2007-10-30, 12:38
Medlem
don_carleones avatar
När jag skulle koppla in min externa hårddisk så råkade jag stoppa in den i ett uttag där min kompis lyckats ta bort en säkring. Det small till och en propp gick. Nu är Stickkontakten på adaptern sotig, tror ni den är trasig? På ena "stickan" på stickkontakten är det lilla metallhöljet längst ner lite skadat.

Vad händer om jag provar att stoppa in den igen? Går en propp til? Pajjar hårddisken?
Citera
2007-10-30, 14:47
Medlem
Han du märka om det var det adaptern eller proppskåpet som small?

Om hårddisken är viktig så ska du nog inte chansa. Det går alltid att ta ut hårdisken och använda den internt i datorn om nu den fortfarande fungerar.
Citera
2007-10-30, 14:57
Medlem
går det inte att kppla ur adaptern ur hårddisken? om de går så prova att bara trycka in adaptern i väggen utan den kopplad till hårddisken ..då märker du iaf om en till propp går
Citera
2007-10-30, 15:13
Medlem
Risken är att han inte tänkte på det när det small så vi vet inte hur det gick för hårdisken.

Det var ett bra råd gymnasten.
Sedan får han välja mellan att koppla in den med hårdisken,
Hitta en ny adapter eller
testa mitt förra råd och koppla hårdisken internt i datorn.
Citera
2007-10-30, 18:03
Medlem
don_carleones avatar
nja att koppla in den internt i datorn blir svårt, det är en seagate freeagent med ett ganska kraftigt hölje runt. Då måste jag bryta loss det.

Jag provade att trycka in endast adaptern i eluttaget och det funkar. Ska jag våga koppla in hårddisken?

Tillägas bör kanske att det inte small när jag tryckte in den, utan när jag drog ut den ur uttaget. Då hade den ändå suttit i ca 1 timme
Det var mellan adaptern och uttaget det small. Det blev en liten blixt och allt slocknade.
Citera
2007-10-30, 18:40
Medlem
om de vore mitt så skulle jag kopplat in å provat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här