Citat:
Ursprungligen postat av Jassja
Har aldrig lirat varken Star Wars Galaxies eller KOTOR spelen men vet att KOTOR ska vara sjuuukt bra :P Eller?
SWG var det absolut överlägset bästa spelet jag någonsin spelat. Inget annat kommer ens nära, så kände mågna som spelade det. Dock finns det ett stort "MEN"..
SOE bestämde sig för att göra om SWG till något slags WoW liknande spel och det gick åt helvete, de kalalde det hela för "CU" (som sedan fick en uppföljare i "NGE" som gjorde det hela ännu värre, och är väl bland de absolut värsta som har hänt något spel någonsin.
Men som sagt, SWG var helt grymt sandbox MMO innan det blev förstört för 2½ år sen.
Blir det här spelet ens nära på lika bra som SWG var då så kommer jag att sitta fastklistrad framför datorn.
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
WoW är inte stort längre. Visst är det stort om man ser till antalet spelare, men du lurar dig själv om du tror att spelet är stort pågrund av någonting annat. Jag tillhör de som började lira redan vid betan och fortsatte sedan när spelet hade sin release. Med tiden fick jag många vänner i spelet och många av mina vänner hemma började också spela det. Men när jag lirat mig trött på det hela så la jag av. Det fanns ingenting annat än en vacker yta i det spelet. Idag sitter ett fåtal polare kvar och lirar det där, men skillnaden är att de loggar in för att hålla kontakten med de vänner de lärt känna i spelet, inte för att lira längre. De använder spelet som en form av 3d-chat. Det är vad det har blivit av det spelet, och det är ju det värsta tänkbara scenariot enligt min mening, om man naturligtvis inte som utvecklare bara är ute efter att tjäna pengar.
Det har ingenting längre att erbjuda. Man gör samma gamla skitgrejer man gjorde på den tiden man lirade betan. Det är bara lite olika versioner på skiten nu och i viss mån lite häftigare grafik. Småungar går på den delen, och de älskar att chatta också. Det är som ett dagens Alpha World kan man säga, med skillnaden att man nu arbetar upp sin "avatar" så att den ser flashig och inger respekt när man ska äta ekollon och chatta tillsammans på en tafflig liten kulle ute i en ful jävla öken.
Sedan är det off till berget och hacka mineraler lite grann så att man har ett nytt halsband att visa upp nästa gång man ska sitta och chatta på samma jävla kulle. Jag runkar hellre till tysk bögporr.
Men det som verkar intressant i samarbetet mellan LA & BW (om det nu stämmer att det är ett MMORPG de jobbar på) är ju att det nu kan bli lite liv och glädje i ett sånt spel tack vare LA's humor och fantasi. Dagens MMORPG's är ju egentligen samma gamla skit alltsammans fast man gör bara om ytan för att sedan kunna kalla det "eget". Har du spelat ett så har du i stort sätt spelat alla, och har man en gång lirat WoW så inser man att man aldrig mer vill lira ett MMORPG om det inte är helt nyskapande.
Problemet blir bara att Lucas Arts världar aldrig brukar vara speciellt stora. Humorn överlever bäst i en mindre värld där man snabbt lär sig allt, för det är på så sätt man får den ultimata upplevelsen när det kommer till deras typ av humor. Frågan är hur de ska lyckas i en MMORPG-värld som oftast är ganska stora, eller hur har de tänkt i det här fallet? Det ska i alla fall bli jäkligt intressant att få reda på vad det handlar om.
Så bara för att du har tröttnat så är spelet inge bra längre? Det här var det dummaste jag hört, även om jag föredrog WoW som det var förrut med.