Igår, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179

Hrligt nd att det gr framt med bde webzinet & ven att se till att det blir ett par spelningar

Frr eller senare s ska det bli intressant att lsa tankarna om bde Kebnekajse & TGS.
Har lyssnat lite p en del konserter med "nya sttningen".
Kenny r & Frblir Kebnekajse s Hjrta.

Frank Sanderson kommer nog aldrig bli en ny Pelle Ekman verkar det som,
Men det gr inte att jmfra bda tv. Pelle Spelar p sitt stt & Frank p sitt
ven om jag har sett Kebnekajse live med Frank Innan i Norrkping 2011-03-28
eftersom Pelle hade brutit Benet.

Fr vrigt s spelar vl Frank Sanderson p
Kennys 2 soloskivor Psychedelic Dream & Brinner.

Ja, det r som du sger...Pelle hade sin prgel p trummorna och Frank spelar p sitt vis...de r ganska s annorlunda i sina spelstt...undrar hur det hade ltit om de spelat bda tv samtidigt i Kebne?

Ja, Frank var med p Psychedelic Dream...lyssnade p den lite hromdagen...det r en intressant skiva dr Kenny och Frank lter lite t TGS-hllet ibland...lite mer flytande och space-ig psychrock...

Utan Kenny s blir det nog inget Kebne...Mats skulle kunna fylla ut lite p fiolen om inte Kenny skulle kunna vara med...men frgan r om det rcker eller om Kenny skulle saknas fr mycket trots allt?

Personligen s tycker jag att Kenny r den som r svrast att erstta...t.o.m nstan omjligt...Den som kommer nrmast r Mats...han kan spela mnga av de melodier som Kenny kr p gitarren...de kompletterar varandra mycket vl. Det skulle lta mycket tomt utan bde Kenny eller Mats...de str fr melodierna som r Kebnes signum.

Hr ett klipp med Kenny som kr solo:
https://www.facebook.com/twangstockh...2329581100956/
Citera
Igår, 20:15
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
Ja, det r som du sger...Pelle hade sin prgel p trummorna och Frank spelar p sitt vis...de r ganska s annorlunda i sina spelstt...undrar hur det hade ltit om de spelat bda tv samtidigt i Kebne?

Ja, Frank var med p Psychedelic Dream...lyssnade p den lite hromdagen...det r en intressant skiva dr Kenny och Frank lter lite t TGS-hllet ibland...lite mer flytande och space-ig psychrock...

Utan Kenny s blir det nog inget Kebne...Mats skulle kunna fylla ut lite p fiolen om inte Kenny skulle kunna vara med...men frgan r om det rcker eller om Kenny skulle saknas fr mycket trots allt?

Personligen s tycker jag att Kenny r den som r svrast att erstta...t.o.m nstan omjligt...Den som kommer nrmast r Mats...han kan spela mnga av de melodier som Kenny kr p gitarren...de kompletterar varandra mycket vl. Det skulle lta mycket tomt utan bde Kenny eller Mats...de str fr melodierna som r Kebnes signum.

Hr ett klipp med Kenny som kr solo:
https://www.facebook.com/twangstockh...2329581100956/

Hller med dig ang Pelle & Frank dr. Har Faktiskt inte hrt Psychedelic Dream skivan p vldigt lnge.
& ven hans skiva Brinner.....

Dock om vi ska prata om Kenny i Kebnekajse s har Journalisten Bengt Eriksson hvdat Hftet till Resa Mot Oknt Ml CD- utgvan: "Att pst att Kenny var Kebnekajses hjrna, hjrta och sjl r frsts ofrskmt. D blir det inte s mycket kvar till de vriga musikerna (ven om lungor ocks r viktiga kroppsdelar). Men p stt och vis r det sant."
Citera
Idag, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Hller med dig ang Pelle & Frank dr. Har Faktiskt inte hrt Psychedelic Dream skivan p vldigt lnge.
& ven hans skiva Brinner.....

Dock om vi ska prata om Kenny i Kebnekajse s har Journalisten Bengt Eriksson hvdat Hftet till Resa Mot Oknt Ml CD- utgvan: "Att pst att Kenny var Kebnekajses hjrna, hjrta och sjl r frsts ofrskmt. D blir det inte s mycket kvar till de vriga musikerna (ven om lungor ocks r viktiga kroppsdelar). Men p stt och vis r det sant."

Intressant citat frn journalisten. Hade Kenny missat en konsert nr de gamla gubbarna var med, s hade de nog klarat det ganska bra. I dagens lge r de bara fyra och om Kenny inte skulle kunna vara med en spelning s skulle det mrkas direkt tror jag. Mats fyller ut ganska mycket melodier p sin fiol, men han kommer inte hinna att f med alla harmonier tror jag. Vi fr hoppas att de inte behver stlla in nn konsert i framtiden utan att alla fr vara friska och krya.

Man kan ocks tnka tvrtom...vad skulle hnda om Mats skulle missa en konsert?
Skulle de fortfarande spela eller stlla in?
Allt skulle hamna p Kennys axlar i sna fall...kanske blir lite fr mycket?
Citera
Idag, 21:14
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
Intressant citat frn journalisten. Hade Kenny missat en konsert nr de gamla gubbarna var med, s hade de nog klarat det ganska bra. I dagens lge r de bara fyra och om Kenny inte skulle kunna vara med en spelning s skulle det mrkas direkt tror jag. Mats fyller ut ganska mycket melodier p sin fiol, men han kommer inte hinna att f med alla harmonier tror jag.
Vi fr hoppas att de inte behver stlla in nn konsert i framtiden utan att alla fr vara friska och krya.

Man kan ocks tnka tvrtom...vad skulle hnda om Mats skulle missa en konsert?
Skulle de fortfarande spela eller stlla in?
Allt skulle hamna p Kennys axlar i sna fall...kanske blir lite fr mycket?

Vad jag vet s har Kebnekajse inte direkt behvt stlla in ngon spelning eller s.
ven om de har spelat en del nu sedan de terfrenades runt 2001 & brjade spela mera under 2006
om jag minns rtt , Men d var vl Ingemar Bcker med i sttningen ocks?

Tror ocks att de arrar om musiken s den passar de bandmedlemmar som r med numera.
& s lnge de vill , orkar & kan s kommer nog Kebnekajse spela s lnge det finns intresse,
Bandet fortsatte i alla fall trots att bde Pelle & Thomas r dda & sedan ven Hassan slutade i bandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in