Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-10-30, 10:28
Medlem
lepops avatar
Vad är detta för site?

http://www.idg.se/2.1085/1.128557
Citera
2007-10-30, 10:33
Medlem
groils avatar
Bara jag som har svårt att tro att detta stämmer?

Med tanke på att dom skriver valfri så måste dom ha en rätt stor lista över 0day's och dom skulle kunna sälja dom för bra mycket mer än vad dom får in på det där...
Citera
2007-10-30, 11:01
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Undra om man får tillbaka pengar om man inte kan infektera en dator/hemsida?
Citera
2007-10-30, 11:04
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Jag tror inte en sekund på det. Om inget annat så för att det finns för många olika kombinationer av brandväggar, OS, browsers, AV-program osv för att det ska vara rimligt. Visst, har de ett stort botnet så kan de säkert sänka rätt många som de inte kan infektera, men det är en helt annan sak.
Citera
2007-10-30, 11:16
Medlem
Spejnars avatar
"Hej gå oss en ipadress så infekterar vi både dig och ditt offer, endast $0.20". Öh tror det är mer troligt än något annat.

Jag vill också ha det programmet! "Click and infect.exe", funkar på ALLA system utan att dem behöver klicka på någon fil, riktigt imba.
Citera
2007-10-30, 11:22
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
"Hej gå oss en ipadress så infekterar vi både dig och ditt offer, endast $0.20". Öh tror det är mer troligt än något annat.

Jag vill också ha det programmet! "Click and infect.exe", funkar på ALLA system utan att dem behöver klicka på någon fil, riktigt imba.
sorry mate men det är ingen exe fil. den är faktiskt bat

Haha nä jag tycker också hela det här luktar bluff. tycker idg kunde prova med en dator som dom äger (måste vara lagligt o prova då ??)
Citera
2007-10-30, 13:20
Medlem
Kokarns avatar
Om det här är dom som ligger bakom Storm Worm, vilket det med största sannolikhet inte är, så kan dom ju faktiskt nästan göra det. Om man läser artikeln med lite skärskådande ögon på faktafelen så ser jag saker som
Citat:
Det går för övrigt att specificera bland annat vilken eller vilka ip-adresser som ska attackeras, samt vilka länder man vill sikta in sig på.

lite mer seriösa och oroväckande. Tror inte deras huvudidé är att plocka enskilda datorer som något kidd vill ha infekterat, utan sanarare större attacker kanske mot ett land eller en ISP.

EDIT: Och sidan är http://www.loads.cc/ Dock helt på ryska.
Citera
2007-10-30, 14:44
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar

Jag har den exe-filen, men jag byter bara bort den om jag får 'Zoom in and enhance'-filtret till Photoshop som används i CSI med flera.
Citera
2007-10-30, 15:01
Medlem
Kokarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Jag har den exe-filen, men jag byter bara bort den om jag får 'Zoom in and enhance'-filtret till Photoshop som används i CSI med flera.

Jag har filtret, men jag vill ha en tacogratäng för det.
Citera
2007-10-30, 16:49
Medlem
Razzaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokarn
Jag har filtret, men jag vill ha en tacogratäng för det.

Ganska bra deal för ett sånt filter :>

OnT: Min Bullshit-Detector ger starka utslag
Citera
2007-10-30, 16:57
Medlem
QrTs avatar
Skeptisk till detta. Låter för billigt.
Citera
2007-10-30, 17:00
Medlem
Kokarns avatar
Varför? Säg att dom kontrollerar 1 miljon datorer. Så vill kanske tio köpare DDoS'a sönder ett land var, då har du ett par kronor. Inte direkt så att resursen på något sätt blir förbrukad. Dom har som man säger, både kakan kvar och äter den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in