2015-05-14, 14:41
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja du gör ju det så då måste jag få säga. Bra sagt dumskalle
Annars kanske du kan ge något bra tips för att forumet bättre för oss alla.

Citat:
Har du något bra tips dumskalle?

Jag har: Mindre substanslös retorik och mer "sund" semantik.
Citera
2015-05-14, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja du gör ju det så då måste jag få säga. Bra sagt dumskalle
Annars kanske du kan ge något bra tips för att forumet bättre för oss alla. Har du något bra tips dumskalle?
Det är möjligt att jag har tips men knappast skriver jag det i ett inlägg citerat från dig då jag inte uppmuntrar "delusional" människor med lövätarhjärnor(baserat på hur du uppför dig). Du är fortfarande ingen moderator och kommer aldrig bli. Sluta manipulera trådarna till att vara anpassade efter dig.

Detta är inte ett sätt att köra iväg dig ifrån forumet-> Är du medveten om att det finns forum med "snällare" attityd än flashback som man kan besöka? <- Detta är inte ett sätt att köra iväg dig ifrån forumet

^ Ovanstående är ett råd
Citera
2015-05-14, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och varför då din antagonism mot mitt förslag för en dialog med vettiga teister?
Det jag var emot var att debattera emot dig om du antar rollen av "djävulens advokat" och låtsas vara teist pga att det verkar vara fler ateister här. Det du presenterade i inlägg #981: (FB) Hur gör vi forumet bättre? (metadiskussion) Urbota dumt förslag tycker jag.
Senast redigerad av Macbajs 2015-05-14 kl. 18:26.
Citera
2015-05-14, 19:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
Det jag var emot var att debattera emot dig om du antar rollen av "djävulens advokat" och låtsas vara teist pga att det verkar vara fler ateister här. Det du presenterade i inlägg #981: (FB) Hur gör vi forumet bättre? (metadiskussion) Urbota dumt förslag tycker jag.

Som tämligen "svag" ateist och filosofisk relativist har jag en viss marginal att röra mig inom. Men jag har inga intensioner om att ändra min grundposition drastisk.
Citera
2015-05-15, 18:13
Medlem
MRONELAWs avatar
Genom bättre kompetens på Moderatorer.

Moderatorer som katolska anjoh66 nyttjar "myndighetsmissbruk" som metod vilket leder till helvetet.

OPARTISKA moderatorer leder till ett bättre forum.
Senast redigerad av MRONELAW 2015-05-15 kl. 18:20.
Citera
2015-05-15, 19:05
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRONELAW

Moderatorer som katolska anjoh66 nyttjar "myndighetsmissbruk" som metod vilket leder till helvetet.

Ja det ska inte gå att berätta mitt-livs-historia, och komma igenom med att peta in ett "jagber till gud", han är en jävel och en fan.. men jag"tror-på-honom"

Dvs att halleluja och missionera gud, är INTE att dryfta frågeställningar av teologisk karaktär, det har förpestat forumet nåt så horribelt att den som håller sin känsla som tillräcklig... den förtjänar att bemötas med ateismens smockor.

Då ateism, ledigt sorterar under Religion, detta då religionernas väg mot vetenskap.. varit hårt kantad av djupa meningsskiljaktigheter, man ska förstås som medlem försöka navigera skickligt off topic, att det framgår att man ämnar göra en kort utveckling, och det är inte så lätt alltid.

Men att det ska bli liksom elitistiskt så till slut enbart bibelskole-elever, kan sätta sig och dra vilket dravel som helst, så länge mannualen är bibel, eller koranister som gjort inget mktmer i sina liv än spottat på samhället och haft koranen som "motvikt", det går inte det heller.

Dock, att ha min persona, som referensen.. är URUSELT.. har pågått så länge att det nästan äcklar en.

Vore det inte så, skulle t.ex mina inlägg bli fina prydliga och hålla måttet betydligt mer kompakt och läsbart för vilken dyslektiker som helst - kan jag lova.

(tror jag)

Nej det är svinigt trist att låta patetiska relations-chattare ta över forumsutrymmet så som gjorts, inte för att det inte är okey att självklart ledig koppla av i samtals- form eller i dialogform, sjlävklart!! att det ska vara kul och vardagligt avkopplande samtidigt... måste få finnas tycker jag.

Dock.. är det inte samma som den moralistiska mycket snävt kärva, patetiska tongången som kunnat ses på sistone, där egot och skitsnackarkultur med narcissistiskt flams varit linjen, den är ett förjävla lågvattenmärke.

At heart. Jag står för detta & efterfrågar lite mogenhet, framförallt.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2015-05-15 kl. 19:11.
Citera
2015-05-15, 19:43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRONELAW

På vilket sätt är nån moderator myndighetsmissbrukande? Subforumets befintliga moderatorer har samma liberala hållning till båda teister och ateister som t.ex. flummar ut i OT (jag vet att jag gör det också).

Och vad helvetet har med saken att göra får du förklara.
Citera
2015-05-15, 21:22
Medlem
religionsforumet

Borde inte religionsforumet delas in i två subforum? Ett för metafysiska reliogionsfrågor och ett för dogmatiska religionsfrågor?

Som det är just nu känns det som om folk diskuterar helt olika saker i alla trådar och det blir bara rörigt.
Citera
2015-05-15, 21:25
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mediteramera123
Borde inte religionsforumet delas in i två subforum? Ett för metafysiska reliogionsfrågor och ett för dogmatiska religionsfrågor?

Som det är just nu känns det som om folk diskuterar helt olika saker i alla trådar och det blir bara rörigt.

Ta det i metatråden, blir inte bättre av att du gör-tråd-av-din-åsikt, placerad den hellre i meta så kan moderatorerna gå igenom alla FÖRSLAG SAMLADE DÄR, en regnig dag framöver...

just tipsing ;-)
Citera
2015-05-15, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Ta det i metatråden, blir inte bättre av att du gör-tråd-av-din-åsikt, placerad den hellre i meta så kan moderatorerna gå igenom alla FÖRSLAG SAMLADE DÄR, en regnig dag framöver...

just tipsing ;-)

Du har rätt. Var lite för snabb med min trådstart. Moderator får gärna flytta.
Citera
2015-05-15, 22:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mediteramera123

Du är #1017 som föreslår detta och vid granskning visar motivet sig alltid vara att pådyvlande teister vill släppa för kritik så dom kan predika oemotsagt.
Citera
2015-05-15, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Du är #1017 som föreslår detta och vid granskning visar motivet sig alltid vara att pådyvlande teister vill släppa för kritik så dom kan predika oemotsagt.

Vad spelar det för roll? Alla måste ju få ha sin plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in