2007-11-05, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsox
Hur många dagar tror du att vår nuvarande regering hade kunnat sitta kvar (så som dom nu sköter sig) om dom t.ex. hade utsatts för den engelska mediebevakningen?
Hur länge som helst, den typen av gnäll som uppstår i sverige tycker man är helt normalt i andra länder. De är inte så förbudsfixerade som svenskar.

Dessutom så visar hela denna debatten hur ointelligenta vänsterväljare är, jag tror inte intelligensen är lika låg i andra länder.
Citera
2007-11-05, 13:37
Medlem
Lantbruks avatar
[quote=flashboy] Varför har inga medier berättat om att Philblad är bög?

SVAR: Därför att allt inom den offentliga sektorn samt media är homosexuellas överbeskyddande föräldrar.
Men å andra sidan, vad har det för betydelse egentligen? Det är hans typiska journalistbeteende som är störande.
Citera
2007-11-05, 13:41
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hompo
Eller hur... han är korrupt och egoistisk. Att utreda en faktura på 900:-. Hur mycket tror du denna utredning kommer kosta oss? Minst några veckors "topp"-jurist fakturering (plus hans assistent)... Jag skulle tippa 120 timmar vardera ggr 3000:-/timme + 1000:-/timme = 480 000:-. Bra insats av vår riksåklagare( visst är det det han är?)

120 timmar?

Hur som helst. En äldre man dömdes för snatteri i vintras efter att ha tagit en mazarin eller vad det var för ca 8:50.

Vi utreder bara seriemord och struntar i resten av brottsligheten? Vilka signaler skulle det ge och vill du leva i ett sådant samhälle?
Citera
2007-11-05, 13:51
Medlem
Hompos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
120 timmar?

Hur som helst. En äldre man dömdes för snatteri i vintras efter att ha tagit en mazarin eller vad det var för ca 8:50.

Vi utreder bara seriemord och struntar i resten av brottsligheten? Vilka signaler skulle det ge och vill du leva i ett sådant samhälle?

Någonstans måste man också använda sunt förnuft och se till kostanden för samhället. Jag skulle mycket gärna vilja se domslutet om denna äldre man du pratar om. När jag jobbade i detaljhandeln vägrade polisen ta om hand snattare som snodde upp till 8-900:- eftersom det ändå aldrig ledde till åtal, dom, etc.

Varför tycker du 120 timmar låter fel?
Citera
2007-11-05, 14:46
Medlem
Men han är ju tydligen öppen med sin läggning och har pojkvän. Det har ju en viss betydelse då medierna först pekade ut att det skulle varit någon relation mellan dem. Nu pussades de ju bara på skoj. Och man kan inte blunda för att vi lever i ett samhälle där det är förbjudet för kvinnor att visa sin sexualitet öppet utan att det ger vissa konsekvenser, hade det tidigare konstaterats att han är bög och att de är vänner så hade hon förmodligen kunnat sitta kvar.
Hela grejen har fått för stora proportioner till vad det egentligen handlar om. Visst, jag tycker i regel ganska illa om moderata politiker, och hade gärna sett att de avgick allihop och nyval utlystes men det här saknar helt proportioner.
Citera
2007-11-05, 16:29
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gosh
Dessutom så visar hela denna debatten hur ointelligenta vänsterväljare är, jag tror inte intelligensen är lika låg i andra länder.

För alla som kritiserar Schenström är ju vänsterväljare...
Citera
2007-11-05, 17:36
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashboy
Men han är ju tydligen öppen med sin läggning och har pojkvän. Det har ju en viss betydelse då medierna först pekade ut att det skulle varit någon relation mellan dem. Nu pussades de ju bara på skoj. Och man kan inte blunda för att vi lever i ett samhälle där det är förbjudet för kvinnor att visa sin sexualitet öppet utan att det ger vissa konsekvenser, hade det tidigare konstaterats att han är bög och att de är vänner så hade hon förmodligen kunnat sitta kvar.
Hela grejen har fått för stora proportioner till vad det egentligen handlar om. Visst, jag tycker i regel ganska illa om moderata politiker, och hade gärna sett att de avgick allihop och nyval utlystes men det här saknar helt proportioner.

SVAR: Yup, det hela är överdimensionerat och fullkomligt onödigt. Har inga speciella åsikter om Schenström, och hon får gärna koppla av och dricka vin då hon befinner sig i krisberedskap för mig. Liksom, krisberedskap! Inför vad?
Angående Pihlblad så menar du alltså det inte tidigare konstaterats att han är homosexuell. Tack för svaret, men tycker fortfarande det saknar relevans i det här sammanhanget.
Min åsikt är att om hans sexuella läggning skulle ha spelat in så kan det vara så att politikernas homo-gullegullande kan ha varit till Schenströms nackdel, men det låter ju ändå inte särskilt troligt.
Citera
2007-11-05, 17:41
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
För alla som kritiserar Schenström är ju vänsterväljare...

SVAR: Stämmer säkert, men nämn gärna några exempel.
Även om moderaterna uppenbarligen inte kan hantera sånt här så föredrar jag ändå deras sätt att avgå; att medge sina misstag. Vänsterhycklarna däremot är värre.
Citera
2007-11-05, 18:26
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
SVAR: Yup, det hela är överdimensionerat och fullkomligt onödigt. Har inga speciella åsikter om Schenström, och hon får gärna koppla av och dricka vin då hon befinner sig i krisberedskap för mig. Liksom, krisberedskap! Inför vad?

En kris uppkommer oftast snabbt. Inför vad, vet ingen. Det är därför hon hade KrisJour!
Citera
2007-11-05, 19:16
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
En kris uppkommer oftast snabbt. Inför vad, vet ingen. Det är därför hon hade KrisJour!

Visst, men det är mänskligt att fela, konstigt att man bryr sig egentligen. Om det hade hänt något så hade det väl varit värre, men då hade väl media som vanligt skyllt på folk så att fokus istället för att läggas på det rådande problemet som uppstått nu skulle läggas på vilka som gjort bort sig så att de får skämmas ytterligare för någonting som de redan ångrar sig för. Misstag går INTE att göra ogjorda.
Citera
2007-11-05, 19:42
Medlem
Men det är ju orimligt att statsekreterare har jour som innebär att de är yrkesverksamma 24 timmar om dygnet, och vad är det för form av krisberedskap värd namnet om den står och faller på att en person druckit ett par glas vin för mycket?
Det hon har gjort är knappast olagligt. Att journalister och politiker utvecklar vänskapsband är knappast heller konstigt, det är ju ganska naturligt att de träffas eftersom de ofta deltar i liknande sammanhang.
Citera
2007-11-05, 19:44
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
Ja, den vidriga valrossen Ulrica Schenströms "semester på obestämd tid" blev i natt istället till en regelrätt avgång. Och den "moderator" som flyttar denna inrikespolitiska händelse av rang till Skvaller bör omedelbart avsättas.

Mitt förakt för Fredrik Reinfeldt och dennes allmänt patetiska oförmåga når nya nivåer. Vilka implikationer får detta för regeringen förutom ytterligare förlorat förtroende och allmänt indignerat kacklande av Mona Muslim och hennes anhang?
Har du redan glömt Bosse Ring ringholm eller en viss chef inom UD som gick på teater när svenskar dog i Thailand?

Tycker Fredrik Reinfeldt har gjort vad han kunnat. Ska han sätta sina underlydande medarbetare i koncentrationsläger eller, för att ha uppsikt över deras förehavanden i privatlivet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in