2024-03-04, 22:59
Medlem
Ragnarok4000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Hur var bandet med tanke p att det r en del bortfall.
Men de kan vl fortfarande. ven om det brjar bli gamla numera.
Missar dom p Sweden Rock s jag hoppas att se dom i november (Om inget annat hnder)

Thomas Netzler hade tyvrr gtt bort 3 mnader tidigare, och Pelle Ekman var sjuk drfr fyllde ngon herre jag ej kommer ihg namnet p in. Skickliga musiker, kommer nog aldrig lta svagt. Kenny nstan 80 r gammal far upp och ner p gitarren som om han vore 20. Fantastiskt band att se live
Citera
2024-03-05, 18:26
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnarok4000
Thomas Netzler hade tyvrr gtt bort 3 mnader tidigare, och Pelle Ekman var sjuk drfr fyllde ngon herre jag ej kommer ihg namnet p in. Skickliga musiker, kommer nog aldrig lta svagt. Kenny nstan 80 r gammal far upp och ner p gitarren som om han vore 20. Fantastiskt band att se live

Trots att medlemmarna nrmar sig 75+ s hller de fortfarande p.
jag hller med dig att de r Fantastiskt att se live.
Sg Kebnekajse live 2009 i Linkping & 2011 i Norrkping WOW.
Fr hoppas att det kommer en ny skiva med Kebnekajse snart. Aventure kom ut 2012
Citera
2024-03-06, 09:10
Medlem
Ragnarok4000s avatar
Citat:
Trots att medlemmarna nrmar sig 75+ s hller de fortfarande p.
jag hller med dig att de r Fantastiskt att se live.
Sg Kebnekajse live 2009 i Linkping & 2011 i Norrkping WOW.
Fr hoppas att det kommer en ny skiva med Kebnekajse snart. Aventure kom ut 2012

Jag r vldigt osker p om det blir ngot. Men man fr hoppas
Citera
2024-03-06, 18:59
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jag r vldigt osker p om det blir ngot.
Men man fr hoppas

En del ltar har nog skert samlas ihop fr att spelas in. Om det inte r s att det finns lite material
liggande. Men ven s hoppas jag att det blir en skiva till.

Aventure r en rtt ok skiva men den nr inte Kebnekajse & Idioten skivorna.
om man ska ta det "senare materialet"
Citera
2024-03-06, 19:21
Medlem
Ragnarok4000s avatar
Citat:
En del ltar har nog skert samlas ihop fr att spelas in. Om det inte r s att det finns lite material
liggande. Men ven s hoppas jag att det blir en skiva till.

Aventure r en rtt ok skiva men den nr inte Kebnekajse & Idioten skivorna.
om man ska ta det "senare materialet"

Tycker Aventure slr Idioten, Kebnekajse (ska man kalla den Kebnekajse IV?) r dremot en av de skarpaste plattorna, tillsammans med Kebnekaise II och Kebnekaise III. Jvligt tungt och svngigt klart sagt.

Svartbergstrollen r bsta p Aventure, och mjligen bsta spret efter Kebnekajse IV/Kebnekajse 2009.
Citera
2024-03-06, 19:31
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Tycker Aventure slr Idioten, Kebnekajse (ska man kalla den Kebnekajse IV?) r dremot en av de skarpaste plattorna, tillsammans med Kebnekaise II och Kebnekaise III. Jvligt tungt och svngigt klart sagt.

Svartbergstrollen r bsta p Aventure, och mjligen bsta spret efter Kebnekajse IV/Kebnekajse 2009.

Idioten r nog lite "tyngre" eller mer Folkrock. Men samtidigt s verkar det vara en "uppfljare"
Kebnekajse IV fr det bli tycker jag. Deras skiva frn 2009 var verkligen en rejl nytndning
& bandet har faktiskt aldrig ltit bttre.
Citera
2024-03-06, 19:53
Medlem
Ragnarok4000s avatar
Citat:
Idioten r nog lite "tyngre" eller mer Folkrock. Men samtidigt s verkar det vara en "uppfljare"
Kebnekajse IV fr det bli tycker jag. Deras skiva frn 2009 var verkligen en rejl nytndning
& bandet har faktiskt aldrig ltit bttre.

Kan jag hlla med om. Bara att ge Hassan Bah ett s mycket strre utrymme, och ndra stilen s pass mycket gav skivan ett snt otroligt lyft.
Citera
2024-03-07, 17:05
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Kan jag hlla med om. Bara att ge Hassan Bah ett s mycket strre utrymme, och ndra stilen s pass mycket gav skivan ett snt otroligt lyft.

Men samtidigt kommer ven frgan fram skall Kebnekajse spela instrumental Folkrock?
Eller ska de vara med snger eller bara instrumentalt?
Citera
2024-03-07, 17:26
Medlem
Ragnarok4000s avatar
Citat:
Men samtidigt kommer ven frgan fram skall Kebnekajse spela instrumental Folkrock?
Eller ska de vara med snger eller bara instrumentalt?

Menar du att dom frn Vi drar vidare bytte tillbaka till det klassiska Kebne-soundet? Sjlv fredrar jag folk plattorna mest. Resa mot oknt ml, Ljus frn Afrika, Elefanten och Vi drar vidare r ju sjlvklart fantastiska skivor, men det som gr bandet s unikt r verkligen de andra skivorna.
Citera
2024-03-07, 19:54
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Menar du att dom frn Vi drar vidare bytte tillbaka till det klassiska Kebne-soundet? Sjlv fredrar jag folk plattorna mest. Resa mot oknt ml, Ljus frn Afrika, Elefanten och Vi drar vidare r ju sjlvklart fantastiska skivor, men det som gr bandet s unikt r verkligen de andra skivorna.

Visst det finns 4 riktigt bra skivor av deras gamla katalog
Resa Mot Oknt Ml , Kebnekajse II , Kebnekajse III & Ljus Frn Afrika

Vi fick en liten flrt med afrikansk musik med lten Mariam som fanns med p Kebnekajse III
Ljus Frn Afrika r deras sista bsta skivor. Hade grna velat haft en skiva till med Afrikanska ltar.
Men det blev ngot helt annat i stllet ven om Elefanten har ngra ok ltar.
Vi drar vidare r nog deras smsta skiva.
Senast redigerad av Rebali179 2024-03-07 kl. 20:16.
Citera
2024-03-08, 15:42
Medlem
Ragnarok4000s avatar
Citat:
Visst det finns 4 riktigt bra skivor av deras gamla katalog
Resa Mot Oknt Ml , Kebnekajse II , Kebnekajse III & Ljus Frn Afrika

Vi fick en liten flrt med afrikansk musik med lten Mariam som fanns med p Kebnekajse III
Ljus Frn Afrika r deras sista bsta skivor. Hade grna velat haft en skiva till med Afrikanska ltar.
Men det blev ngot helt annat i stllet ven om Elefanten har ngra ok ltar.
Vi drar vidare r nog deras smsta skiva.

Tycker det r synd att de utforskade det spret (Elefanten och Vi drar vidare). Kan inte st ut med ltar som Jakten p Vivaldi och Stigfinnaren. De 2 skivorna snker verkligen deras diskografi.

Jag gillar Resa mot oknt ml, och tycker att den ovntade stilndringen frn frsta till andra plattan r s jvla episk. Kebnekajse II kommer alltid vara ett 5/5 album fr mig.
Citera
2024-03-08, 16:00
Medlem
mdlbs avatar
Lyssnade p lten Barfota frn Idioten-plattan en gng nr jag krde bil p ensliga landsvgar omgivna av skog en sen kvll. Den passade s sjukt bra, det blev mystiskt och kusligt p samma gng. Har nog aldrig haft en sn upplevelse med en instrumental lt dr det stmmer s totalt med miljn jag befinner mig i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in