Citat:
Ursprungligen postat av flashboy
Men han är ju tydligen öppen med sin läggning och har pojkvän. Det har ju en viss betydelse då medierna först pekade ut att det skulle varit någon relation mellan dem. Nu pussades de ju bara på skoj. Och man kan inte blunda för att vi lever i ett samhälle där det är förbjudet för kvinnor att visa sin sexualitet öppet utan att det ger vissa konsekvenser, hade det tidigare konstaterats att han är bög och att de är vänner så hade hon förmodligen kunnat sitta kvar.
Hela grejen har fått för stora proportioner till vad det egentligen handlar om. Visst, jag tycker i regel ganska illa om moderata politiker, och hade gärna sett att de avgick allihop och nyval utlystes men det här saknar helt proportioner.
SVAR: Yup, det hela är överdimensionerat och fullkomligt onödigt. Har inga speciella åsikter om Schenström, och hon får gärna koppla av och dricka vin då hon befinner sig i krisberedskap för mig. Liksom, krisberedskap! Inför vad?
Angående Pihlblad så menar du alltså det inte tidigare konstaterats att han är homosexuell. Tack för svaret, men tycker fortfarande det saknar relevans i det här sammanhanget.
Min åsikt är att om hans sexuella läggning skulle ha spelat in så kan det vara så att politikernas homo-gullegullande kan ha varit till Schenströms nackdel, men det låter ju ändå inte särskilt troligt.