• 1
  • 2
2007-10-31, 15:14
Medlem
TriKris avatar
Varför finns det inte bara ett datorprogram som kan tala om vad man ska laga för något utifrån det man har i kylen?! Min kylplats är inte så stor...

Jag har i alla fall lite som jag vill bli av med i kylen som jag inte vet vad jag ska använda det till:

1 lime
uppskattningsvis 25 cl avslagen lapin kulta 5.2 som nu måste vara lapin kulta 0.0
En nästan oöppnad creme fraiche 35 %
Ett gäng morötter som jag aldrig kommer att äta upp
+ Diverse grönsaker som jag köpte för att jag skulle vara nyttig

Kan man använda den där limen och ölen till nått eller = jag är student och har begränsad ekonomi.
Citera
2007-10-31, 15:22
Medlem
AngryDwarfs avatar
Släng ihop en wok,drick ölen till maten och creme fraichen kan du spara och göra en Bearnaise sås nästa gång du äter en kött/fiskrätt.

Känner du får något spännande kan du riva limeskalet i woken och/eller andvända resten av limen nästa gång du dricker vodka.
Citera
2007-10-31, 15:42
Medlem
TriKris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngryDwarf
Släng ihop en wok,drick ölen till maten och creme fraichen kan du spara och göra en Bearnaise sås nästa gång du äter en kött/fiskrätt.

Känner du får något spännande kan du riva limeskalet i woken och/eller andvända resten av limen nästa gång du dricker vodka.

Det är rätt! Man får använda sin fantasi

Jag känner bara inte för att dricka upp ölen, för den smakar rätt vidrigt nu :seasick: Kan man inte göra nån gryta/sås/redning/marinad av den?
Citera
2007-10-31, 15:47
Medlem
AngryDwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TriKri

Jag känner bara inte för att dricka upp ölen, för den smakar rätt vidrigt nu :seasick: Kan man inte göra nån gryta/sås/redning/marinad av den?

haha... En sås/marinad av avslagen öl? Nu är du nog lite väl optimistisk

En öl är så pass billig att den inte är värd att dricka upp om den är avslagen. Så kan du inte dricka den så är det nog bara att slänga den, hur ont det än gör i plånboken.