Resultat: Beskriv dig själv
Extrovert/troende
3,64%
8 röster
Introvert/troende
10,91%
24 röster
Extrovert/ateist alt. agnostiker
10,91%
24 röster
Introvert/ateist alt. agnostiker
74,55%
164 röster
2015-04-19, 17:46
Avslutad
Min förutfattade mening är att introverta ärer agnostiker/ateister eftersom introverta är oftast mer kritiska självständiga "mot strömmen" tänkare.

Extroverta är mer öppensinnade och vill gärna ha sammanhållning ( så som det oftast finns i religösa grupper).

Hur är det uppdelat tror ni?
Är introverta mer skeptiska för det övernartuliga?

Hur ser det ut på vetenskapsfronten? Hur många forskare/uppfinnare/läkare/vetenskapsmän är introverta/extroverta?

Ni som är troende/ateister är ni extroverta/introverta?

Skulle vara intressant om någon mod kunde fixa en omröstning
Citera
2015-04-19, 18:30
Medlem
Mer-Pillers avatar
Det är nog 50/50 tror jag.
Sen tror jag att introverta har ett mer konkret troende, de har sin tro och står för den fullt ut.
Den extroverte har nog mer i sig att följa strömmen,alltså kanske baptist på Måndag och ateist på Lördag osv.De byter till det som passar för stunden.
Det är va jag tror.
Citera
2015-04-19, 19:05
Medlem
Tripportreats avatar
Jag har aspergers syndrom och är i grunden rätt så introvert, skulle jag kategorisera mitt icketroende så är det ignostiker som gäller.

Min empiri säger mig att personer som befinner sig inom autismspektrat i högre grad är icketroende.

Huruvida alla introverta tillhör autismspektrat låter jag vara osagt, däremot gissar jag att åtminstone en ansenlig del av dem gör det.

Detta är som sagt bara utifrån vad jag har sett, jag har inga starkare belägg än så för mina påståenden.

//Tripportreat
Citera
2015-04-19, 19:08
Medlem
jag är ateist och introvert
Citera
2015-04-19, 19:23
Medlem
Jag ser mig själv som introvert, och ofta kritisk till det mesta.
Citera
2015-04-20, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mer-Piller
Det är nog 50/50 tror jag.
Sen tror jag att introverta har ett mer konkret troende, de har sin tro och står för den fullt ut.
Den extroverte har nog mer i sig att följa strömmen,alltså kanske baptist på Måndag och ateist på Lördag osv.De byter till det som passar för stunden.
Det är va jag tror.

Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Jag har aspergers syndrom och är i grunden rätt så introvert, skulle jag kategorisera mitt icketroende så är det ignostiker som gäller.

Min empiri säger mig att personer som befinner sig inom autismspektrat i högre grad är icketroende.

Huruvida alla introverta tillhör autismspektrat låter jag vara osagt, däremot gissar jag att åtminstone en ansenlig del av dem gör det.

Detta är som sagt bara utifrån vad jag har sett, jag har inga starkare belägg än så för mina påståenden.

//Tripportreat

Tror faktist att de troende är ner extroverta. Nog många introverta som fejkar det i religösa länder. Men självklart finns det introverta som tror på riktigt.

Kanske stämmer att de flesta har någon form av diagnos. De med adhd är ju extroverta de med autism oftare introverta undantag finns ju på båda sidorna

Glömde skriva men introvert och ateist
Citera
2015-04-20, 11:15
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Min förutfattade mening är att introverta ärer agnostiker/ateister eftersom introverta är oftast mer kritiska självständiga "mot strömmen" tänkare.

Extroverta är mer öppensinnade och vill gärna ha sammanhållning ( så som det oftast finns i religösa grupper).

Hur är det uppdelat tror ni?
Är introverta mer skeptiska för det övernartuliga?

Hur ser det ut på vetenskapsfronten? Hur många forskare/uppfinnare/läkare/vetenskapsmän är introverta/extroverta?

Ni som är troende/ateister är ni extroverta/introverta?

Skulle vara intressant om någon mod kunde fixa en omröstning
Det är som allt annat i världen, individuellt!
Citera
2015-04-20, 11:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det är som allt annat i världen, individuellt!

Ja men ändå intressant och se uppdelningen. Så vad är du då?
Citera
2015-04-20, 11:23
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja men ändå intressant och se uppdelningen. Så vad är du då?
En helt vanlig människa. Du då?
Citera
2015-04-20, 11:28
Avslutad
Citat:
En helt vanlig människa. Du då?

vad är dina kriterier för vanlig? Är vetenskapligt bevisat att man är på någon sida av skalan. Alla har en personlighetstyp. Gissar att du är troende och nästan övertygad att du inräknas som extrovert.

Läs mina tidigare inlägg så ser du vart jag är i denna fråga
Citera
2015-04-20, 11:34
Medlem
goran744s avatar
Citat:
vad är dina kriterier för vanlig? Är vetenskapligt bevisat att man är på någon sida av skalan. Alla har en personlighetstyp. Gissar att du är troende och nästan övertygad att du inräknas som extrovert.

Läs mina tidigare inlägg så ser du vart jag är i denna fråga

Läs min signatur och mina kommentarer för övrigt här på Flashback och fundera sedan på vad/vem jag är eller inte är vad gäller dina ord( introvert eller extrovert).
Jag vidhåller vid min första kommentar att det är individuellt.

Jag vill också lägga till att man utvecklas förhoppningsvis under sin livstid och är ibland i båda facken så att säga eller skiftar mellan dem.

Jag är varken låst vid intro eller extro.

Tror jag på Gud? Ja! Och det fast jag simmar mot strömmen.
Citera
2015-04-20, 11:40
Avslutad
Citat:
Läs min signatur och mina kommentarer för övrigt här på Flashback och fundera sedan på vad/vem jag är eller inte är vad gäller dina ord( introvert eller extrovert).
Jag vidhåller vid min första kommentar att det är individuellt.

Jag vill också lägga till att man utvecklas förhoppningsvis under sin livstid och är ibland i båda facken så att säga eller skiftar mellan dem.

Jag är varken låst vid intro eller extro.

Tror jag på Gud? Ja! Och det fast jag simmar mot strömmen.

Såklart att folk hamnar i gråzonen kallas ambivert, något som kanske passar in på dig. Sen är det olika i vilka situationer man är i. Man kanske är väldigt extrovert på jobbet eller i familjen men introvert på fester t.ex

Men som sagt finns personlighetstyper http://www.personlighetstyp.se/

varsågod gör detta återkom med svar ha det bra heeeej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in