2007-10-31, 14:17
Medlem
Pancevs avatar
Min första trådstart på FB föräras givetvis Mat och dryck forumet.

Som rubriken lyder så har en Göteborgetablerad restaurang smygpremiär ikväll i Stockholm, grand opening sker om en vecka.

Jag ska förmodligen gå förbi smygpremiären ikväll och vill gärna höra vad våra vänner från Sveriges framsida har för åsikter och omdömen om restaurangen i Göteborg avseende följande:

- Maten
- Konceptet
- Baren
- Nattklubben

Är det således värt att gå dit och ta en fördrink, avnjuta den stora menyn med tillhörande drycker, belägra baren samt fullända kvällen med en brakfylla i god anda med gott sällskap på "nattklubben"?

http://www.peacockdinnerclub.com/
Citera
2007-10-31, 15:33
Medlem
Sustins avatar
vad är de för typ av restaurang?
Citera
2007-10-31, 17:47
Medlem
stånkare wonks avatar
ska dit ikväll, lär bli riktigt bra..

Någon som vet vem köksmästaren är där?
Citera
2007-10-31, 18:48
Medlem
Nattklubben i Göteborg är i alla fall enligt min mening helt värdelös. Har varit där två gånger och lär inte gå dit igen.
Citera
2007-11-02, 02:38
Medlem
CashBlows avatar
Peacock är en din(n)er club efter amerikanskt koncept. Konceptet är enkelt men ganska oprövat i Sverige. Det går ut på att folk ska komma tidigt, käka i båsliknande utrymmen och stanna hela jävla kvällen. Borden är placerade runt en bar och ett dansgolv som i en Scarfacepastisch. Man mixtrar med ljus och musik för att klubben skall byta skepnad allt eftersom kvällen lider.

Peacock var väldigt populärt när det öppnade i Götet och har faktiskt riktigt cool ljussättning med hela väggar som lyser och blinkar.

Men jag har aldrig haft kul där. Fuck it.

(Klart att man ska skriva i Pancevs tråd! )
Citera
2007-11-02, 16:07
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Peacock är en din(n)er club efter amerikanskt koncept. Konceptet är enkelt men ganska oprövat i Sverige. Det går ut på att folk ska komma tidigt, käka i båsliknande utrymmen och stanna hela jävla kvällen. Borden är placerade runt en bar och ett dansgolv som i en Scarfacepastisch. Man mixtrar med ljus och musik för att klubben skall byta skepnad allt eftersom kvällen lider.

Peacock var väldigt populärt när det öppnade i Götet och har faktiskt riktigt cool ljussättning med hela väggar som lyser och blinkar.

Men jag har aldrig haft kul där. Fuck it.

(Klart att man ska skriva i Pancevs tråd! )
Klart jag kunde lita på att få en bra åsikt från dig CashBlow.

Låter som en crash and burn i Sthlm då men många hade ju velat haft en bra bar på Grill exempelvis så kanske att det kan fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in