Citat:
Ursprungligen postat av
Trekytt
Precis. Vore jättetrevligt med lite Baby Grandmothers-relaterat material som kanske Subliminal skulle kunna ge ut i framtiden. Tror faktiskt de avvaktar lite tills kanske Kenny och Bella är uppe i himmelen med Pelle. Det bästa materialet kom nog med på Merkurius, men visst kan det finnas lite oslipade diamanter kvar.
Kan Kebnekajse, så kan Baby Grandmothers. Visst vore det intressant att se TGS/Träden-Hanna Östergren lira med Baby Grandmothers i en ny tappning. Kanske att Bella och Kenny kan få blodad tand och ta upp Baby Grandmothers igen?
Kebne´s nytändning gavs oss lite hopp om de gamla gubbarna :-)
Kanske om de får vara krya och friska, att de precis som Ronnie Gardiner, kan hålla på tills de blir 90...men statistiken talar sitt tydliga språk...de flesta äldre blir inte så mycket mer än ca 80-85 år gamla. Så vi får vara glada för varje spelning de orkar och att denna skiva kommer i år är ju ett litet mirakel faktiskt :-)
Fast skulle det vara värt ifall Baby Grandmothers skulle börja spela igen med en ny trummis.
Tänkte med tanke på att när Pelle gick bort så avslutade Baby Grandmothers som band.
Så jag tror nog inte att Baby Grandmothers kommer att spela igen.
Visserligen så gjorde Kebnekajse det med tanke på att Frank fick börja spela när Pelle gick bort.
Dock har ju Frank spelat med Kebnekajse när Pelle var borta, Så jag har hört både
Pelle spela trummor & Frank spela trummor, Måste nog säga att Pelle klår Frank ändå...
Visst vore det intressant att se TGS/Träden-Hanna Östergren lira med Baby Grandmothers i en ny tappning men det skulle inte bli samma sak tror jag nog. Med tanke på att det är
Kenny, Pelle & Bella som gäller....
Fast jag tror nog att Kebnekajse kommer nog spela ett tag till & sedan lägga av....