Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-02, 23:08
Medlem
Energis avatar
Jag har ingenting att tillägga, men jag ville bara säga hur otroligt trevliga alla verkar vara mot någon som ställer sådanna här frågor.

Det uppskattas verkligen.
Citera
2007-11-03, 01:56
Medlem
Harikiriis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Jag har ingenting att tillägga, men jag ville bara säga hur otroligt trevliga alla verkar vara mot någon som ställer sådanna här frågor.

du tog orden ur min mun
Citera
2007-11-03, 02:58
Medlem
T.K.D.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energi

jaa det är sant, vart är alla idioter som säger att jag ska söka på blocket?
tack för alla svar iaf,som energi sa, det uppskattas.
Citera
2007-11-03, 03:18
Medlem
euphorias avatar
Svamp är inte farligt, det är mumma för själen
Citera
2007-11-03, 13:28
Medlem
King Dingelings avatar
En person jag känner hamnade i ett psykosliknande tillstånd under en svamptripp (1 g Copelandia från elefanten). Han tog av sig kläderna, pissade på sig och smetade in sig själv och soffan han låg i med hälsofil och choklad, samtidigt som han skrek "PLUS! MINUS!" och "Pappa? Mamma?".

Han kom inte ihåg någonting av detta efter trippen.
Citera
2007-11-03, 19:26
Medlem
Krim1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trippen
nej inga jävla fiber i svampen som man blir orolig av. det man blir illamånde av är psilocybin / psilosin då dessa 2 är cns substanser. när kemikalier reagerar med centralanervsystemet så kan vissa bli illamånde.

Nej, man får ont i magen och blir gasig p.g.a svampens fibrer är så hårda, och svåra för magen att ta hand om och smälta.
När jag kokar thé på svampen slipper jag alltid magont och illamående, om jag dock äter den får jag båda.
Så det där är bara skitsnack, även om det du säger också inverkar, men inte till så stor del enligt mina erfarenheter iaf.
Catclaw skrev även en stor tråd om svampar, och att det hade med fibrerna att göra.

OnT: Nej du behöver inte oroa dig för att det är farligt. Även om du snear så slutar det efter 3-4 timmar, när svampen börjar gå ur. Man kommer alltid tillbaka(med vääääldigt få undantag) och blir normal igen.
Det är inte farligt för kroppen, så fysiska bieffekter behöver du inte oroa dig för.
Men som sagt, var väl förberedd för vet man inte vad man ger sig in på kan det lätt slå slint.
Citera
2007-11-03, 20:02
Medlem
trippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krim1
Nej, man får ont i magen och blir gasig p.g.a svampens fibrer är så hårda, och svåra för magen att ta hand om och smälta.
När jag kokar thé på svampen slipper jag alltid magont och illamående, om jag dock äter den får jag båda.
Så det där är bara skitsnack, även om det du säger också inverkar, men inte till så stor del enligt mina erfarenheter iaf.
Catclaw skrev även en stor tråd om svampar, och att det hade med fibrerna att göra..

jaja allt catclaw skriver på fb är sant. men skippa skiten ja svamp är svårsmällt för magen med det är inte fibrerna som du mår illa av. och dessutom så är det inte alla som mår illa av att äta svampen jag är en av dom som aldrig mår illa på svamp som tur är för mig.
och med tanke på att jag aldrig mått illa av svamp, så kan jag säga att för mig är dom enda fördelarna med svamp té att man får ut mer av psilocybinet och snabbare start.
Citera
2007-11-04, 15:13
Medlem
2500s avatar
det är 2700 farligt,

Näe men det beror nog på vem som använder det. Det farligaste kan jag tänka mig är det man kan göra under trippen. Fysiskt skadligt är det då inte (om det inte rubbarn tarmsystemet lite eller nått)

Det som kan anses vara farligt är nog personlighets förändring (vilket även gör tiden till en farlig sak) och risk för psykos
Citera
2007-11-04, 15:36
Medlem
Trädpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -198
Svamp är oskadligt för kroppen, men skadligt för psyket. Kan framkalla schizofreni om man har det i generna.
Väl ändå skitsnack??
Citera
2007-11-04, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trädpojke
Väl ändå skitsnack??

Oj oj oj..

Där har du fel! allt som sägs här på FB är 100% sant och bör tas på fullt allvar i alla situationer!

Tror verkligen inte det är massa små pojkar som igentligen inte vet något som sitter och postar här!

Utan det är folk som har läst på ordentligt eller har riktiga erfarenheter av svamp som skriver här!

Citera
2007-11-04, 18:35
Bannlyst
Det är nog väldigt blandat.

Finns med säkerhet dom som är pålästa. Sen finns det med all säkerhet dom som bara kopiera vad andra har skrivit på flashback. men som sagt man kan ju kolla upp dom flesta på olika källor. skulle nog säga att jag är rätt så bra påläst själv. annars kan ni oxå gå in och kolla på shroomery.org etc finns böcker att köpa bla bla bla.
Citera
2007-11-04, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trädpojke
Väl ändå skitsnack??

"Individuals that have relatives with schizophrenia should be very careful about consuming psilocybin or any hallucinogenic drug at all due to the risk of triggering a psychosis."

http://en.wikipedia.org/wiki/Psilocybin#Adverse_effects

http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_basics.shtml

Tolka det som du vill..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in