• 1
  • 2
2007-11-01, 00:39
Bannlyst
Jodå, till stor del. Det är allmänt känt. Hur kan dessa tuffingar vara sjukskrivna eller förtidspensionärer? Vågar Försäkringskassan utreda?
Citera
2007-11-01, 02:30
Medlem
linus på linjens avatar
Med risk att störa....

Du, liksom många hänger upp er på mcgäng........ Vad dom gör, inte gör, betalar mm...... Det finnns många andra grupper i vårt land som har, gör, gör inte, betalar, betalar inte..... Men nu ska det hängas mc folk... Flertalet av dom som är medlemmar av MC-KLUBBAR i vårat land är folk som jobbar livet ur sig för att få det gå runt... Kan va så att det finns dom som inte gör rätt för sig oxå(upp till vårt rättssystem att avgöra). Men med färger så ska det hängas, vore kul om svensson va lika sturska när det gäller andra.......... Men som med allt annat så följer folket media..... Lysande... Tänk så skönt det vore om pressen fick styra vårat land............... Dom minuter/timmar ni ägnar åt att banna MC folk............ Lägg dom på familjen, det är där allt startar...........
Citera
2007-11-01, 02:33
Medlem
linus på linjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnveding
Jodå, till stor del. Det är allmänt känt. Hur kan dessa tuffingar vara sjukskrivna eller förtidspensionärer? Vågar Försäkringskassan utreda?

Du, ett ruttet äpple gör inte att man måste såga ner trädet... Eller...
Citera
2007-11-01, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linus på linjen
Du, liksom många hänger upp er på mcgäng........ Vad dom gör, inte gör, betalar mm...... Det finnns många andra grupper i vårt land som har, gör, gör inte, betalar, betalar inte..... Men nu ska det hängas mc folk... Flertalet av dom som är medlemmar av MC-KLUBBAR i vårat land är folk som jobbar livet ur sig för att få det gå runt... Kan va så att det finns dom som inte gör rätt för sig oxå(upp till vårt rättssystem att avgöra). Men med färger så ska det hängas, vore kul om svensson va lika sturska när det gäller andra.......... Men som med allt annat så följer folket media..... Lysande... Tänk så skönt det vore om pressen fick styra vårat land............... Dom minuter/timmar ni ägnar åt att banna MC folk............ Lägg dom på familjen, det är där allt startar...........

Ska vi nu tycka synd om mördare som har det svårt?. Eller vänta, kriminella som begår brott men samtidigt vill snylta på staten?
Citera
2007-11-01, 07:04
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedVirus
Ska vi nu tycka synd om mördare som har det svårt?. Eller vänta, kriminella som begår brott men samtidigt vill snylta på staten?

De snyltar inte på staten, de står ju utanför samhällets lagar och moral så då gills det ju inte. Dessutom, vet du hur mentalt påfrestande det är att vara skurk och mc pojke? Vet du hur mycket psykofarmaka samt anabola intag det krävs att hålla humöret uppe? Nädu, kriminallitet är inte för alla

@ Linus - om du nu är så insatt så vet även du att många, inte alla, ÄR sjukskrivna och vi vet oxå vilken läkare man kan gå till. Många tar lugnande, sömnpiller, anabola etc. Sen finns det självklart många som jobbar svensson men även en del som jobbar svart och en del som är kriminella. Även du måste ju ändå kunna erkänna att det endast inte är ett ruttet äpple, men det finns flera träd därute och endast inte mcträd, så ta inte allt så personligt.
Citera
2007-11-01, 07:20
Medlem
Där är du ute och svamlar, i större delen av Sveriges "ryggmärkesklubbar" så kan jag lova att de flesta knegar.
Sen finns det ju en annan typ av av klubbar som kallar sig mc, jag hoppas du syftar på dem.
Citera
2007-11-01, 08:14
Medlem
Wurztens avatar
Det finns hundratals klubbar som kallas sig MC, och vi är inte ner eller mindre kriminella än andra grupper i samhället. Sedan finns det en handfull MC som med fog drar till sig medias och polisens intresse. Blanda inte ihop dessa två grupper.
Citera
2007-11-01, 08:28
Medlem
JJDecays avatar
Håller med föregående talare helt! Oftast, kan inte säga att det alltid är så, det vet jag inte men i säkert 99,9% i "vanliga bikerklubbar" så sliter nog en biker fan så mycke hårdare än en vanlig svensson..varför, jo för att få ihop till sin hoj och allt som behövs för den!

Sen finns ju några andra mc klubbar, men som wurtzen skrev, blanda inte ihop dessa. Där må hända sjukskrivningen är högre
Citera
2007-11-01, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnveding

Dom är välkomna hem till mig. Jag bjuder på kaffe! :-)
Citera
2007-11-01, 15:56
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilution
Dom är välkomna hem till mig. Jag bjuder på kaffe! :-)

Hahaha...ska han inte ta med en liten allmosa också sjukpenningen täcker ju inte alla nöjen man har tid med som förtidspensionär eller långtidsjuksrivning

Folk anar ju inte hur dyrt det är att gå hemma hela dagarna och dricka dyr sprit etc...
Citera
2007-11-01, 16:10
Medlem
Ptomas avatar
ooops, noga med att inte stöta sig med bikers här inte, liknar ju upplopp

Ni kan utgå från TS, red virus och jag utgick från 1 % mc klubbar och inte vanliga hardworking skitundernaglarna biradrickande bikers.
Citera
2007-11-01, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Hahaha...ska han inte ta med en liten allmosa också sjukpenningen täcker ju inte alla nöjen man har tid med som förtidspensionär eller långtidsjuksrivning

Folk anar ju inte hur dyrt det är att gå hemma hela dagarna och dricka dyr sprit etc...

Skitsnack! Hade morsan och farsan boende hemma hos mig i mer än 6 veckor i början av sjukskrivningen. La inte ut en spänn på käk under den perioden. Snacka om att leva loppan! Sparade in en jävla massa pengar på bensin till hojarna och bilen med

Å andra sidan är det ju mig själv jag knullar i röven eftersom det är jag som ska ärva deras stålar ändå en dag
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in