Citat:
Ursprungligen postat av trippen
nej inga jävla fiber i svampen som man blir orolig av. det man blir illamånde av är psilocybin / psilosin då dessa 2 är cns substanser. när kemikalier reagerar med centralanervsystemet så kan vissa bli illamånde.
Nej, man får ont i magen och blir gasig p.g.a svampens fibrer är så hårda, och svåra för magen att ta hand om och smälta.
När jag kokar thé på svampen slipper jag alltid magont och illamående, om jag dock äter den får jag båda.
Så det där är bara skitsnack, även om det du säger också inverkar, men inte till så stor del enligt mina erfarenheter iaf.
Catclaw skrev även en stor tråd om svampar, och att det hade med fibrerna att göra.
OnT: Nej du behöver inte oroa dig för att det är farligt. Även om du snear så slutar det efter 3-4 timmar, när svampen börjar gå ur. Man kommer alltid tillbaka(med vääääldigt få undantag) och blir normal igen.
Det är inte farligt för kroppen, så fysiska bieffekter behöver du inte oroa dig för.
Men som sagt, var väl förberedd för vet man inte vad man ger sig in på kan det lätt slå slint.