2007-11-05, 20:08
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christofer_a
Har jag förstått det rätt att felet var att hon pratade med en journalist och var berusad samtidigt?

Innebär detta att politiker inte får prata med journalister överhuvudtaget nu eller? Eller har jag missförstått det hela och det finns något mörkare i bakgrunden?

Det är väldigt svårt att få reda på vad som är hon gjort för fel.
Ibland hånglade, ibland låg på golvet dyngrak.
Hon hade beredskapsjour, precis som i lumpen - INGEN ALKOHOL!
(Fan, jag hatar feta fulla och fula paddor, de skall alltid hångla!)
Citera
2007-11-07, 16:28
Medlem
F Lars Backs avatar
Undrar om det var den nationella insatsstyrkan...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1193298.ab

I en diktatur hade knappast polisen gått in och letat efter Statsministerns närmaste medarbetares fakturor...

Reinfeldt måste gråta blod över att han inte är boss i Pakistan eller Venezuela.
Citera
2007-11-07, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av F Lars Back

I en diktatur hade knappast polisen gått in och letat efter Statsministerns närmaste medarbetares fakturor...

Reinfeldt måste gråta blod över att han inte är boss i Pakistan eller Venezuela.

http://resume.se/nyheter/2007/11/01/...ihlb/index.xml

Citat:
Varför gjorde du anmälan?
– När det framkom att Ulrica Schenström förväntades bli anmäld för mutbrott så tänkte jag att finns det någon som blir mutad så finns det någon som mutar, säger Mats Flodin till Resume.se.

Var det därför du inte lämnade in en anmälan mot Ulrica Schenström samtidigt som den mot Pihlblad och TV4?
– Det får andra ta hand om, ja. Det är stora proportioner på det som har hänt henne, tycker jag. Jag tycker bara att TV4 och Pihlblad har duckat i frågan, säger Mats Flodin.

Ja varför har det varit så tyst med TV4?

Från SVT text

Citat:
TV4 har hittils inte velat lämna ut krogkvitton pga den oro den skulle skapa hos uppgiftslämnare och källor

och källor?

Tros Niklas Svensson ha någon inblandning?
Citera
2007-11-07, 22:31
Medlem
DoktorGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Visst, men det är mänskligt att fela, konstigt att man bryr sig egentligen. Om det hade hänt något så hade det väl varit värre, men då hade väl media som vanligt skyllt på folk så att fokus istället för att läggas på det rådande problemet som uppstått nu skulle läggas på vilka som gjort bort sig så att de får skämmas ytterligare för någonting som de redan ångrar sig för. Misstag går INTE att göra ogjorda.

Nästa gång du kommer in med brusten blindtarm och kirurgjouren råkar vara plakat tycker du då att det fortfarande är ursäktligt eller tycker du personen verkar olämplig för sitt ansvar?
Citera
2007-11-08, 00:42
Medlem
pajätares avatar
Läste Pontus Schultz krönika i dagens PS. Intressant... här kommer man till en ny slutsats: Den berusade krissamordnaren (statssekreteraren) är inte boven... utan skräckens mästare är Statsministern som står bakom sin medarbetare - LÅNGT BAKOM.

http://www.dagensps.se/article.aspx?...32&categID=235
Citera
2007-11-08, 02:15
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F Lars Back
Vettig ledare i Expressen om Kwast:
http://www.expressen.se/ledare/erfor...n-missar-malet
Sammanfattning:
Citat:
Utanför krogen i den kalla höstnatten väntar Christer van der Kwast, åklagaren som drar snabbare än sin egen skugga, ständigt beredd att dra igång en förundersökning om ett misstänkt mutbrott.
Vi talar om mannen som givit ordspråket ”sila mygg och svälja kameler” ett verkligt ansikte......Konsumerat på två ska den före detta politiska tjänstemannen misstänkas för ett mutbrott på motsvarande 472 kronor!
Kwast har alltså beordrat husrannsakan hos TV 4 för 472 kronor!
Denna bit är rätt rolig:
Citat:
Kan då överåklagaren någonsin anklagas för att inte ha tryckt på åtalsknappen?
Kanske.
Visserligen delgav han förra s-statsrådet Maj-Inger Klingvall misstanke om mutbrott sedan hon fått ett attraktivt hyreskontrakt – ”inom det straffbara området” – och vars marknadsvärde skulle kunna hålla igång Pihlblads representation under många år.
Tolv dagar innan beslutet fattades om att lägga ned åtalet mot Klingvall hade van der Kwast sökt jobbet som överåklagare och det var just regeringen där Klingvall ingick som gav honom tjänsten.
Citera
2007-11-08, 17:48
Medlem
pajätares avatar
Nye Statssekreteraren är utsedd. Ersätt den nya moderaten Schenström med en riktig moderat! Alla kategorier rätt på denne HG Wessberg är antagligen den skickligaste politiska rekrytering som Fredrik R har gjort. Någonsin.

Gedigen bakgrund, erfarenhet av riktigt arbete i såväl näringsliv som statsförvaltning. Gott omdöme (tror jag) och en självständighet som de "nya" moderaterna tycks sakna.
Jag önskar uppriktligen HG lycka till med uppstramningen av den lekstuga som hittills varit Regeringskansliets politiska ledning

P
Citera
2007-11-08, 18:23
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorG
Nästa gång du kommer in med brusten blindtarm och kirurgjouren råkar vara plakat tycker du då att det fortfarande är ursäktligt eller tycker du personen verkar olämplig för sitt ansvar?

Tack för besvaringen. Detta är dock en helt annan sak, OM nåt hade hänt, tror du då inte att andra skulle ta itu med problemet. Och OM nåt hade hänt, då hade det kanske varit tillfälle att ifrågasätta hennes fortsättande plats vid posten.
Citera
2007-11-10, 10:27
Medlem
DoktorGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Tack för besvaringen. Detta är dock en helt annan sak, OM nåt hade hänt, tror du då inte att andra skulle ta itu med problemet. Och OM nåt hade hänt, då hade det kanske varit tillfälle att ifrågasätta hennes fortsättande plats vid posten.

Ok jag förstår. Det är alltså helt ok att kirurgjouren är på fyllan så länge ingen behöver opereras och om någon ändå behöver opereras så kan andra ta itu med problemet tex akutens undersköterska eller någon på lönekontoret.
Citera
2007-11-10, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Har du redan glömt Bosse Ring ringholm eller en viss chef inom UD som gick på teater när svenskar dog i Thailand?

Tycker Fredrik Reinfeldt har gjort vad han kunnat. Ska han sätta sina underlydande medarbetare i koncentrationsläger eller, för att ha uppsikt över deras förehavanden i privatlivet?

"..men..men.. bosse ringholm var ju också jättedum och oansvarig efter tsunamikatastrofen!!!" - argumentet bland flashbacks högersnubbar känns som det sämsta.

två fel blir väl inte rätt? att en sosse också gjort bort sig för några år sen, försvarar det att en borgerlig regeringsmedlem gör bort sig idag? eller hur menar du?
Citera
2007-11-10, 13:09
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ok jag förstår. Det är alltså helt ok att kirurgjouren är på fyllan så länge ingen behöver opereras och om någon ändå behöver opereras så kan andra ta itu med problemet tex akutens undersköterska eller någon på lönekontoret.

Ehh, jag tror att dina paraleller knappast är jämförbara. Vad jag har hört enligt media så var Schenström givetvis medveten om att hon befann sig i jour, och att den där äckliga Pihlblad lurade henne att bli inervjuad för att skapa en saftig rubrik i dagspressen. Ena saken ledde till det andra, och några vinglas sveptes ner, detta är ungefär min tolkning vad som hände.
Citera
2007-11-12, 11:16
Medlem
Hompos avatar
Citat:

Det är väl ändå lite skillnad på att kunna genomföra hjärnkirurgi eller ringa vidare och slå larm utifall att något allvarligt inträffar som kräver regeringens uppmärksamhet? Eller är dessa två arbetsuppgifter lika i din värld?

Jag tror det skulle krävas en krognota på många tusenlappar innan jag inte skulle klara av att svara i telefon och ringa vidare till andra som bör få reda på vad som händer. Faller du plakat efter 2 glas vin DoktorGodtrogen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in