarande inga röda polly här .

Något annat förvånande mötte mig dock när jag gick in på cloettas hemsida och såg att den röda polly-påsen innehåller två smaker. Båda ljusa. Choklad & arrak var en smak och choklad & smörkola den andra. Har aldrig märkt någon skillnad?
Den beskrivningen stämmer mer in på den blå påsen...
Säker på att du såg rätt?
Citera
2007-11-02, 21:02
Medlem
Djungelvråls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Den beskrivningen stämmer mer in på den blå påsen...
Säker på att du såg rätt?
Den blåa påsen har tydligen tre smaker, de två ljusa smakerna som den röda påsen har och en mörk choklad.
Citera
2007-11-02, 21:25
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Ja, skillnaden är att den röda pollypåsen endast innehåller ljusa Polly. Den blå innerhåller även mörka Polly. Men annars är det ingen större skillnad!

Men å andra sidan fanns det heller inga blå pollypåsar när jag tittade. Det fanns bara den nya styggelsen i brun påsen (en sort med Vit choklad och en annan med kaffesmak tror jag den innehåller)

Den där nya bruna påsen var ju verkligen en besvikelse. Trodde verkligen de skulle vara mörk&vit choklad, så hade dom lagt till en apelsinsmak eller något liknande, som förstörde hela "smakupplevelsen"
Citera
2007-11-02, 21:33
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelvrål
Den blåa påsen har tydligen tre smaker, de två ljusa smakerna som den röda påsen har och en mörk choklad.

Vad är det för ena jävla byfånar som tagit sig upp på Cloetta och börjar ändra med smaker och färger.

NORDCHOKLAD, KOM TILLBAKA! ALLT ÄR FÖRLÅTET!
Citera
2007-11-02, 21:41
Medlem
soptippsbosses avatar
Från en rastlös Flashbackare på ett tradigt kvällspass.

Här har ni nuvarande lagersaldot av diverse Pollyartiklar i Sveriges största (?) distributionsenhet för matvaror.

Polly Blå dubbel 50g -------------- 120st
Polly Blå 220g --------------------- 86st
Polly Röd 220g -------------------- 91st
Polly Christmascollection 360g -- 117st
Polly Dark&White 220g ----------- 80st

Sen finns det även expopallar av några utav dessa artiklar men jag pallar inte söka mer.
Så skulle nu handlaren påstå att det inte finns att ta hem eller dyligt så har ni det här svart på vitt.
Citera
2007-11-02, 22:07
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soptippsbosse
Polly Christmascollection 360g -- 117st

Christmascollection??? WTF?
Citera
2007-11-04, 15:02
Medlem
pjalles avatar
Lider med er som inte har röda pollypåsen i er stad. Den blåa skulle jag aldrig få för mig att köpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in