Citat:
Ursprungligen postat av Slupen
Ditt fall ar glasklart och du har helt klart ratt till kompensation enligt gallande kreditkortsregler idag.
Jag rekommenderar foljande.
Swedbank (babs heter enheten) orkar helt enkelt inte med pappersarbeten som en reklamation (chargeback pa facksprak) innebar.
Banken har en skyldighet mot Visa/Mastercard att deras kort ska skotas korrekt.
Jag tycker du ska gora foljande och du kommer mer an troligt att fa resultat.
1. Se till att ha korrespondens som utlovar refund av internetkunden (merchanten).
2. Ha bevis pa att den uteblivit (kontoutdrag)
3. Ta med beviset pa non delivery som du har med posten.
4. Ga in pa konteret fysiskt och var forbannad. Nekar de dig reklamation, krav det pa papper. Det kommer de att dra sig for. Nar du har det pa papper gor foljande.
5. Kontakta visa/mastercard sverige och beratta om hur Swedbank misskoter sitt updrag som kortutgivare och hur du kanner dig lurad tack vare att Swedbank far dig att tappa fortoendet for kreditkort. Var noga med att peka ut hur du tappat fortroendet. Ge dem all information du har, bade med bankkorrespndens och liknande.
Du kan gora reklamation upp till 6 manader.
Det kommer att ta skruv.
Skulle du nu mot formodan inte fa upprattelse gor foljande.
1. Kontakta plus.
2. Starta en kampanj, bojkotta Swedbank.
3. Byt genast bank inklusive din familj, lagg om dina lan och be dem prydligt att dra at helvete.
4. Anmal till ARN.
Har du lyckats gora alla dessa punkter och inte fatt ratt ar jag makta forvanad.
Jag har redan reklamerat.
Kan dra vad som har hänt:
Jag kom in till mitt lokala bankkontor i slutet av Juli. Jag hade med mig alla bevispapper samt en kopia på den polisanmälan som man var tvungen att göra för att kunna reklamera.
På banken så gjordes reklamationen tydligen av en vikarie, hon tittade inte ens på mina bevispapper, utan jag fick signera papper osv för ubetalning av summan och liknande.
Jag trodde då att summan skulle komma in direkt på mitt konto och att allt skulle vara klart på några dagar.
Efter några dagar så ringer jag upp banken igen och dom säger åt mig att utredningen kan ta tid, i alla fall några veckor.
Det går nästan två månader och jag hör inte av dom, då ringer jag igen och talar med en banktjänstekvinna (jobbar det bara kärringar på banker?) som lovar att kolla upp ärendet för att sen aldrig ringa tillbaks till mig.
Det går en vecka utan att jag hör något ifrån dom jävlarna, så jag ringer upp igen ganska förbannad och får då höra att utredningen har stått stilla på grund av att det saknas information, samma jävla information som jag personligen kom in med på banken vid reklamationen!
Hursomhelst så mailar jag in beviset från posten samt email korrespondensen till kvinnan som har hand om ärendet, men får några dagar senare ett avslag (dom jävlarna hade låtit mig vänta i två månader istället för att ringa och be om papprena).
Jag ringer och är skitförbannd och kommer då fram till kärringchefen på banken som hänvisar mig till att överklaga, men efter en längre diskussion så går hon med om att ompröva reklamationen.
Det går knappt en dag och jag får igen avslag på reklamationen och blir åter en gång hänvisad till att överklaga.
Ska jag gå vidare med överklagan eller ska jag kontakta Mastercard/Visa Sverige?
Och ska jag isåfall hota med att jag kommer kontakta kreditkortsföretaget?
Känner personer som har gjort kortreklamationer vid internetbedrägerier utan problem, och dom har inte ens haft samma bevis som mig.