2007-11-01, 14:26
Medlem
Four Rosess avatar
För den som gillar att vältra sig i den här soppan (jag gör det) kommer ett extra Rapport kl 14.45. Finns kanske ett och annat guldkorn att vaska fram där! Reinfeldt kanske tröttnat på hela skiten och avgår
Citera
2007-11-01, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Four Roses
Det här blir bara roligare och roligare:

Fredrik Reinfeldts statssekreterare Ulrica Schenström har som Dagens PS kunde berätta på torsdagsmorgonen avgått. Nu polisanmäls hon för mutbrott, rapporterar TT.
"Det har hittills kommit in två anmälningar och jag kommer under eftermiddagen ta ställning till om jag ska inleda en förundersökning", säger överåklagare Christer van der Kwast till TT.

Anmälarna hävdar att TV 4-journalisten Anders Pihlblad har gjort sig skyldig till bestickning och Ulrica Schenström till mutbrott.

Krognotan för beställda drycker den skandalomsusade kvällen uppgick till drygt 900 kronor.

Från regeringens sida är det locket på som gäller. Ingen av alliansens fyra partiledare vill uttala sig i ärendet.

"Att statssekreterare Ulrica Schenström nu avgått från sin tjänst var det enda rimliga. Det visar att hon tagit sitt ansvar. Nu återstår att se om statsminister Fredrik Reinfeldt tar ansvar för att bringa klarhet och att återställa förtroendet", säger Mona Sahlin i en skriftlig kommentar, enligt TT.

Det är ännu oklart om Ulrica Schenström hade krisjour under den aktuella krogkvällen.

För varje skandal borgarna tvingas avgå

Ju mer patetisk, trångsynt och hyckleri blir varje sosseskandal
Citera
2007-11-01, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Four Roses
För den som gillar att vältra sig i den här soppan (jag gör det) kommer ett extra Rapport kl 14.45. Finns kanske ett och annat guldkorn att vaska fram där! Reinfeldt kanske tröttnat på hela skiten och avgår

Förefaller som en högoddsare att han skulle avgå. Hoppas innerligt att så inte är fallet. Däremot torde han väl vilja ta hela stormen nu efter uppgifterna att hon faktiskt hade jouren, därav presskonferensen.
Citera
2007-11-01, 14:50
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
För varje skandal borgarna tvingas avgå

Ju mer patetisk, trångsynt och hyckleri blir varje sosseskandal

Ditt sossehat är så starkt att du blir osammanhängande. Lägg dig och vila en stund eller andas i en papperspåse skall du se att dubbelseendet försvinner.
Citera
2007-11-01, 14:50
Bannlyst
Undrar varför Måna valde att inte delta i utfrågningen till Statsministern just denna gång?
Citera
2007-11-01, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Ditt sossehat är så starkt att du blir osammanhängande. Lägg dig och vila en stund eller andas i en papperspåse skall du se att dubbelseendet försvinner.

Lägg dig ner själv för fan!

Jag är så jävla trött på dessa "osynliga regler" om vad som gäller förtroende och misstro och krav på avgång och inte

Sossarna har missbrukat detta i 12 jävla års tid!

Ingen av dessa skandaler är i närheten av de värsta skandalerna sossarna gjort! Och sannerligen inte krävt avgång!

Kritik ja, avgång varför det?

Jävla trångsynhet och hyckleri!

Dessa 4 avgående politiker har hoppat av inom loppet av en vecka... Sossar tar time out i månader!

Den senaste sosseskandalen.... socialdemokraten som i somras anmäldes för valfusk och brott mot demokratins grundlag

Hon avgick i förrgår när domen kom! Fyfan!
Citera
2007-11-01, 15:00
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Lägg dig ner själv för fan!

Jag är så jävla trött på dessa "osynliga regler" om vad som gäller förtroende och misstro och krav på avgång och inte

Sossarna har missbrukat detta i 12 jävla års tid!

Ingen av dessa skandaler är i närheten av de värsta skandalerna sossarna gjort! Och sannerligen inte krävt avgång!

Kritik ja, avgång varför det?

Jävla trångsynhet och hyckleri!

Dessa 4 avgående politiker har hoppat av inom loppet av en vecka... Sossar tar time out i månader!

Den senaste sosseskandalen.... socialdemokraten som i somras anmäldes för valfusk och brott mot demokratins grundlag

Hon avgick i förrgår när domen kom! Fyfan!

Jo, det sossarna har gjort är inte heller rätt, men man behöver inte dra upp det varje gång en borgare gör något dumt. Håll dig till ämnet.
Citera
2007-11-01, 15:03
Medlem
Nån som tror att hon råkade ut för en set up? Magnus Uggla insinuerar det i sin blogg...

http://www.resume.se/nyheter/2007/11...m-gi/index.xml
Citera
2007-11-01, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Jo, det sossarna har gjort är inte heller rätt, men man behöver inte dra upp det varje gång en borgare gör något dumt. Håll dig till ämnet.

Vadå... det är ju aktuellt... Domen föll i förrgår?

Socialdemokraten som bröt mot valfusket satt kvar sedan juli i nästan 3 månader

Schöström avgick självmant inom en vecka pga hon drack när hon hade jour

Detta är skillnaden... och det är det som är så jävla patetiskt när skandalsossar pratar om misstro

Borgarna har lite heder kvar när de avgår... kan man knappast säga om skandalsossarna och där ligger skillnaden i hyckleriet
Citera
2007-11-01, 15:11
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Vadå... det är ju aktuellt... Domen föll i förrgår?

Socialdemokraten som bröt mot valfusket satt kvar sedan juli i nästan 3 månader

Schöström avgick självmant inom en pga hon drack när hon hade jour

Detta är skillnaden... och det är det som är så jävla patetiskt

Ursäkta, missade valfuskgrejen tidigare. Faktum kvarstår dock att så fort en borgare blir kriticerad för vad den gjort så kommer alltid ett unisont "MEN SOSSARNA GJORDE..." som bortförklaring. DET är patetiskt.
Citera
2007-11-01, 15:13
Medlem
humanlifes avatar
Reinfeldt fortsätter ge ett svagt intryck och osäkerheten lyser verkligen igenom.
Man kan dra följande slutsatser:
Han har inte tid att "vara chef".
Han förstod uppenbarligen inte allvaret i frågan förrän krognotan kom fram. Det är skandal att han inte tillmäter krisberedskapen större vikt än så.

Hans fortsatta svar visar också att krisberedskapen inte behöver vara så gedigen. Det är tillåtet att dricka och det är upp till det egna omdömet att bestämma hur mycket alkohol man skall tillåta sig. Samtidigt medger han att gränsdragningen är svår här och verkar tycka att det inte går att göra något åt det.
För mig är det väldigt enkelt: Har man jour så skall man vara nykter.

Nä, Reinfeldt, det här duger inte. Du verkar vara en riktig veligpetter.
Citera
2007-11-01, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Nån som tror att hon råkade ut för en set up? Magnus Uggla insinuerar det i sin blogg...

http://www.resume.se/nyheter/2007/11...m-gi/index.xml
Jag har tänkt i samma banor som Uggla. Det bär mig emot eftersom jag kräks på konspirationsteorier i allmänhet... men jag reagerade på att de smygtagna bilderna hade väldigt hög kvalitet och att situationen nästan verkade riggad på något sätt. Paparazzibilder på anonyma valrossar känns inte särskilt 'naturligt'... jag kan inte erinra mig att jag någonsin sett den typen av bilder ens på betydligt mer publika figurer i svensk politik. Det närmaste jag kan komma på är Sjödin med blåtira, men det var ju i samband med polisingripandet efter själva handgemänget...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in