• 1
  • 2
2007-10-30, 19:25
Medlem
osiriz88s avatar
Som topic säger, varför är svenska porren så dålig?

Nu säger jag inte att alla tycker detta, men jag är ganska säker på att de flesta av oss delar samma uppfattning om den svenska porren. Jämfört med porren från usa, brazilien, asien och t.o.m östeuropa så har den svenska porren: dålig kvallite, dåliga brudar, tråkigt sex och framförallt dåligt skådespeleri!

Ljudet, ljussättningen och även bilden är ofta anmärkningsvärt illa. Tjejerna är långtifrån lika snygga som tjejerna i de flesta utländska p-rullar, och dem ser i stora drag ut som vem som helst man kan råka se i Konsum-kön mitt i veckan, dessutom så är dem oftast 25 - 30 +.. Själva sexet, KNULLANDET gör ju att man blir sömnig/deppad! Slynorna tar den inte i halsen (vill inte? kan inte?), dem tar den absolut inte i analen (det vägrar dem att göra), DP och A2M är också helt uteblivet! En regelrätt och hård gangbang scen har nog aldrig ens filmats i Sverige? Iaf inte med en svensk tjej.. Ställningarna är bland de tråkigaste och vardagligaste man kan skåda, och i slutet så sväljer dem ALDRIG satsen (man ser på bitchen att hon inte ens vill ha den i närheten av munnen).. Ibland kan man riktigt se i slynernas ko-ögon hur dem tänker "Oj vad gör jag här igentligen? Ush vad blä! vad ska mamma säga?" .. Man blir ju förbannad.

Varför kommer det ingen och styr upp den svenska porren till den nivå som b.la Red Light District, Elegant angel, Evil angel, Bang, zero tolerance, Bangbros med fler ger oss?!

Diskutera.
Citera
2007-10-30, 19:34
Medlem
Rockmans avatar
Beror väl på vad man är ute efter,som runkmaterial är det inte mycket att hänga i julgranen.Men att titta på med sin partner som lite krydda i sexlivet passar det perfekt som.Speciellt Mike Beck filmerna.
Citera
2007-10-30, 19:39
Medlem
osiriz88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockman
Beror väl på vad man är ute efter,som runkmaterial är det inte mycket att hänga i julgranen.Men att titta på med sin partner som lite krydda i sexlivet passar det perfekt som.Speciellt Mike Beck filmerna.
haha ja, på ett sätt så är ju det ganska bra. Man undviker garanterat att se något som ser bättre ut än det man får hemma i sovrummet.
Citera
2007-10-30, 23:58
Medlem
Roffedyngiss avatar
Håller med TS. Vi behöver lite riktiga svenska porrhoror, en svensk Sasha Grey, en snygg svensk 18-åring som göra allt. Det enda vi har nu internationellt sett är ju Puma Swede men hon är ju en bra bit över 30 och har börjat göra "milf" scener, vilket ju kan vara ett tecken på att hon är "over the hill". Jo jag vet att hon har många fans här på FB, men även ni måste ju inse detta. Och kom förfan inte dragandes med Linda Thoren eller Ingrid Swede, dom var ju bara pinsamma.

Vad gäller svenskproducerat så finns det väl regler som sätter stopp...

Så vad vill ha är ju som sagt en snygg svensk 18-årig tjej som blir påsmälld av Byron Long och Wesley Pipes i nästa Gangland...
Citera
2007-10-31, 00:19
Medlem
Razzaks avatar
Svensk porr är mer humor än sex
Citera
2007-10-31, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razzak
Svensk porr är mer humor än sex

Ja, håller med om det.

Annars är väl svensk porr ganska flippad? Ja har inte sätt jätte mycket svensk porr, men de ja har sett har varit mer åt kinky hållet.
Citera
2007-10-31, 17:46
Medlem
Har inte så mycket emot att tjejerna ser ganska alldagliga ut, det kan kännas lite som grejen med att kolla på svensk porr, att det ser ut som vem som helst som man kunde träffa på stan. Men i övrigt håller jag med. Även de tjejer som gör lite mer avancerade saker (med svensk porr som måttstock) är skittrista i jämförelse med riktig porr. Om man för en gångs skull får se lite analt så plockar de fram killen med minsta möjliga kuk och han får sticka in ollonet i tre sekunder.

Ska det verkligen vara så omöjligt att hitta tjejer som ställer upp på lite mer? Eller är det helt enkelt så att det inte blir ekonomiskt lönsamt? Jag menar, Svenska filmer lär ju bara sälja på den Svenska (eller möjligtvis nordiska) marknaden, så då kanske producenterna inte kan betala tillräckligt då folk i Sverige vill ha bra betalt för det mesta.
Citera
2007-10-31, 19:32
Medlem
Fingers avatar
Det låter som det behövs en enda ny regissör, från detta forum, som har pengar att göra detta. Det kommer säkert slå efter som sagt, svenska porrscenen suger hårt.

Hitta svenska tjejer som är under 35 och vill göra porrfilm, analt och DT är ju obehagligt, de vill väl säkert ha mer pengar. Nån måste ju punga upp med dem.

Sen måste filmerna säljas också. På den fronten har jag ingen aning om hur det går men antagligen dåligt eftersom det är dåligt med rullar. Eller så är det dåligt för det är dåliga rullar..

Öppna audition för killar som ska vara med så det blir 15+ på kukarna. Annars blir man ju ledsen.
Citera
2007-10-31, 21:51
Medlem
En anledning till att du uppfattar svensk porr som sämre är väll att utbudet av just svensk porr är så oerhört mycket större än porr från andra specifika nationer. Dålig porr lämnar sällan landets gränser så medans du får "kvalitets" porr från alla andra länder får du hela spektrat av kvalitet från sverige.

Sen att branschen kanske inte är riktigt så hård härd i Sverige som i andra länder är en annan femma.
Citera
2007-10-31, 23:44
Medlem
Svensk porr är ett skämt!

Inga svenska "woodsmen" skulle nå upp ens till den amerikanska c-listan.

De flesta svenska brudarna skulle inte ens få jobb som sminköser i amerikanska produktioner, eftersom de är så överåriga och avtändande och dessutom vägrar ta den i halsen eller i tvåan, och inte kan spela ut sin sexualitet.

De svenska regissörerna är rena skämtet, liksom för övrigt hela produktionskvaliteten.

Om jag inte hade fru och familj så skulle jag själv köpa på mig en HD-kamera och börja producera POV-porr som skulle kunna konkurrera med Mike John och grabbarna, men nu kommer tyvärr andra saker i vägen. Ledsen att behöva göra er besvikna.
Citera
2007-11-01, 14:15
Medlem
RoLLiTs avatar
Hata svenska porrfilmer asså. Dålig settings och kamerar. Ljuset ska man inte prata om. Och dåliga skådespelare. Men brukar vara fina blonda och brunetta tjejer Sverige är ju känt för våra fina tjejer!
Citera
2007-11-01, 17:58
Medlem
tror det finns för få kvinnliga porrskådisar här, ingen konkurrens.. dom kan mer eller mindre välja vad dom VILL göra istället för som det borde va - ta vad dom får!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in