• 1
  • 2
2007-10-30, 17:23
Medlem
r det ngon hr som vet effekten och har lite tips med att skalla ngon, om det r ett bra sjlvfrsvar? gr det hiskelit ont fr en sjlv eller r det bara som p film s dom slss vidare bara som att dom delat ut en rfil. Kanske ngon som kan bertta lite erfarenheter bde frn den skallande och den skallades sida

Jag kan ju tillgga att jag inte tycker detta passar i det hr forumet, men jag hittade inget bttre s jag la det hit. Om ngon har ngot bttre frslag kanske en snll moderator kan flytta det t mig.
Citera
2007-10-30, 19:52
Medlem
Jernvantes avatar
Testa dra ngra skallningar i en ngorlunda hrd och tung sck s vet du hur det knns.

"Tekniskt" sett s r vl skallningar inte direkt ngot KO-verktyg heller, anvnds vl som mest som en form av "chock-attack" (kommer snabbt och mnga tnker vl inte direkt p frsvar av skallningar), dremot r skallningar, likt armbgar som gjorda fr att skapa elaka sr p "the recieving end".
Citera
2007-10-30, 20:07
Medlem
deeznutss avatar
den sitter som en smck! fr maximal effekt tar du ju tag i hans trja och "drar" in honom i skallen, r ni d hyfsat lika lnga sitter den klockrent ver nsbenet

och nej det gr inte s ont om du jmfr med vad du delar ut
Citera
2007-10-31, 01:24
Medlem
Moegs avatar
Trffar du fel kan det resultera i ett nasty cut dremot!! Armbga dom istllet... d r risken fr att du brjar blda vldigt liten..
Citera
2007-10-31, 12:59
Medlem
om du inte r van vid att pajja brdor och snt med huvudet kan jag rekommendera att sikta p nsan, effekt: total chock, ndlst trflde och rejl smrta.
Citera
2007-11-01, 01:59
Medlem
menvafans avatar
En skallning ska sitta p nstan, annars r det en miss.
Citera
2007-11-01, 12:22
Medlem
Jernvantes avatar
Nog gr det att hugga med gonbryn och p kanten under gonen.
Dr blir det ckliga (ls "stora") sr om ngot av skallningar.
Citera
2007-11-02, 23:57
Medlem
En dansk skalle r definitivt ett KO slag, frutsatt om du trffar som du ska, med din hrda panna p den andras mjuka nsa, igentligen behver du inte ens ta sats men fr maximal damage s kan du ju ta clinch grepp runt bakhuvudet. Trffar du fel dremot, tex. p den andras panna s gr det lika ont p dig sjlv som fr honom.

Det finns ett skl till att det r bland huvudkronorna i dirtyboxing tillsammans med skrevknt...
Citera
2008-01-26, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mad_milk
r det ngon hr som vet effekten och har lite tips med att skalla ngon, om det r ett bra sjlvfrsvar? gr det hiskelit ont fr en sjlv eller r det bara som p film s dom slss vidare bara som att dom delat ut en rfil. Kanske ngon som kan bertta lite erfarenheter bde frn den skallande och den skallades sida

Jag kan ju tillgga att jag inte tycker detta passar i det hr forumet, men jag hittade inget bttre s jag la det hit. Om ngon har ngot bttre frslag kanske en snll moderator kan flytta det t mig.
Str du i fighting stance och tar ett kliv in och skallar likadant som du skulle nicka en fotboll s r det grymt effektivt.Vobbla inte med huvudet utan fll verkroppen med nacken spnd.Speciellt effektivt mot en motstndare som r lite tyngre n dig sjlv,dvs han flyger inte bort utan fr absorbera skallen med sitt ansikte.Rtt gjord blir anlagskraften ordentlig och skapar en hftig chockeffekt.Kraften i den blir ngot dom flesta inte upplevt och stridsviljan frsvinner om dom inte blir knockade.Nackdelen r att du kan f plocka bort tnder ifrn pannan som sitter fast mellan skinn och pannben.Visst det r inte dina tnder men kan va lite ckligt.Om du inte vill torska fr misshandel fr du ta bort dom sjlv.Sikta mellan gonen s landar den ngorlunda rtt.Men den ska bara anvndas i sjlvfrsvar sklart .
Citera
2008-01-26, 20:35
Medlem
_502s avatar
Om du dremot frsker skalla nn som tex, bjer ner huvudet samtidigt som du r pvg fram s kommer det sluta med att du slr snder ditt eget nylle vilket kanske inte r s smart. Skalla ist med ansiktet nert, om du frstr, anvnd benen skut p fram. Kanske inte lika hrt snabbt som en vanlig men himla mycket skrare

Sjlv tycker jag att det r coolare att dra p rejl smocka rakt p snoken..

EDIT: Sg nu att fregende skribent r inne p samma spr.
Senast redigerad av _502 2008-01-26 kl. 20:38.
Citera
2008-01-28, 14:10
Medlem
Hller med fullstndigt,ansiktet nert och tryck ifrn med benen. Man har ju lrt sig av El Guapo!
Citera
2008-01-28, 19:26
Medlem
nozzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernvante
Nog gr det att hugga med gonbryn och p kanten under gonen.
Dr blir det ckliga (ls "stora") sr om ngot av skallningar.
Dansk skalle r perfekt om du bara ska sga till nn moppsigg jvel att ta lugna ner sig,,lrt mig efter far..han gick ut me len i nven klappa te fanstyget me hgern brt knogen pjkjveln slutade ju inte upp va katig s va fanns de kvar d..nee inte vnstern fr den hll ju len jo Dansken,,en smll de va ver. Pojkstakkarn fick ju ka plingplongtaxi till plsterhuset fr lappa ihop gonvrn.Haha
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in