Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-04, 19:59
Bannlyst
Svamp är inte farligt, instabila personer är farliga.
Citera
2007-11-23, 18:34
Medlem
T.K.D.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illerrre
Svamp är inte farligt, instabila personer är farliga.
o därmed satte du punkt för diskussionen
Citera
2007-11-23, 21:42
Medlem
aircaps avatar
Vad jag märkt så har det aldrig varit några bieffekter av svamp, vissst du kanske blir lite tom dagen efter men inget mer. Dom gånger jag tagit det har jag haft en sitter som sköter musiken osv, sen väldigt bra kompisar att ta det med! Och aboslut det viktigaste beskymmer fri!

Dock måste jag säga att det går väldigt bra även om man är själv. Provat två gånger att ta det själv och första gången var det hur kul som helst.

Andra gången blev det lite värre, var och bowlade på kvällen med vännerna och då blev det ju en del jäger + öl samt en del benso ... Kom väl hem på natten vid 00.30 tiden och då mådde jag så jävla bra så jag tänkte ah va fan det är fredag bara så jag stoppar i mig lite svamp också. 01.00 käkade jag dom. Satte på musiken min astrix tripp musik sen en lavalampa och la mig i sängen. Dock så hann jag att somna innan svampen började verka. Vaknar upp runt 02.30 tiden av att min farsa kommer in springade och frågar va fan är det som händer?! Då vaknar jag upp sittandes på golvet pissat ner mig och sängen och tydligen skrikit på hjälp! (Antar att jag drömt att jag drunknat eller nåt heh) Så mor och far fick ta hand om mig ett tag tills jag somna igen. Så det var ju inte så lyckat hehe...Men det var ju aldrig nån direkt sneing enligt mig. För när jag väl vaknade från drömmen var jag normalt svampad igen :P

Så vad jag vill säga är väl att inte ta det så sent på kvällen med så mycket alkohol i sig. Man får ju lätt pissloopar av svamp, och tydligen ganska sjuka drömmar. DOck kommer jag inte ihåg mycket..
Citera
2007-11-23, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T.K.D.C
Hur farligt är egentligen svamp? jag har hört att det ska vara en av de farligaste drogerna, men stämmer detta? hur farligt är det egentligen att förtära svamp?
är olika sorter olika skadliga? o.s.v ( Nu menar jag Hallisar svampar, o inte de som är direkt dödliga)
Problemet med hallucinogener är om brukaren snöar in på den helt.
Att förändra hela sin livsstil, musiksmak, litteratur, kläder, åsikter och skruvad andlighet är faran.

Jag trippade sönder hjärnan ett tag när jag var en 23-24 år gammal.

Hela tillvaron kretsade kring trippen.

Efter ett par år så genomskådade jag mig själv.

Trippen är meningslös och helt fel väg till visdom, en återvändsgränd.
Trippen är endast ett instrument för att öppna perceptionen.

Tog ett stor möda att rensa bort all skit som jag förorenat mitt sinne med.

Idag så är jag överbevisad att övernaturliga världar inte finns.
Annars så skulle jag hittat dem då jag körde alla ritualer och droger för att förnimma gudarna och de döda.

Fick senare ett återfall i Peru, men tyvärr, Castañeda var en stor lögnare som dog rik.

Tyvärr så är verkligheten rätt så tråkig, men LSD kan få en att uppskatta vardagen på ett nytt sätt, själva existensen och kärlek är nock för att livet ska vara värt att leva,
Sorry Buddha, jesus och ni andra, men ni bluff hela högen.
Citera
2007-11-23, 22:19
Bannlyst
Vad har du för bevis på att övernaturliga saker inte existerar?
Citera
2007-11-23, 22:37
Bannlyst
Citat:
Vad har du för bevis på att övernaturliga saker inte existerar?
Jag har forskat inom ämnet väldigt djupt
Som vanligt så kan man knappast bevisa eller motbevisa något som inte finns
Citera
2007-11-23, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Jag har forskat inom ämnet väldigt djupt
Som vanligt så kan man knappast bevisa eller motbevisa något som inte finns

Men kan du inte utveckla mer än att säga forskat djupt:P Gick hem från träningen idag och såg månen riktigt klart lysa igenom molnen. Tänkte för mig själv när jag stirrade på den att hur kan livet ta slut efter detta, hur kan där inte vara oändliga hemligheter där ute.
Citera
2007-11-23, 22:47
Bannlyst
Citat:
Men kan du inte utveckla mer än att säga forskat djupt:P Gick hem från träningen idag och såg månen riktigt klart lysa igenom molnen. Tänkte för mig själv när jag stirrade på den att hur kan livet ta slut efter detta, hur kan där inte vara oändliga hemligheter där ute.
Kanske, men en psykonatisk resa med trippar leder inte fram till nirvana.
Jag trodde att jag skulle finna en bekräftelse efter så mycket drogande med Svampar och kaktusar.
Läste allt som fanns inom ämnet.
Jag trodde givetvis att jag var på rätt väg under tiden, tolkade allt som tecken från "andra sidan".
När jag sedan släppte detta när jag flyttade till sydamerika så klarnade allt.

Var väl när jag började med kokain som jag snöade in i mina funderingar och tolkade dem realistiskt som en utomstående betraktare.

Jag trippade fler gånger i Peru, med då mest för att det fanns överallt, plus att det är mysigt att trippa
Citera
2007-11-24, 13:12
Medlem
kallestolpillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Massor av text

Flummiga tankar är bra i viss mån, när man fastnar i dom(som du verkade ha gjort) så kan man dock bli lite..fanatisk, fick själv min upp-flummade världsbild krossad av en filosof, han räddade väl mig från avgrunden

OnT: http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/index.php
Behövs inget mer än det
Citera
2025-04-19, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fancie

Men än en gång; det psykiska. Du kommer få se, höra och känna galenskap i sin rätta bemärkelse. Ett exempel är en vän till mig som trippade hemma hos mig nu i veckan. Jag var sitter och han käkade 100 svampar. Det började som en vanlig tripp och han la sig på sängen och lyssnadepå musik i lurar. Efter en stund blev tillvaron för intensiv och han satte mig hos mig i soffan och kikade på TV. Satt och dryga och jag hörde hur han blev mer och mer nervös. Första gången han ätit så hög dos. TV kände han heller inte för och jag försökte lugna honom. Han byte miljö (rum i lägenheten ) Flera gånger och till slut la han sig för att sova. Det gick 5 minuter och sen vaknade han med ett ryck och sa "100 svampar". Ytterligare 5 minuter gick och han vaknade igen och sa "100 svampar, psilocybinet går ur..... 100 svampar". Då hade det kickat igång ordentligt. En timmer senare kunde han inte styra kroppen, han kunde inte sitta och inte dricka vatten på egen hand. När jag försökte hälla i honom vatten så svalde han inte utan det bara rann ur munnen på honom. Han sa 5 ord kommande timme och det var; "Barn", "Universum", "Vardag", "Rutin" och "Ja". Nästa timme började han prata om att jag snart skulle dö och stirrade på mig... egentligen inte på mig utan bara rakt ut i intet. Jag var livrädd och tillslut lyckades han somna och jag somnade. Dagen efter var han väldigt mör och han berättade om vissa saker han sett och känt. Kunde egentligen inte minnas att vi fört en konversation utan att jag hela tiden hade fungerat som en "god-ond-vägvisare" som ville hjälpa honom ur trippen men ändå hålla honom kvar där.

Experimenterar man på den nivån att man tar "100 svampar" (framgår ej vad det motsvarar i vikt, men låt oss säga 25 gram torrvikt av högvärdig Psilocybe cubensis) har man väl nästan förtjänat vad man får lida, ungefär som om man skulle dricka 25 shots eller sätta på sig 25 nikotinplåster!

Kul att veta att din kompis iallafall blev OK efteråt! Och, jovisst, "Något måste offras!" eller nå't liknande lär ha varit glidflygpionjären Otto Lilienthals sista ord på dödsbädden, efter den krasch som till sist tog hans liv..!
Citera
2025-04-20, 14:33
Medlem
Nochillss avatar
Najs att du besvarar en 17,5 år gammal tråd... livet är för kort för funderingar.

Men det är inte möjligt att ta 25 gram torkad svamp och bli helt återställd, inte en chans.
Citera
2025-04-20, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Najs att du besvarar en 17,5 år gammal tråd... livet är för kort för funderingar.

Men det är inte möjligt att ta 25 gram torkad svamp och bli helt återställd, inte en chans.

Man kan tro att det var svenska loppisar det gällde, dessa brukar mätas i antal, och 100st landar på några få gram. En klart stor dos (tror att 40st är den vanligaste doseringen), men inte nära några 25g.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in