2007-11-01, 19:47
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilution
Skitsnack! Hade morsan och farsan boende hemma hos mig i mer än 6 veckor i början av sjukskrivningen. La inte ut en spänn på käk under den perioden. Snacka om att leva loppan! Sparade in en jävla massa pengar på bensin till hojarna och bilen med

Å andra sidan är det ju mig själv jag knullar i röven eftersom det är jag som ska ärva deras stålar ändå en dag

Ähh måste ju utgå med mottot live fast, die young! Ärva finns det inte tid med
Citera
2007-11-01, 19:52
Medlem
Resistances avatar
Vart står det att läsa att till stor del av MC-gängen består av sjuklingar? Jag godtar inte Expressen, Aftonbladet, DN osv.
Citera
2007-11-01, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tomurdoc
Där är du ute och svamlar, i större delen av Sveriges "ryggmärkesklubbar" så kan jag lova att de flesta knegar.
Sen finns det ju en annan typ av av klubbar som kallar sig mc, jag hoppas du syftar på dem.

Det gör jag.
Citera
2007-11-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnveding
Det gör jag.

Då kanske du jobbar på FK, eller känner de du syftar på väldigt bra då eftersom du verkar känna till folks personliga ekonomiska förhållanden?.
Eller har du läst tidningen?.
Citera
2007-11-01, 20:03
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Vart står det att läsa att till stor del av MC-gängen består av sjuklingar? Jag godtar inte Expressen, Aftonbladet, DN osv.

Med risk för att du inte godkänner polis och försäkringskassa..

"Stockholmspolisen genom ett samarbete med Försäkringskassan upptäckt att sju av tio medlemmar i mc-gänget Hells Angels Stockholmsavdelning är sjukskrivna för depression. Nästan alla har sjukskrivits av samma läkare."

Nu ska väl tilläggas att detta inte är signifikativt för just 1% utan kriminella i allmänhet
Citera
2007-11-01, 20:04
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Med risk för att du inte godkänner polis och försäkringskassa..

"Stockholmspolisen genom ett samarbete med Försäkringskassan upptäckt att sju av tio medlemmar i mc-gänget Hells Angels Stockholmsavdelning är sjukskrivna för depression. Nästan alla har sjukskrivits av samma läkare."
Det där handlar om ett MC-gäng och dessutom bara en avdelning. Resten då?
Citera
2007-11-01, 20:11
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Det där handlar om ett MC-gäng och dessutom bara en avdelning. Resten då?

Då kan jag bara räkna mig själv som källa och då jag är totalt opålitlig så går väl det fetbort? Känner och känner till 2 läkare och 2 psykologer som har medlemmar ur alla 3 stora som "kunder". Dessutom är en del av fruarna oxå kunder fast där tror jag i flera av fallen är på riktigt.

Hörru ditt drygskåp, bevisa motsatsen da! Nä just det, trodde väl inte det.
Citera
2007-11-01, 20:15
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Då kan jag bara räkna mig själv som källa och då jag är totalt opålitlig så går väl det fetbort? Känner och känner till 2 läkare och 2 psykologer som har medlemmar ur alla 3 stora som "kunder". Dessutom är en del av fruarna oxå kunder fast där tror jag i flera av fallen är på riktigt.

Hörru ditt drygskåp, bevisa motsatsen da! Nä just det, trodde väl inte det.
Det är inte jag som har påstått något. Jag frågar bara efter källa på det TS påstår. Jag kan ju påstå att alla politiska partier (medlemmarna) onanerar till Lill-Babs - källa på det finns inte men du har mitt ord på det.
Citera
2007-11-01, 20:22
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Det är inte jag som har påstått något. Jag frågar bara efter källa på det TS påstår. Jag kan ju påstå att alla politiska partier (medlemmarna) onanerar till Lill-Babs - källa på det finns inte men du har mitt ord på det.

Då en fråga tagen ur det blå... Tycker du det låter osannolikt att kriminella i allmänhet skulle vara obenägna att utnyttja systemet?

Alla har väl nån gång onanerat till Lill-Babs, haha

Oavsett, så räcker det väl med att 7 av 10 i HA är sjukskrivna som underlag för en diskussion.
Citera
2007-11-01, 20:27
Medlem
Ptomas avatar
Nåt som jag tycker är lite underligt med tanke på att alla verkar tro att % klubbarna tjänar storkovan på droger och utpressning... Har nog aldrig läst att polisen gjort beslag på större kontanter. Och då är de på dem ganska ofta. Heller inte att eko eller RSV gjort större kontroller på de företag som drivs av medlemmar.
Citera
2007-11-01, 20:28
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Då en fråga tagen ur det blå... Tycker du det låter osannolikt att kriminella i allmänhet skulle vara obenägna att utnyttja systemet?

Alla har väl nån gång onanerat till Lill-Babs, haha

Oavsett, så räcker det väl med att 7 av 10 i HA är sjukskrivna som underlag för en diskussion.
Absolut inte. Jag tror inte att ett utnyttjande av systemet är främmande för dessa grabbar. Däremot vill jag ha källa på saker som folk påstår - annars blir det hela helt värdelöst då det förmodligen ligger rykten som grund. Trådskaparen påstår att en stor del av MC-gängen är sjukskrivna och att det dessutom är allmänt känt. Rapar man upp en sådan mening så tycker i alla fall jag att en källa vore på sin plats.

Om det är Hells Angels vi skall diskutera så har ju trådskaparen misslyckat totalt med sin trådstart då han anklagar samtliga MC-gäng för att vara sjukskrivna och förtidspensionärer.
Citera
2007-11-01, 20:30
Medlem
JJDecays avatar
Citat:

Ante mig det var nåt när jag senast städade efter kommun fullmäktige...Massa kladdiga bilder på lill-babs på golvet....

Skämt å sido...Förmodligen går det inte ens att få fram statistik på vilken "folkgrupp/gruppering" som har flest "sjukskrivna" etc.
Men det är förmodligen en och annan inom 1% sfären som har bidrag för "depression".....Likväl som det finns de som jobbar arselet av sig..
Likväl som det lär finnas en uppsjö sjukskrivna raggare för övervikt och skörbjugg, likväl som förtidspensionärer och sjukskrivna invandrare för "shellschock" och "horribla minnen från hemlandet sjukan"...Finns i alla grupper. Procentuellt lär det inte gå att definiera att den och den gruppen har fler eller färre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in