Flashback bygger pepparkakshus!
2007-10-30, 17:09
Medlem
Phass avatar
Låter ju väldigt troligt

Har länge velat se Mircosofts huvudsida hackad. Tror ni att dom kan fixa det för 1kr?
Citera
2007-10-30, 17:50
Medlem
Kokarns avatar
Men herregud, tveksam att den ligger på en enda dator?
Citera
2007-10-30, 18:15
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokarn
Men herregud, tveksam att den ligger på en enda dator?

Loadbalance? (nej inte en dator). Sen defacar man inte MS mainpage hur som helst, hoppas jag. Windows är ju inte känd för sin säkerhet men jag hoppas dem har så mycket kunskap iaf.
Citera
2007-10-30, 18:17
Medlem
lill-mes avatar
Alltså, detta får ju brister. Jag menar, aldrig. Det låter helt vridet att man kan betala en sådan låg summa pengar, och välja ut en valfri person/hemsida infekterad,hackad etc. Tänk er själv, vissa sidor har ju enorm säkerhet, då fyller dom ju inte upp till sina löften så att säga. Nej, tror knappt att sidan existerar, snarare något mytomspunnet som flugit upp.
Citera
2007-10-30, 18:41
Medlem
Kokarns avatar
Varifrån får folk sin "fakta" om att man kan välja en hemsida att defacea? Står ingenting om det i idg's artikel i alla fall.
Citera
2007-10-30, 18:51
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Varifrån får folk sin "fakta" om att man kan välja en hemsida att defacea? Står ingenting om det i idg's artikel i alla fall.

Dem drar väl parallelen infekterad -> kontroll -> deface, eller så gissar dem.
Citera
2007-10-30, 18:56
Bannlyst
Var det inte ett liknande företag som förstörde folks liv för pengar?
Kapade bankkonton, spred rykten och vafan allt möjligt.
Riktigt hemskt.
Citera
2007-10-30, 19:53
Bannlyst
Har hört att det finns sånt, men vet ej om detta stämmer.
Citera
2007-10-30, 23:08
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Varför? Säg att dom kontrollerar 1 miljon datorer. Så vill kanske tio köpare DDoS'a sönder ett land var, då har du ett par kronor. Inte direkt så att resursen på något sätt blir förbrukad. Dom har som man säger, både kakan kvar och äter den.

Kan du..verifiera detta på något sätt?
Näe, sannolikheten är verkligen låg om du har läst ovan. Antagligen vet du själv inte mycket nog så lyssna på de som har större koll.
Citera
2007-10-30, 23:17
Medlem
Kokarns avatar
Siffrorna är, såklart, tagna rakt ut ur luften. En ren chansning helt enkelt. Kan säga att dom har 100 000 datorer och 100 köpare istället, om det känns mer troligt. Vad är det, i min kommentar, som jag inte skulle kunna verifiera om jag läst det ovan?

EDIT: Skulle du kunna verifiera din kommentar om att jag inte vet "mycket nog" ?
Citera
2007-10-30, 23:22
Bannlyst
Eller en ny form av "ge oss ditt kreditkortsnummer etc"
Citera
2007-10-30, 23:35
Medlem
pikzels avatar
Citat:
Varför? Säg att dom kontrollerar 1 miljon datorer. Så vill kanske tio köpare DDoS'a sönder ett land var, då har du ett par kronor. Inte direkt så att resursen på något sätt blir förbrukad. Dom har som man säger, både kakan kvar och äter den.

Nu var det ju frågan om att infektera, inte att DDoS'a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in