• 1
  • 2
2007-10-30, 13:24
Medlem
Jag och några kompisar ska ta en dagskryssning över till fredrikshavn från göteborg för att köpa lite sprit. Vi ska ta ta färjan från göteborg 9:30 och den kommer vara framme 12:45. Problemet vi har nu är att vi måste ta färjan hem som går antingen kl.14:30 eller den som går så sent som 20:00, det går inga färjor emellan de tiderna.

Så till min fråga, hur lång tid behöver man på sig för att hitta nån sjyst affär o handla sitt sprit. Vi är 4pers med bil och vi ska ändå inte handla enorma mängder...
Citera
2007-10-30, 13:49
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshh
Jag och några kompisar ska ta en dagskryssning över till fredrikshavn från göteborg för att köpa lite sprit. Vi ska ta ta färjan från göteborg 9:30 och den kommer vara framme 12:45. Problemet vi har nu är att vi måste ta färjan hem som går antingen kl.14:30 eller den som går så sent som 20:00, det går inga färjor emellan de tiderna.

Så till min fråga, hur lång tid behöver man på sig för att hitta nån sjyst affär o handla sitt sprit. Vi är 4pers med bil och vi ska ändå inte handla enorma mängder...

Eftersom Fredrikshamn har runt 20000 invånare lär det ju finnas öl/spritshoppar rätt så frekvent. I nödfall får ni väl handla på Statoil. Ska väl inte ta mer än en timme om ni inte vill promenera hand-i-hand och njuta av den vackra 1800-talsarkitekturen.
Citera
2007-10-30, 13:59
Medlem
mirkus avatar
ta 14:30, de gjorde vi när vi var där och ni kommer hinna handla.
Citera
2007-10-30, 14:05
Medlem
Okej då men de låter ju bra.

Då återkommer frågan med tullen igen
Det är ju höstlov nu så det kommer vara många som reser och så men jag vet inte om det är bra eller dåligt, blir risken mindre då för att man blir kollad i tullen? Vi är nämnligen under 20 allihop...
Citera
2007-10-30, 14:30
Medlem
frank_pes avatar
Handla hos Aldi för dom har väldigt bra priser, man går gatan upp efter terminalen och svänger till vänster vid statyn / fontänen ...t.ex 70 cl vodka för ca 65 DKK.
Citera
2007-10-30, 14:33
Medlem
Finns ju en butik i anslutning till färjeområdet
Citera
2007-10-30, 15:27
Medlem
ta den tidiga! Tar ca 10-15 min att gå upp te butikerna. Där det bara är att handla loss.
Citera
2007-10-30, 16:11
Medlem
mirkus avatar
Citat:
Okej då men de låter ju bra.

Då återkommer frågan med tullen igen
Det är ju höstlov nu så det kommer vara många som reser och så men jag vet inte om det är bra eller dåligt, blir risken mindre då för att man blir kollad i tullen? Vi är nämnligen under 20 allihop...

Ni kommer antagligen inte få åka då stena har 20 på helger, storhelger och lov. Har jag för mig iaf. Men ni kan ju alltid testa. (utan målsman dvs)
Vi hade bil när vi åkte och någon tull råkade inte vi ut för. Är nog inte speciellt stor chans att bli kollad.
Citera
2007-10-30, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirku
Ni kommer antagligen inte få åka då stena har 20 på helger, storhelger och lov. Har jag för mig iaf. Men ni kan ju alltid testa. (utan målsman dvs)
Vi hade bil när vi åkte och någon tull råkade inte vi ut för. Är nog inte speciellt stor chans att bli kollad.

Vi ringde och kollade, det är 18-år på torsdag...
Citera
2007-10-31, 08:12
Medlem
Du kör av färjan, svänger höger mot Skagen, lägger dig i vänster körfält för du skal upp 2:a till vänster, Rådhusallén. Där skall du köra direkt in till höger ,Turistbyrån. Där hittar du en stor parkering för vad den nu hette När du är vid turistbyrån så kan du gå runt hörnet och hitta Summerfågel och Kjaer tror jag den heter, spritbutik
Fortsätter du upp på Rådhusallén så hittar du Superbrugsen på höger sida och Fötex på vänstersidan lite längre upp. Går inte att missa.
Citera
2007-10-31, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB
Du kör av färjan, svänger höger mot Skagen, lägger dig i vänster körfält för du skal upp 2:a till vänster, Rådhusallén. Där skall du köra direkt in till höger ,Turistbyrån. Där hittar du en stor parkering för vad den nu hette När du är vid turistbyrån så kan du gå runt hörnet och hitta Summerfågel och Kjaer tror jag den heter, spritbutik
Fortsätter du upp på Rådhusallén så hittar du Superbrugsen på höger sida och Fötex på vänstersidan lite längre upp. Går inte att missa.

Skitbra Är det långt från hamnen? Vi har ju bara 1½ timma på oss som högst
Citera
2007-10-31, 20:50
Medlem
Citat:
Skitbra Är det långt från hamnen? Vi har ju bara 1½ timma på oss som högst

5 min, om ni har otur med rödljusen
Parkerar ni vid turistbyrån och Damsgaard, hinner ni upp på gågatan och ta en korv också

Ni skall ut ur hamnen, svänga vänster mot Skagen, lägga er i vänster kör fält och 2:a vänster, det går rätt fort så man får vara med lite.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in